تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۸۳۵۵۸
به تازگی قیمت مرغ و قطعه مرغ در بازار مازندران مجدد افزایش یافته است و به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسید و بسیاری از مردم معتقد هستند با این افزایش قیمت مرغ در کنار افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز که از مرز ۶۰۰ هزار تومان گذشته، دیگر امکان تأمین مرغ را هم ندارند.
۱
plusresetminus
قیمت مرغ همچنان بالاتر از نرخ مصوب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، قیمت مرغ در بازارهای مختلف مازندران به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسید و با این حال متولیان و دست‌اندرکاران عقیده دارند قیمت‌ها روبه کاهش و نزول است.

قیمت مرغ در چند روز گذشته به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسیده این در حالی است که نرخ مصوب دولت ۷۵ هزار تومان است و فروشندگان ۲۵ هزار تومان در هر کیلو گران‌تر می‌فروشند.

قیمت مرغ با وجود تعیین نرخ مصوب در شورای قیمت‌گذاری، مجددا گران شده است. وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که اگر مرغداران این قیمت را رعایت نکنند دولت از ترکیه مرغ وارد می‌کند، اما گزارش‌های چندروز گذشته از بازار نشان‌دهنده آن است که قیمت‌ها همچنان بالاتر از نرخ مصوب است.

حدود یک ماه پیش بود که قیمت مرغ در بازار به شدت افزایش یافت و با همین قیمت‌های امروزِ بازار عرضه می‌شد، همان زمان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها ‌اذعان داشتند که عرضه مرغ در بازار کم و همین عاملی برای رشد قیمت شده است با این حال عضو هیئت مدیره مرغداران کشور و مازندران عقیده دارد، با توجه به وضعیت تولید و جوجه‌ ریزی مطلوب قیمت کاهشی مرغ ادامه دارد.

عطاء الله حسن‌زاده درباره نوسانات قیمت مرغ گفت: این که شاهد مشکلات قیمتی در بازار مرغ بودیم به دلیل آن است که در کنار بحث نهاده، بحث جوجه هم مطرح بوده است.

وی با اظهار این که جوجه‌ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه در کشور گذشت، افزود: در مازندران طی آذر ماه امسال ۱۷ میلیون جوجه‌ریزی داشتیم که می‌تواند تامین‌کننده تقاضا در بازار مصرف باشد.

گزارش میدانی خبرنگار ما از فروشندگان مرغ در شهرهای استان حاکی است که قیمت مرغ کامل در ویترین مغازه های فروش محصولات پروتئینی کیلویی در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار تومان است در حالی که نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ۷۵ هزار تومان است.

بسیاری از مردم معتقد هستند با این افزایش قیمت مرغ در کنار افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز که از مرز ۶۰۰ هزار تومان گذشته، دیگر امکان تأمین مرغ را هم ندارند و ضرورت دارد قیمت این ماده غذایی مدیریت شود.

در سال مهار تورم و رشد تولید قرار داریم، به گفته کارشناسان مشکلات تامین و گرانی نهاده، عدم مدیریت در جوجه ریزی که خود را به صورت کمبود در بازار یا اشباع بازار، نشان می دهد و استفاده نکردن از ظرفیت های بخش خصوصی و تشکل ها، از عمده مشکلاتی است که اکنون گریبان تولید و بازار مرغ را گرفته و موجب رشد قیمت در بازار شده است اما در صورت توجه دولت به این مفاهیم، قطعا در کنار مدیریت قیمت مرغ، می توانیم صادرکننده خوبی در این ماده غذایی باشیم.

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب اشاره کرد: به منظور کاهش فشار تقاضا بر روی گوشت گرم مصرف خانوار ماهانه بیش از ۱۲ هزار تن گوشت منجمد با قیمت مصوب به کشور وارد می‌شود، از این میزان در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ تن گوشت در گمرکات کشور در حال ترخیص و بیش از ۱۰ هزار تن در مسیر گمرکات کشور می‌باشند.

احمد خانی نوذری با اشاره به اینکه تامین ارز این گوشت از محل ارز تالار دوم و نیمایی است، گفت: قیمت گوشت منجمد گوساله وارداتی هر کیلو ۲۸۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی منجمد هر کیلو ۲۳۰ هزار تومان است.

با هدف تامین بخشی از گوشت مورد نیاز کشور در بخش مصارف عمده و اصناف بیش از ۴۰ هزار تن گوشت منجمد گوساله و گوسفندی تا پایان سال به کشور وارد خواهد شد.

سالانه حدود ۱۵ میلیون تن خوراک دام که ۷۵ درصد نیاز دام و طیور کشور است از واردات تامین می شود، ۷۰ درصد هزینه تولید مرغ هم قیمت نهاده است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷