خواص چگونه نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کنند؟

معجزه مشارکت مردم در انتخابات

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۸۴۷۸۷
انتخابات پُرشور، تبلور قدرت ملّی و تضمین امنیت ملی است و تهدیدات دشمن را خنثی می‌کند که «خواص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند،
۰
plusresetminus
معجزه مشارکت مردم در انتخابات
به گزارش بلاغ به نقل از خط حزب‌الله؛ انتخابات یکی از صحنه‌های تبلور اراده ملت و آزمونی برای انتخاب نمایندگانی است که قرار است به وکالت از مردم در چارچوب‌گذاری اداره امور و حل مسائل کشور، ایفای نقش کنند. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ظاهرِ قضیه انتخاب نمایندگان حوزه انتخابیه شهر محل سکونت برای نشستن چهار‌ساله روی صندلی نظارت و قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی است اما حقیقت آن است که اتفاق مهم‌تری در حال رخ دادن است؛ در روز یازده اسفند امسال نه فقط نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شهرهای مختلف کشور، انتخاب می‌شوند بلکه پایه‌های شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در طول سال‌های آینده و چگونگی گذار از مشکلات موجود در این عرصه‌ها، توسط مردم بنا گذاشته می‌شود و میزان تحقق این اهداف، رابطه تنگاتنگی با میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد. «اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان می‌دهد، این انگیزه‌ ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان می‌دهد؛ انگیزه‌ ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور می‌شود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت می‌کند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی می‌رسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل می‌شود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد می‌کند»  هر‌چه‌قدر حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند معجزه‌آفرینی کرده و به سرعت پیشرفت کشور جان تازه ببخشد، ضعف مشارکت در انتخابات یازده اسفند، امکان حل مشکلات کشور را کاهش و مسیر رشد و بالندگی کشور در عرصه‌های گوناگون را دچار اختلال می‌کند.
 
«اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمنان] استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است؛ در این صورت راه را برای دخالت و سلطه و پنجه انداختنِ دوباره بر کشور هموار می‌بینند.» نمایش پیوند ناگسستنی مردم و جمهوری اسلامی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، همچون برگزاری باشکوه ۲۲ بهمن ماه، می‌تواند یک‌بار دیگر، شکوه وحدت و یکدلی ایرانیان در مقابل دشمنان را به تصویر کشیده و خط بطلانی بر توهم باطل دشمن مبنی بر فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی باشد.
 
وظیفه شتاب‌دهندگی خواص در انتخابات
انتخابات «مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری»، «رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی»، «راه اصلاح کشور»  و «مظهر حماسه‌ سیاسی»  است و از همین‌رو «همه باید در انتخابات شرکت کنند.»  این حضور همگانی مردم البته الزامات خاص خودش را دارد که از مهم‌ترین آنها، ایفای نقش متعهدانه و مسئولانه خواص و نخبگان جامعه در تبیین نقش آحاد مردم در حضور پای صندوق‌های رای است. در کشور ما و در میان ملّت ما به برکت انقلاب اسلامی البته خواص در اقلّیّت نیستند؛ «خواص» کسانی هستند که «در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند و تابع جَو نیستند... این «خواص» می‌تواند در بین فعّالان گوناگون انقلابی، در بین اصناف، کارگران، نظامی‌ها، روحانیّون و گروه‌های مختلف باشد، می‌تواند در بین فعّالان مطبوعاتی باشد، می‌تواند در بین فعّالان دانشجویی باشد، می‌تواند در بین فعّالان سیاسی باشد.»  
 
بایسته‌های جهاد تبیین خواص
دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته، از هیچ توطئه‌ای برای توقف مسیر پیشرفت و تعالی ایران فروگذار نکرده‌اند اما آنچه «مکر آنان را نقش بر آب کرده است، در اصل دو عامل اساسی است: ایستادگی بر سر اصول اسلامی، و حضور مردم در صحنه. این دو عامل در همه جا کلید فتح و فرج است. عامل اوّل به وسیله‌‌ ایمان صادقانه به وعده‌‌ الهی، و عامل دوم به برکت تلاش مخلصانه و تبیین صادقانه تضمین می‌شود.»
 
از آنجا که «از کارهای مهم نخبگان و خواص، تبیین است» خواص می‌توانند با جهاد تبیین در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نقش‌آفرینی کنند و به حرکت عمومی جامعه شتاب دهند «آن کسانی که توانایی حرف زدن با مردم را دارند و مردم از آنها قبول [می‌کنند] و اذعان به آنها دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.» همچنین خواص  و نخبگان جامعه می‌توانند در معرفی نامزد اصلح، تاثیرگذار باشند «ملّت ایران آنجایی که می‌توانند، بروند تشخیص بدهند، تحقیق کنند؛ آنجایی که نمی‌توانند، به کسانی که اعتماد دارند اتّکاء کنند؛ آنها معرّفی می‌کنند، از معرّفی آنها استفاده کنند و اصلح را بشناسند.»
 
خواص در مقابل امواج شبهات و تلاش دشمن برای سیاه‌نمایی از وضعیت کشور« باید تردید‌افکنی و شک‌آفرینی دشمن را خنثی کنند و [مسائل را] تبیین کنند.» و برای تحقق این امر مهم «خواص باید صریح باشند، باید باصراحت حرف بزنند، باید شبهه‌ها را از ذهن‌ها زائل کنند، دوپهلو و دوگونه و تردید‌آمیز حرف نزنند.» اصحاب جبهه تبیین، علاوه‌بر پاسخگویی به شبهات القایی دشمنان، لازم است موضع تهاجمی به مبانی و شعارهای دروغ غربی درباره مردم و دموکراسی و... داشته باشند و دروغ‌های بزرگ رسانه‌های غربی را افشاء کنند؛ فرمایشی بودن حضور مردم در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی را نقد کرده و تجربه مکرر مردم پای صندوق رای از ابتدای پیروزی انقلاب‌ اسلامی تاکنون و آثار آن را تبیین کنند و از حرف نوی جمهوری اسلامی در امکان دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود در ساختار یک نظام اسلامی، بگویند. 
 
«جمهوری اسلامی یک حرف نو است. «مردم‌سالاری دینی» یک حرف جدید است، یک ترتیب تازه برای زندگی است، یک سبْک جدید برای زندگی ملّت‌ها است» که پس از سال‌ها سلطه حکومت مستبد و فاسد پهلوی بر ایران، با مجاهدت فراوان و به برکت ریخته شدن خون هزاران جوان این سرزمین به دست آمده است.
 
خواص چگونه نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کنند؟
برگزاری با شکوه انتخابات یازدهم اسفندماه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، می‌تواند فصل جدیدی در مسیر پیشرفت کشور را رقم زند اما «شکی نیست که جبهه‌ استکبار با انتخابات ما مخالف است... آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مخالف است، یعنی در واقع با انتخابات مخالف است، با حضور مردم مخالف است، با آمدن مردم پای صندوق مخالف است، با شور و هیجانی که در انتخابات باشد و شرکت بیشتر مردم، مخالف است.» 
 
دشمن برای تحقق اهداف خویش درصدد است تا از تاثیرگذاری خواص و از نقش شتاب‌دهنده خواص و نخبگان در حرکت عمومی مردم بکاهد «امروز جبهه‌ دشمن برای خواص برنامه‌ خاص دارد؛ برای خواص در کشور خود ما و در خیلی از جاهای دیگر برنامه دارند که اینها را دچار تردید کنند، دچار تأمّل کنند، دچار تعلّل کنند، احیاناً چرب و شیرین دنیا را به اینها بچشانند، اینها را جذب کنند برای اینکه در بزنگاه‌ها، در نقاط حسّاس، در آنجایی که لازم است یک اقدامی انجام بدهند، انجام ندهند و آن شتاب‌دهندگی‌ای که از خواص متوقّع است، صورت نگیرد؛ برای این کار برنامه دارند.» 
 
اما این‌بار نیز، خواص و نخبگان جامعه اگرچه در آماج هجمه‌های دشمنان هستند، بار دیگر به رسالت خویش عمل خواهند کرد و دشمنان را ناکام و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهند کرد: «خواص آماجند لکن در بین خواص عدّه‌ زیادی، مجموعه‌های عظیمی از خواص بحمدالله امروز هستند ـ از پروردگانِ حوزه و دانشگاه، به‌خصوص جوان‌ها ـ که اینها هم بابصیرتند، هم پُرانگیزه هستند و می‌توانند به معنای واقعی کلمه یک ستونی باشند، یک استوانه‌ مستحکمی باشند.»
 
سخن پایانی اینکه انتخابات پُرشور، تبلور قدرت ملّی و تضمین امنیت ملی است و تهدیدات دشمن را خنثی می‌کند که «خواص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، انتخابات را پُرشور کنند» برای تحقق این امر مهم باید «مردم به شرکت تشویق بشوند، هر کسی هر مقداری که می‌تواند، هر جوری که می‌تواند... انتخابات مصداق کامل یک میدان سیاسی است... حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است... حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برایشان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند یا در مورد رهبر نظر بدهد یا [از طریق] مجلس خبرگان، رهبر را انتخاب کند. [این] حقّ مردم است؛ بایستی وارد بشوند و از حقّ خودشان استفاده کنند.»

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷