شادی را در جشن نيکوکاری تقسیم کنیم؛

عیدی برای همدلی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۴۹۲۱
جشن نیکوکاری، حرکت و همایشی ملی، جهت زدودن چهره ی ناپسند فقر و درماندگی و کمک به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، جشنی که بوی عشق، ایثار، عاطفه و مهربانی را در فضای کشور به مشام می‌رساند.
۰
plusresetminus
عیدی برای همدلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، همه ساله از چهاردهم تا بیست و دوم اسفندماه به نام هفته نیكوكاری نامگذاری شده است. برگزاری هفته نیکوکاری به منظور جذب كمك‌ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند است كه جمع‌آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می‌گیرد.

جشن نیکوکاری، تجلی عشق و اکرام و روز پروانگی و پروانه شدن است و عاطفه مردم فهیم ایران در این جشن ستودنی است.

جشن نیکوکاری، حرکت و همایشی ملی، جهت زدودن چهره ی ناپسند فقر و درماندگی و کمک به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، جشنی که بوی عشق، ایثار، عاطفه و مهربانی را در فضای کشور به مشام می‌رساند.

 جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع‌آوری می‌شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه‌ای است که از جمله آنها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

 هر توانمندی می‌تواند با به عهده گرفتن امری از امور جامعه و کمک به نیازمندان، در اداره و تأمین اجتماع سهیم باشد. هفته احسان و نیکوکاری، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفات والای اخلاقی و دینی است.

بی‌گمان احسان و نیكوكاری ویژه انسان‌هایی است كه در مسیر هدایت قرار گرفته و كمال را از خداوند می‌جویند. ریشه و منشأ نیكوكاری را باید در ایمان حقیقی افراد دانست؛ زیرا تنها مؤمنان با پذیرش خالقیت و ربوبیت الهی و نیز باور به روز رستاخیز و مسئله پاداش و كیفر در آخرت است كه به احسان و نیکوکاری روی می‌آورند و به عنوان بنده خاص الهی در خدمت به دیگران می كوشند و از هیچ كوشش و تلاشی برای رفع و دفع نیازهای متنوع دیگران دست نمی‌شویند.

احسان و نیکی به دیگران، مانند دیگر اعمال نیکو آثار و برکاتی چون ایمنی از خطرات قیامت، خشنودی خداوند و ثوابی معادل رزمندگان و شهیدان بدر و احد به همراه دارد.

از جمله راه‌های تعدیل ثروت در جامعه اسلامی، سنت نیک احسان و نیکوکاری است که آیین اسلام تأکید زیادی بر آن دارد. ثروت ثروتمندان، امانتی الهی است تا افزون بر آنکه خود از آن بهره‌مند می‌گردند و به قدر نیاز آن را مصرف می‌کنند، مازاد بر نیاز خویش را به دستگیری از نیازمندان تخصیص دهند. در این صورت، افزون بر برطرف شدن نیاز نیازمندان، روحیه افزون طلبی در جامعه به تعادلی نسبی می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران از برگزاری جشن نیکوکاری از ابتدای اسفندماه در استان همزمان با سراسر کشور با شعار عیدی برای همدلی خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری هر ساله در اسفند ماه و در آستانه سال نو  با هدف جمع‌آوری کمک‌های خداپسندانه خیرین و مردم شریف استان برای تامین اقلام مورد نیاز شب عید نیازمندان برگزار می‌شود.

میثم معافی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته  ۶۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون  تومان جمع‌آوری شد ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری هر سال با قید تسریع و با تلاش امدادگران این نهاد تا شب عید به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خیرین کمیته امداد از نسل جوان و نوجوان هستند گفت: هر ساله با نیت ترویج فرهنگ خیر و احسان در بین نسل جوان و نوجوان زنگ نیکوکاری در مدارس به صدا در خواهد آمد و امسال نیز زنگ نیکوکاری با هماهنگی آموزش و پرورش در ۱۴ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد در مدارس نواخته می‌شود.

معافی با اشاره به اینکه از روز ۱۴ اسفند، پایگاه‌های جشن نیکوکاری در میادین و مراکز اصلی شهرها مستقر خواهند شد بیان کرد: در روز جمعه ۱۸ اسفند نیز میعادگاه‌های نمازجمعه در سراسر کشور، میزبان حضور خیران و مردم نیکوکار به منظور مشارکت در جشن نیکوکاری است و جشن ملی نیکوکاری تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷