فردا همه در جشن ملی می‌آییم؛

پدیده بی‌نظیرِ راهپیمایی ۲۲ بهمن

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۸۴۳۰۶
فردا می‌آییم تا دوباره جلوه‌گری سیل خروشان مردم متحد ایران اسلامی در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب را به تمام دنیا نشان دهیم؛ فردا همه به خیابان‌ها می‌آییم تا به دشمنان این دیار نشان دهیم ما همان مردم سال ۱۳۵۷ هستیم و ذره‌ای از آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب، فاصله نگرفته‌ایم.
۰
plusresetminus
پدیده بی‌نظیرِ راهپیمایی ۲۲ بهمن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ»، چهل و پنج سال از طلوع فجر انقلاب اسلامی گذشت و نظام مقدس اسلامی ما که با الطاف خداوند منان، رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس سره» و فداکاری ملت شریف ایران، استقرار یافت، امروز با استقامت، پایداری و هدایت­‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» به شجره‌ای طیبه و پرثمر تبدیل گردیده است.

دهه‌ فجر، در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان و نویدبخش صبح امید برای مظلومان و طلوع خورشید استقلال و آزادی در این سرزمین است و یوم‌الله ۲۲ بهمن هم روز شکست استکبار جهانی در برابر اراده و قدرت ملت ایران است که نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان بوده است.

حضور پرشور و شعور مردم در جشن انقلاب نشانه چیست؟

توجه توجه ... این صدای انقلاب ملت ایران است؛ وقتی گوینده رادیو با این کلمات، پیروزی انقلاب را در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ اعلام می‌کرد، شیشه عمر نظام سیاسی فاسد پهلوی شکسته شده بود و خاطره‌انگیزترین روز تاریخ معاصر ایران در حال رقم خوردن بود؛ از آن روز به بعد، هر سال و با آغاز دهه فجر، شهرهای ایران حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند و در نهایت به یک اتفاق بی‌نظیر ختم می‌شود: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن که «در جهان یک پدیده بینظیر است؛ هیچ کشوری در هیچ مراسمی چنین اجتماعی را در شهرهای بزرگ و کوچک به خود نمیبیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست.»۱۳۸۲/۱۱/۲

راهپیمایی باشکوه به وسعت یک سرزمین و در هر شهر و روستا، مخصوص ملت ایران است، ملتی که پس از گذشت چهل و پنج سال، بر خلاف دیگر انقلاب‌های معاصر جهان نه تنها به آرمان‌های انقلاب پشت نکرده‌اند، بلکه آرمان‌های انقلاب‌اسلامی را در راهپیمایی‌ سالروز پیروزی انقلابشان، فریاد زده و در صحنه عمل تا رسیدن به وضعیت مطلوب آن ها را مطالبه می‌کنند. اجتماعی که هر سال در یوم‌الله ۲۲ بهمن برای تجدید بیعت با امام خمینی و شهیدان راه انقلاب اسلامی برگزار شده و استقامت و پایداری بر ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی برخاسته از قیام مردم، با صدای بلند اعلام می‌شود.

راهپیمایی ۲۲ بهمن، این نمونه بی‌همتا از وفاداری به آرمان‌های انقلاب، یک عید حقیقی برای ملت ایران است که مجموعه‌ای از ارزش‌ها را در دل خود جای داده است: «بیست‌ودوّم بهمن براى ملّت ما در حکم عید فطرى است که ملّت در آن از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد، دورانى که محرومیّت از تغذیه‌ی معنوى و مادّى را بر ملّت ما تحمیل کرده بودند؛ بیست‌ودوّم بهمن در حکم عید قربان است زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملّت ما اسماعیل‌هاى خودش را قربانى کرد؛ بیست‌ودوّم بهمن در حکم عید غدیر است [زیرا] در آن روز بود که نعمت ولایت ‌-اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى- براى ملّت ایران صورت عملى و تحقّق خارجى گرفت» ۱۳۶۸/۱۱/۴

* ۲۲ بهمن، فرصتی برای شنیدن صدای واقعی ملت ایران
جشن ۲۲ بهمن، نمادی از پایان تحقیر تاریخی ملت ایران در برابر استعمارگران خارجی است، روزی که استقلال از اجانب را برای کشور به ارمغان آورد و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی برای مردم و کشور شد؛ فرصتی که پس از سال‌ها تحمل خفقان دوران دیکتاتوری پهلوی پدید آمد تا به‌واسطه آن، صدای واقعی ملت ایران شنیده شود. حضور میلیونی مردم ایران در عید پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که پاسداشت این روز، یک سرمایه بزرگ و تمام نشدنی است؛ در واقع بیست و دوم بهمن، در طول همه این سال‌ها، نمادی از پای‌کار بودن مردم برای انقلاب‌اسلامی است. راهپیمایی‌ای که حضور مرد و زن، از سالخورده و جوان تا نوجوان و کودک، نشان از هم‌عهدی همه نسل های ایران برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های مقدس آن دارد و آمادگی برای مقابله با نقشه‌های مختلف دشمنان علیه این آب و خاک را مقابل چشم همه جهان به نمایش می گذارد.
 
مردم ایران اسلامی از همان سال‌های نخستین پیروزی نهضت اسلامی، همواره در راهیپمایی‌های ۲۲بهمن حضور داشته و در بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هر سال حماسه‌ای را رقم زده‌اند و حوادث روزگار و یا فتنه‌انگیزی‌های دشمنان حتی در دوران جنگ تحمیلی، هیچگاه از گرمای حضور مردم در روزهای سرد بهمن ماه کم نکرده است. اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران، شعار "۲۲ بهمن ماه، یوم الله، یوم الله" و طنین سرود ملی ایران در سالروز جشن پیروزی انقلاب، حالا از خاطرات مشترک چند نسل از ایرانیان است.

در سال گذشته، پس از چند سال محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، باز همچون سال‌های قبل، مردم فرصت فراهم آمده را برای حضور در اجتماعات غنیمت شمردند؛ آمارها از حضور بیست میلیون ایرانی که جمعیتی استثنایی در تمام این سال‌ها بوده است، حکایت دارد. راهیپمایی با شکوهی که مردم یک بار دیگر با صدای رسا اعلام کردند که به انقلاب اسلامی وفادار هستند و نقشه دشمن را در جنگ ترکیبی علیه دین و امنیت و فرهنگ اصیل این کشور، به خوبی خنثی کردند. میزان حضور مردم در راهیپمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ که رشد صعودی نسبت به سالهای گذشته داشت، از سویی تکرار باشکوه راهپیمایی‌های تماشایی سالهای گذشته بود و از سوی دیگر این جشن را به نماد شکست دشمن در فتنه پاییز سال گذشته مبدل کرد و شکست اتاق فکرهای جنگ ترکیبی دشمن را آشکار کرد.«بیست‌و‌دوّم بهمن سال ۱۴۰۱، از همه‌ی بیست‌ودوّم بهمن‌های این چند سال قبل پُرشورتر و پرجمعیت‌تر بود؛ این نشان‌دهنده‌ی استحکام درونی ملّت ایران است.»۱۴۰۲/۱/۱

* اعتراف رسانه‌های غربی به شکوه ۲۲ بهمن
حضور مردم در جشن ملی پیروزی انقلاب در سال‌های اخیر، به اندازه‌ای گسترده بوده است که حتی رسانه‌های غربی را نیز مجبور به اعتراف کرده است؛ اگر چه این رسانه‌ها در روایت خود تلاش کرده‌اند، شکوه وحدت ملی ایرانیان را با ترفندهای نیرنگ مابانه خود تقلیل دهند اما بزرگی این اتفاق به گونه‌ای بوده است که نتوانسته‌اند به‌طور کامل از کنار این رویداد با شکوه عبور کنند.

رسانه‌های آمریکایی و غربی در پوشش راهپیمایی سال گذشته ملت ایران، علاوه‌ بر به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از حضور مردم، پیام حضور نمادین موشک‌های بالستیک عماد و سجیل، موشک‌های کروز و پهپادهای شاهد ۱۳۶ و مهاجر را به عنوان نمادهای اعتماد به نفس ملی، اقتدار و عزت ملی، پیشرفت بومی و تکیه بر جوانان مومن انقلابی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات دشمنان، فهمیدند.
 
* پیوند ناگسستنی انقلاب و مردم ایران اسلامی
حضور مردم در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر صحنه و میدانی که لازم بوده است، علاج قطعی مشکلات بوده است و عزت و اقتدار را به ارمغان آورده است. مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی همواره مورد تأکید امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بوده‌اند، زیرا « مردم، در نگاه اسلام، در نگاه قرآن، با توجّه به مجموعه‌ی احکام اسلامی، خیلی مورد توجّهند در تحرّک جامعه‌ی اسلامی، مجتمع اسلامی و حیات مجتمع اسلامی؛ نقش برجسته‌ای دارند.»۱۴۰۲/۱۰/۲۶ از میدان های مهم پیش روی مردم ایران در روزهای آینده، حضور حماسی مردم در راهیپمایی ۲۲ بهمن‌ماه و سپس حضور پای صندوق‌های رای در روز ۱۱ اسفندماه برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که مشارکت مردم می‌تواند حلال مسائل  و تضمین‌کننده امنیت و اقتدار کشور باشد.

سخن آخر اینکه «انتخابات در داخل کشور هرچه پُرشورتر صورت بگیرد، قدرت ملّی را بیشتر نشان میدهد و قدرت ملّی امنیّت ملّی می‌آورد؛ یعنی وقتی جبهه‌ی دشمن نگاه میکند حضور مردم را میبیند، قدرت نظام را مشاهده میکند و میبیند این کشور، کشور قدرتمندی است، مردم حاضر و آماده‌اند، تهدید دشمن خنثی میشود.»۱۴۰۲/۱۱/۱۶ و از این رو همه به خصوص خواص و نخبگان وظیفه دارند تا با جهاد‌ تبیین و خنثی کردن تردیدافکنی و شک‌آفرینی بدخواهان، زمینه‌ساز و سرعت‌بخش انتخابات هرچه پرشور‌تر باشند.

*دعوت مسئولان ارشد مازندران از مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران، به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن ضمن تبریک ایام از مردم دعوت کردند تا با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتحاد و استواری خود را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.

رویایی که ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) طی سال‌ها مبارزه و مجاهدت برای سرنگونی رژیم ستمشاهی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سر پروراندند، در ۲۲بهمن ماه ۱۳۵۷ به واقعیتی عظیم در تاریخ معاصر جهان بدل شد.
 
در ادامه این پیام قید شده است؛ یوم الله ۲۲بهمن؛ نماد و نمود اراده سترگ ملتی است که برای تغییر بزرگ در ساختار جامعه‌ای کاملا وابسته به اجنبیان و طاغوتیان و رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، عالی‌ترین قصیده مبارزه با نظام سلطه جهانی را بیت به بیت سرودند و با تقدیم عزیزترین کسان خود، نظامی برخاسته از ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی (ص) را بنیان نهادند.

اکنون که دشمنان قسم خورده انقلاب پس از ۴۵ سال توطئه و ناکام و شکست خورده از خدعه‌های خود؛ تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ای و تبلیغی خود را برای آسیب رساندن به امید مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام بکار گرفتند، بر تک تک مردم انقلابی ایران فرض است تا در سالگرد حماسه بی‌بدیل ۲۲بهمن، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب، تجدید میثاق و با رهبر عالی‌قدر امت اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تجدید بیعت نمایند.

در طلیعه چهل و پنجمین بهار پیروزی حماسی و شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حریم حرم آل الله (علیهم‌السلام) و امنیت میهن اسلامی و ده‌هزاروچهارصد شهید گرانقدر استان، پیشاپیش فرارسیدن یوم الله ۲۲بهمن را به عموم ملت ولایتمدار و مومن ایران اسلامی خاصه مردم انقلابی دیار علویان تبریک و تهنیت می‌گوئیم و رجاء واثق داریم که مردم بزرگ استان مازندران هم راستا با ملت ایران در سراسر کشور برای حضور حماسی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مهیا هستند تا چونان همیشه در صیانت از اقتدار و عزت نظام و انقلاب اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در اردوی شکست خورده دشمنان، حماسه‌ای ماندگار و بی‌نظیر را در تاریخ سراسر عزت و سربلندی این دیار ثبت و ضبط کنند.

روزی فرا برسد که در آن؛ جشن پیروزی انقلاب اسلامی با جشن پیروزی ملت مظلوم فلسطین و شکست و نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی با هم برگزار شود.

دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مختلف در قالب بیانیه های جداگانه از آحاد ملت شریف ایران دعوت كردند تا در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور پرشور داشته باشند چراکه حضور پرشور، گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و اعلام وفاداری به مقام معظم رهبری بوده و به مثابه مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است.

*مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۶۸ نقطه مازندران
 
مردم شهرستان‌های مازندران همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی، در ۶۸ نقطه استان راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنند.

مسیر و ساعت راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن ۱۴۰۲ در شهرها و بخش‌های استان مازندران را اینجا بخوانید.

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرفرازتر از همیشه با شعار محوری «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن » شاهد درخشش خورشید انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی و  انقلابی مردمی بوده که در پگاه روشن ۲۲ بهمن مطلع غزل زیبای پیروزی ملتی آزاده و حق‌ طلب شد.

به گزارش بلاغ، بخشی از ابتدای این گزارش مربوط به سخنان مقام معظم رهبری درباره حضور پرشور و شعور مردم در چهل و پنج جشن ملی برای انقلاب اسلامی است که از نشریه خط حزب‌الله شماره ۴۳۰ گرفته شده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳