در جلسه پرتنش کابینه نتانیاهو چه گفته شد؟

حماس و تونل‌ها پابرجایند؛ به هیچ یک از اهدافمان نرسیده‌ایم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۸۳۴۱۵
ارتش اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست نیافته است، تونل‌ها هنوز تخریب نشده‌اند و رهبران حماس نیز مشغول اداره جنگند.
۰
plusresetminus
حماس و تونل‌ها پابرجایند؛ به هیچ یک از اهدافمان نرسیده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از کیهان؛ روزنامه عبری زبان «هاآرتص» به گوشه‌ای دیگر از آنچه در جلسه پُرتنش و محرمانه روز پنج‌شنبه کابینه نتانیاهو گذشته اشاره کرده و نوشته است، در این جلسه اعلام شد، ارتش اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست نیافته است، تونل‌ها هنوز تخریب نشده‌اند و رهبران حماس نیز مشغول اداره جنگند. اعضای شرکت‌کننده در این نشست به شدت به جان هم افتادند و...
 
روز جمعه بود که خبر رسید، در جلسه‌ای که یک روز قبل یعنی پنج‌شنبه با حضور جمع محدودی از اعضای کابینه نتانیاهو برگزار شده بود، اعضا طوری به جان هم افتاده بودند که نزدیک بود کار به درگیری فیزیکی و فحاشی بکشد. نتانیاهو برای جلوگیری از این درگیری، فورا دستور تعطیلی جلسه را صادر کرد. درز این خبر باعث واکنش‌های گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی و جهان شد طوری‌که رئیس پیشین موساد آن را «شرم‌آور» خواند. در این جلسه رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو می‌گوید، هم در غزه با حماس می‌جنگد هم در اسرائیل با کابینه! حالا روزنامه عبری «هاآرتص» به گوشه‌ای دیگر از آنچه در این جلسه گذشته پرداخته است.
 
آن طورکه ایرنا به نقل از «هاآرتص» نوشته است، صهیونیست‌ها جلسه روز پنج‌شنبه خود را با جدال لفظی شدیدی به پایان برده و ضمن اذغان به ناتوانی تل‌آویو در پیشبرد اهداف خیالی خود در جنگ علیه غزه، تاکید کرده‌اند که توانایی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پابرجاست، این جنبش اهداف و وظایف خود را عملی می‌کند و خلع سلاح آن به ماه‌ها زمان نیاز دارد. جلسه کابینه محدود امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه پس از جدال میان چند تن از وزیران صهیونیست حاضر در این جلسه با «هرتزی ‌هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به پایان رسید. تنش‌ها در جلسه تا جایی ادامه یافت که منجر به درگیری لفظی میان «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم شد. پس از داد و فریاد وزاری صهیونیستی حاضر در این جلسه بر سر یکدیگر، کنترل جلسه از دست نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به طور کامل خارج شد و در حالی که تنها نظاره‌گر این داد و فریادها بود، دستور پایان بی‌نتیجه جلسه را داد.
 
رسانه‌های صهیونیستی پیشتر نیز گزارش دادند بعد از آنکه نتانیاهو از حضور سران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شین‌بت) در جلسه شورای جنگ جلوگیری کرده، جدال لفظی سختی میان وی و وزیر جنگ کابینه‌اش در گرفته است. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام خبر این جدال لفظی میان نتانیاهو و گالانت، خبر داد که وزیر جنگ این رژیم به نتانیاهو گفته که در حال ضربه زدن به امنیت اسرائیل است. رسانه‌های صهیونیستی پیشتر نیز از وجود اختلاف بین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس موساد بر سر پرونده اسرا خبر داده بودند.
 
جسد دزدی!
در سه ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، بارها خبرهایی از «جسد دزدی» صهیونیست‌ها منتشر شده است. ماجرا از این قرار است که صهیونیست‌ها پس از بمباران وحشیانه خانه‌ها، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها شروع به دزدیدن اجسادی می‌کنند که اعضای بدن آنها آسیب ندیده است و سپس این اعضای بدن را قاچاق می‌کنند! حالا خبر رسیده صهیونیست‌ها شروع به نبشِ «قبرهای جمعی» می‌کنند که زمان زیادی از دفن آنها نگذشته است. آنها اجساد را از قبور بیرون کشیده و با خود می‌برند!
 
طبق گزارشی که «ایسنا» به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی غزه منتشر کرده است «جنایت جدیدی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی طی کشتار جمعی ملت فلسطین در غزه اضافه شده است. این جنایت نبش قبر ۱۱۰۰ قبر در گورستان التفاح در شرق غزه است. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب این قبرها و خارج کردن اجساد شهدا کردند. ارتش رژیم صهیونیستی بعد از نبش قبر و تخریب گورستان حدود ۱۵۰ جسد از اجساد شهدا را که به تازگی دفن شده‌اند، ربود و آنها را به مکان نامشخصی منتقل کرد.»
 
در این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر این جنایت را بارها تکرار کرده است و آخرین آن سرقت ۸۰ جسد از اجساد شهدا از استان‌های غزه و شمال غزه بود که بعدا تحویل داده شد و در شهر رفح دفن شد. تغییر وضعیت اجساد نشان می‌داد که رژیم صهیونیستی برخی اعضای بدن اجساد این شهدا را سرقت کرده است. این رژیم قبلا نیز اقدام به نبش قبرهایی در جبالیا و سرقت اجساد شهدا کرده بود. رژیم صهیونیستی همچنین اجساد ده‌ها شهید از نوار غزه را هنوز تحویل نداده است... ما این جنایت شنیع را که نشان‌دهنده وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است، محکوم می‌کنیم و از مواضع سازمان‌های بین‌المللی در نوار غزه که در قبال این جنایت‌های شنیع سکوت کرده‌اند، تعجب می‌کنیم. ما از تمام کشورهای جهان آزاد و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به جنایت‌های رژیم اشغالگر پایان داده و کشتار جمعی ملت فلسطین در نوار غزه را متوقف کنند؛ کشتاری که تعداد قربانیان آن به ۹۰ هزار نفر بین شهید، مفقود، مجروح و بازداشت رسیده است.»
 
مال دزدی!
صهیونیست‌ها علاوه‌بر کشتار غیر نظامیان و تخریب مغول‌وار خانه‌ها و مساجد و بیمارستان‌ها و جسد دزدی، در حال غارت ثروت مردمان این باریکه نیز هستند. دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه پول، طلا و جواهرات به ارزش ۹۰میلیون شیکل سرقت کردند. چندی پیش نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که «ارتش اسرائیل شب گذشته به پنج صرافی در کرانه باختری رود اردن یورش برد و حدود 10 میلیون شکل را بُرد.» العالم آن موقع نوشت ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه این که این صرافی‌ها حامی مقاومت هستند، تمامی پول‌های آن‌ها را ضبط کرد.
 
شریک جرم اسرائیل
اما آنچه در پاراگراف‌های بالا نقل قول کردیم، همه ماجرا نیست و صهیونیست‌ها نیز به تنهائی همه این خباثت‌ها را «نمی‌توانند» انجام دهند چرا که به قول سخنگوی ارتش این رژیم «ما بدون حمایت‌های آمریکا نمی‌توانیم در غزه بجنگیم» یا به قول آن یکی تحلیلگر صهیونیست «اگر حمایت‌های آمریکا نبود ما باید با چوب و چماق به جنگ فلسطینی‌ها می‌رفتیم.»(!) می‌خواهیم بگوییم، رژیم صهیونیستی که در میادین جنگ، حریف حماس نشده، بدون کمک‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس و آن چند کشور ترسو و مرتجع عربی، نمی‌توانست این همه جنایت در حق غیرنظامیان فلسطینی را انجام دهد. اگر باور نمی‌کنید، به این خبر کوتاه «اسرائیل هیوم» که دیروز منتشر شد نگاهی بیندازید: «از ابتدای جنگ، ایالات متحده حدود ۳۰۰ هواپیما حامل تجهیزات و تسلیحات نظامی به همراه تعدادی کشتی حامل تجهیزات و مهمات به بنادر اسرائیل ارسال کرده است.»
نفاق اردوغانی!
گاهی در شرایط بحرانی، می‌توان دوستان و دشمنان واقعی را بهتر تشخیص داد. ترکیه به رهبری اردوغان، یکی از همین موارد است. رجب طیب اردوغان در ظاهر حتی بیش از رهبران مقاومت علیه رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرد و بر لزوم توقف جنایات اسرائیل هم تاکید می‌کند، اما در عمل می‌بینیم، بیشترین رابطه تجاری را با همین صهیونیست‌ها، در همین دوران جنگ غزه داشته است! در همین رابطه خبر رسیده که «افزایش ۳۵ درصدی صادرات ترکیه به اسرائیل در ماه دسامبر ۲۰۲۳ با انتقاد رسانه‌های مخالف دولت مواجه شده است.»
به نوشته بی‌بی‌سی، ابراهیم قهوه‌چی، اقتصاددان، در این گزارش نوشته است که صادرات ترکیه به اسرائیل در ماه دسامبر ۳۴.۸ درصد بیشتر از ماه پیش از آن بود و به ۴۳۰.۶ میلیون دلار رسید. این افزایش صادرات، علاوه‌بر نفاغ اردوغان، موضوع دیگری را هم نشان می‌دهد و آن چیزی نیست جز، وضعیت اقتصادی که صهیونیست‌ها گرفتار آن شده‌اند! اردوغان در ماجرای «خاشقجی» نیز تا توانست علیه سعودی‌ها موضع گرفت و چند سال بعد، با برگ همین «خاشقجی» وارد مذاکره با بن سلمان شد و پرونده این جنایت را به قیمت بالایی برای همیشه بست! درباره اقتصاد رژیم صهیونیستی باید این نکته را هم یادآور کنیم که، اردوغان به دلیل شرایط حاکم بر باب‌المندب و هزینه‌های بالای جنگ، تصمیم گرفته علاوه‌بر دزدی از غزه، برخی وزارتخانه‌ها را تعطیل کند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داده است که: نتانیاهو برای جبران کسری و کمبود بودجه به منظور ادامه جنگ علیه نوار غزه، در حال بررسی تعطیلی دفاتر و ساختمان نهادهای این رژیم است... بر اساس پیش‌بینی‌ها، هزینه جنگ در نوار غزه برای رژیم صهیونیستی، از ۵۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷