عطر لاله‌های فاطمی در دیار علویان پیچید؛

بدرقه یاران خوشنام زهرایی «حاج قاسم»

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۸۲۸۷۳
پیکر مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر روی دوش مردم قدرشناس مازندران تشییع شد تا آنها نیز میهمان عزای بی‌بی‌دو‌عالم باشند.
۰
plusresetminus
بدرقه یاران خوشنام زهرایی «حاج قاسم»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ این روزها مازندران مهمان دارد. مهمان که نه فرزندان دلاور همین سرزمین که هر چند در زمین شهدای گمنام نام دارند ولی در آسمان‌ها ستارگان درخشان نام آشنایی هستند.

بار دیگر کوچه پس کوچه‌های شهرهای مختلف استان مازندران عطر و بوی شهدا گرفت.

ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار در قدرشناسی از شهدای گمنامی که با نام و نشان رفتند و خوشنام تر از همیشه بازگشتند تا بگویند در راه اسلام، به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمل کرده و با نثار خون خود پشتیبان ولایت فقیه شدند تا به مملکتشان آسیبی نرسد و چه عاشقانه در راه دفاع از آب و خاک و ناموس ایران اسلامی جانفشانی کرده و به دیدار معبود شتافتند، حضور یافتند.

امروز دیار علویان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر عطر کربلا به خود گرفت.

شهدای گمنام کوچه به کوچه بر دوش مردم تشییع و با حضور خود به ما یادآور شدند که این امنیت و اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به واسطه از خود گذشتگی و ایثارگری این عزیزان به دست آمده است.

 

همه آمده بودند تا بار دیگر ثابت کنند در خط شهدا هستند، حضور کودکان بر روی دوش پدران و نگاه‌های جذاب آنان به تابوت‌های پهلوانان عاشق دیدنی بود، مادران شهدای چشم انتظار نیز در سیل جمعیت حضور داشتند.

آئین تشییع استانی پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت ۹ صبح از میدان ساعت تا میدان امام خمینی (ره) ساری با حضور مردم ولایی، شهیدپرور و قدرشناس استان برگزار شد.

 پیکر‌های مطهر شهدای گمنام پس از تشییع استانی به شهر‌های (رامسر، فریدونکنار، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و گلوگاه) منتقل می‌شود و در محل یادمان‌های احداث شده خاکسپاری خواهند شد.
 

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات والفجر هشت پس از تشییع در شهرستان رامسر در اردوگاه میرزا کوچک خان تدفین خواهد شد.
 
همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۶ ساله از تک دشمن در جزیره مجنون پس از تشییع میهمان مردم ولایتمدار شهرستان فریدونکنار در اردوگاه دانش آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.
 
پیکر مطهر شهید گمنام ۲۶ ساله از عملیات کربلای ۶ منطقه سومار پس از تشییع میزبان مردم شهیدپرور شهرستان بابلسر در رزکنار است.
 
پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه پس از تشییع در محوطه تیپ مالک آمل تدفین خواهد شد و پیکر مطهر شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات والفجر هشت منطقه بوارین نیز پس از تشییع در حسینیه رضوان شهرستان آمل تدفین خواهد شد.
 
همچنین پیکر مطهر شهید گمنام ۲۱ ساله ازعملیات خیبر منطقه مجنون پس از تشییع در دانشگاه فرهنگیان بابل خاکسپاری خواهد شد.
 
پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله از عملیات والفجر هشت منطقه بوارین در دانشگاه فرهنگیان قائمشهر خاکسپاری خواهد شد.
 
شهرستان ساری میزبان دو شهید گمنام است و شهید گمنام ۲۵ ساله از تک دشمن در منطقه موسیان پس از تشییع در سازمان جهاد کشاورزی ساری تدفین می‌شود و شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات محرم در هنرستان کشاورزی ساری خاکسپاری می‌شود.
 
 
پیکر مطهر شهید گمنام ۱۶ ساله از تک دشمن در منطقه زبیدات پس از تشییع در شهرستان میاندورود در اردوگاه دانش آموزی شهدای بادله تدفین خواهد شد و پیکر مطهر شهید گمنام ۳۰ ساله از منطقه سرپل ذهاب پس از تشییع در شهرستان گلوگاه در سایت اداری این شهرستان تدفین خواهد شد.

در هوای بهاری زمستان همه آمده بودند مرد و زن، پیر و جوان با پلاکاردهایی حاوی عکس‌های سردار سلیمانی و با سر دادن شعارهای لبیک یا حسین عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، این شهدای گمنام پیش خداست امروز ضمن بدرقه شهدای گمنام بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیعت کردند.

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این مراسم یادآور روزهای فخر و افتخار مردم شهیدپرور استان است، گفت: وقتی جوانانی را می‌بینیم که در این مراسم حضور دارند در صورتی که اصلاً زمان دفاع مقدس به دنیا نیامده بوده‌اند دلگرم می‌شویم و می‌دانیم که در آن سال‌ها رفتنمان به جبهه و خون‌هایی که ریخته شده تا انقلاب پا برجا بماند، بیهوده نبوده است.
 

سید جواد حسینی با بیان اینکه تشییع شهدا در واقع جریانی از ایستادگی و افتخار را در جامعه پدید می‌آورد و به ما یادآوری می‌کند که چه کسانی رفته‌اند تا امروز ما در آرامش باشیم و این انقلاب به برکت خون چه کسانی امروز به چنین درخت تناوری بدل شده که مقتدرانه در منطقه جلوه‌گری می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز بر اساس قرآن کریم بخشی از شخصیت قرآنی شهید سلیمانی را در دو وِیژگی مهم از ویژگی‌های متعدد آن بزرگوار معرفی کردند و فرمودند شهید سلیمانی حقیقتاً اهل صداقت بود و این همان معرفی خدای متعال از شهدا است که آنها را اهل صداقت می‌داند.

حسینی عنوان کرد: شهیدان بنده خاص خدا هستند و قبل از اینکه شهید بشوند مجاهد در راه خدا هستند و طبق فرمایش حضرت علی (ع) جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند این در را برای هرکسی باز نمی‌کند.

شهدا رفتند تا به ما بیاموزند در پیروی از امام زمان لبیک گویان جان خود بر کف داشته و با خلوص نیت در دفاع از آب و خاک و پشتیبانی از ولایت فقیه باشیم.
 
کبوتر بودند آنها که ناگاه پرکشیدند، کبوتران دلاور و قهرمان‌های بی مانند این سرزمین که خاک سبز وطن را از دسترس فتنه‌ها و دشمنی‌ها بیرون کشیدند و اهریمن را در جای خود نشاندند و با کوله‌‬ باری از اخلاص بر دوش، لبیک‌‬ گوی دعوت معبود شدند و اگرچه رد پای رفتنشان، تا ابد بر شانه‌های زمانه باقی است اما آنها همیشه زنده‌اند و مسیری را که پیش روی ما گستردند تکلیف تمام لحظه‌هایمان را روشن کرده است.
 

چه مهمانان عزیز و چه میزبانان مخلصی. چه جلوه‌های زیبایی که از تکریم فرزندان شهید ایران این روزها خلق می‌شود. و چه دلنشین است این اکرام از سربازان بی‌ریای وطن.

گزارش - یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷