تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۴۹۵۱
در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی ساری ضمن تحلیف عضو جدید شورای شهر، در راستای طلب ۳۸ میلیاردی استان گلستان بابت انتقال پسماند ساری به آق‌قلا بنا است یک قطعه زمین به ارزش ۸ میلیارد تومان که مورد توافق طرفین قرار گرفته است به نام طرف مقابل، سند زده شود.
۰
plusresetminus
معارفه عضو جدید تا بدهی ۳۸ میلیاردی برای انتقال پسماند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی ساری به صورت‌ فوق‌العاده با موضوع آیین تحلیف عضو جدید شورای شهر ساری سه‌شنبه‌شب با حضور شهردار مرکز مازندران و اصحاب رسانه برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور کار جلسه هشتاد و هفتم، اظهار کرد: این جلسه به صورت فوق‌العاده با دستور کار مهم و آیین معارفه عضو جدید شورای شهر ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: در ۱۱ اسفندماه مردم مرکز استان جلوه حضور و همبستگی را به معرض نمایش گذاشتند و باید این حضور پرشور را قدر بدانیم.

رئیس شورای شهر ساری بیان کرد: ورود حسین وریجی را به جمع اعضای شورای ساری را تبریک و برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

وی تاکید کرد: آسفالت، رنگ‌آمیزی، برخورد با سد معبر، رفت و روب خیابان‌های اصلی و پرداخت به‌موقع حقوق و عیدی پرسنل در این روزهای پایانی سال مورد مطالبه اعضای شورا از مدیریت شهری ساری است.

در ادامه و قبل از اعلام دستور کار جلسه، هر یک از  اعضای شورا به‌صورت جداگانه به بیان تذکراتی در خصوص مدیریت شهری پرداختند که جدیت در ساماندهی دستفروشان، روکش آسفالت معابر شهری، زیباسازی و فضا سازی شهری با توجه به ماه رمضان و نوروز، تدابیر فرهنگی و اجتماعی جهت همزمانی ماه رمضان و نوروز، ساماندهی مابقی دکه‌های شهری، بیمه کارکنان شهرداری، اتمام پروژه ابن شهر آشوب، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید، هدایت دستفروشان به سمت بازارچه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، استفاده از ظرفیت‌های ملی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری، نامساعد بودن شرایط درآمدی شهرداری و لزوم بررسی جزئیات و اصلاح دفترچه عوارض شهری از مهم‌ترین مطالبات و تذکرات اعضای شورا در جلسه هشتاد و هفتم در مدیریت شهری بود.

سید ذوالفقار شریفی منشی اول شورای شهر ساری در ادامه به اعلام قرائت دستور کار جلسه پرداخت و گفت: نخستین دستور کار جلسه تحلیف و معارفه حسین وریجی عضو جدید شورای شهر ساری است.

حسین وریجی عضو جدید شورای شهر ساری در آیین معارفه خود در صحن علنی شورا اظهار کرد: مردم در ۱۱ اسفندماه صحنه‌های ارزشمند و ماندگاری از بصیرت خود را به یادگار گذاشتند‌.

وی افزود: امیدوارم در سایه همدلی و وحدت موجبات خدمات شایسته برای مردم را فراهم آوریم.

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای شهر ساری در ادامه لایروبی رودخانه تجن و احداث ورودی پارک شهید نوبخت(سکوه تپه) را از اقدامات شایسته شهردار ساری بر شمرد.

وی از عدم عدالت در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری انتقاد کرد و گفت: حقوق برخی از پرسنل زحمتکش و پرمشقت نیروی شهرداری، به‌حق نیست و اصلاح در میزان پرداخت حقوق این نفرات می‌بایست در دستور کار شهردار ساری قرار گیرد.

این عضو شورای شهر ساری نسبت به ترمیم چاله‌های خیابان‌های اصلی شهر ساری تذکر داد و گفت: ترمیم چاله‌های معابر و خیابان‌های اصلی شهر ساری باید در زمره الویت کاری این روزهای پایانی سال قرار گیرد.

 دستور کار بعدی جلسه انتخاب عضو جدید کمیسیون برنامه و بودجه و نیز کمیسیون عمران شورای شهر ساری بود که با اکثریت آرا، حسین وریجی با ۹ رای به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نیز عمران شورای شهر ساری انتخاب شد.

همچنین حسین وریجی با ۹ رای به عنوان عضو جدید کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر ساری انتخاب شد.

در ادامه انتخاب نماینده جدید شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ منطقه دو ساری به رای گذاشته شد که در نهایت، حسین وریجی با اکثریت آرا انتخاب شد.

دستور کار بعدی به انتخاب ناظر سازمان عمران و پسماند باز می‌گشت که حسین وریجی با ۹ رای به‌عنوان نماینده شورا در دو سازمان عمران و پسماند شهرداری ساری انتخاب شد.

گفتنی است در ادامه راسخ با ۹ رای به‌عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۳۸ انتخاب شد.

گفتنی است در پی بازداشت یکی از اعضای دوره ششم شورای شهر ساری حسین وریجی عضو علی‌البدل شورا به جمع اعضای اصلی شورای ششم مرکز مازندران پیوست.

فروش زمین برای بدهی
 
در راستای طلب ۳۸ میلیاردی استان گلستان بابت انتقال پسماند ساری به آق‌قلا بنا است تا یک قطعه زمین به ارزش بالغ بر ۸ میلیارد تومان که مورد توافق طرفین قرار گرفته است به نام طرف مقابل، سند زده شود.
 
نماینده شهرداری ساری در جلسه شورای شهر ساری در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد بدهی به استان گلستان بابت انتقال پسماند ساری به آق‌قلا گفت: در راستای بدهی شهرداری ساری به گلستان بابت پسماند، زمینی به استان گلستان معرفی شد که پذیرفته نشد و زمین دیگری در پل گردن پیشنهاد شد که این زمین به ارزش هر متراژ ۴۰ میلیون تومان مورد قبول قرار گرفت.

وی افزود: این زمین حدود ۲۱۰ متر و به ارزش مجموع بالغ بر ۸ میلیارد تومان بوده است که بنا است بابت بخشی از بدهی به استان گلستان داده شود.

سید حسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری در این باره گفت: با توجه به بدهی ۳۸ میلیاردی شهرداری ساری به گلستان بابت پسماند این مبلغ ۸ میلیاردی چندان به چشم نمی‌آید.

وی افزود: تغییر کاربری این زمین به ارزش این زمین خواهد افزود و لذا باید در این خصوص اقدام مقتضی در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: اراضی جنب این زمین تا متری حدود ۶۰ میلیون تومان به فروش رفته است و با تغییر کاربری اگر فرصت داشته باشیم می‌توان ارزش ریالی این زمین را افزایش داد.

احمدی سقندکلایی متذکر شد: یکی از موضوعاتی که در این ماجرا باید به آن توجه کرد، بحث ارزش افزوده است.

در نهایت اعضای شورا با این لایحه شهرداری بابت پرداخت بخشی از بدهی شهرداری ساری به استان گلستان موافقت کرد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷