گزارش بلاغ از اختلال در سامانه‌ هوشمند سوخت؛

سوخت‌گیری دستی با نرخ آزاد در جایگاه‌های سوخت مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۸۲۹۱۳
اختلال نرم‌افزاری در سامانه‌ هوشمند در برخی جایگاه‌های سوخت سبب بروز مشکلاتی در مازندران شده که در حال رفع شدن است.
۰
plusresetminus
سوخت‌گیری دستی با نرخ آزاد در جایگاه‌های سوخت مازندران
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، از ساعاتی قبل، اختلال نرم‌افزاری در سامانه‌ هوشمند در برخی جایگاه‌های سوخت مازندران موجب بروز دردسر و مشکلاتی برای مالکان خودرو و انواع وسایل نقلیه در سطح استان شده است.
 
پیگیری‌های خبرنگار بلاغ حاکی از آن است که این اختلال هر چند به طور ۱۰۰ درصدی در جایگاه‌های سوخت مازندران رخ نداده است و برخی از جایگاه‌ها در حال ارائه خدمات همچون سابق هستند اما عمده جایگاه‌های سوخت در سراسر استان با این مشکل مواجه شده‌اند.

همچنین این پیگیری حاکی از آن است که علت اصلی این اختلال هنوز شناسایی نشده است و علت در دست بررسی است.

اختلال صبح امروز در سامانه هوشمند سوخت باعث شده است تا کارت‌های سوخت در سامانه شناسایی نشود.

آنچه از پیگیری‌های خبرنگار ما حاصل شده است آن است که این اختلال در سایر استان‌های کشور نیز رخ داده است و از سوی کارشناسان فنی وزارت نفت در حال بررسی است.

این پیگیری‌ها حاکی است تا رفع کامل این مشکل، سوخت‌گیری با نرخ آزاد ۳ هزار تومانی و به صورت دستی قابل انجام است و سهمیه به کارت‌ها بازگردانده خواهد شد.

بنا بر گفتگویی که لحظاتی پیش جواد اوجی وزیر نفت در این باره اعلام کرده است جایگاه‌هایی که دچار اختلال شده‌اند به تدریج به‌صورت دستی در حال بازگشت به مدار هستند و در راه‌اندازی مجدد جایگاه‌ها، بدون کارت سوخت، سوخت‌رسانی به خودروها انجام می‌شود.

به گفته وی،  سیستم سوخت‌رسانی به صورت آفلاین است و هیچ گونه مشکلی در سهمیه سوخت کارت‌ها ایجاد نمی‌شود و به محض برطرف شدن مشکل دوباره سهمیه‌ها برقرار خواهد شد.

اوجی گفت: هیچ تغییری در قیمت سوخت در دستور کار نیست و مردم به شایعات بی اساس در این خصوص توجه نکنند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت نیز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است.

رضا نواز، افزود: موضوع اختلال در عرضه سوخت، سراسری، اما در برخی جایگاه‌ها است 

جلیل سالاری در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که در حال حاضر سوخت‌رسانی در برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین انجام می‌شود گفت: شش تا هفت ساعت زمان لازم است تا همه جایگاه‌ها وارد مدار شوند.

به گفته وی تقاضای ما از مردم این است که در شرایط غیرضروری به جایگاه‌ها مراجعه نکنند.

وی با بیان این که چالشی را در مسیر کارتخوان‌ها داشتیم به طوری که ۶۰ درصد جایگاه‌ها دچار مشکل شدند تاکید کرد: با همکاری که صورت گرفته در حال حاضر جایگاه‌ها به صورت آفلاین فعال هستند و تدریجا این اقدام را انجام می‌دهیم. تیم‌های تخصصی شکل گرفته است و با توجه به تجربه‌ای که داشتیم در حال حل مشکل هستیم.

وی اظهار کرد: تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند و در حال حاضر سیستم به صورت آفلاین است و مردم می‌توانند با نرخ دوم سوخت گیری کنند. سهمیه سوخت همه افراد برقرار بوده و بعد از این‌که شرایط به حالت عادی برگشت می‌توانند از سهمیه موجود در کارت سوخت استفاده کنند.

وی با بیان این که به همکاران در مجاری عرضه اختیار داده‌ایم که فرآیند آفلاین را انجام دهند و تیم‌های خودمان نیز در جایگاه‌ها حضور دارند تا فرآیند سوخت‌گیری با مشکل مواجه نشود، بنابراین در ساعات آینده تقاضای ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند.

سالاری در پاسخ به این سوال که این مشکل تا چه زمانی به طور کامل برطرف می‌شود تصریح کرد: تمرکز ما روی جایگاه‌هایی است که بیشترین مراجعه به آن‌ها صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران در کل کشور فعال شده‌اند و تدریجا تا پایان امروز این مشکل برطرف خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر برخی جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار هستند و جایگاه‌های دیگر را نیز با اولویت‌بندی وارد مدار می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳