رژیم کودک‌کش بودجه‌ ۱۴ میلیارد دلاری از آمریکا می‌گیرد؛

آمریکا تمام‌قد در خدمت جنایات صهیونیست‌ها

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۸۲۷۹۹
آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و هادی صهیونیست‌ها، در ماجرای این روزهای غزه، علاوه بر مدیرت و هدایت و تشویق اسرائیل غاصب به ادامه جنایات، خود نیز با حضور میدانی در تشدید این نسل‌کشی، شریک جرم اصلی جنایات غزه است که این روزها وجدان بشریت را بشدت می‌آزرد.
۱
plusresetminus
آمریکا تمام‌قد در خدمت جنایات صهیونیست‌ها
به گزارش بلاغ؛ امروز کمتر کسی در دنیا می‌تواند انکار کند که ایالات متحده آمریکا اصلی‌ترین متحد و حامی رژیم صهیونیستی است. متحدی که با وجود بسیاری از بحران‌های داخلی‌اش همچون معضل مهاجرین مرزی، تورم، تیراندازی‌های جمعی که در روزهای گذشته تنها یک نمونه آن در ایالت مِین ۲۲ کشته برجای گذاشت، اختلافات گسترده سیاسی، کاهش محبوبیت بایدن در افکار عمومی و بی‌ثباتی نهادهای تقنینی این کشور، این روزها اولویت اصلی خود را حمایت از رژیم صهیونیستی قرار داده است.

آمریکا تمام قد در خدمت جنایات صهیونیست‌ها
پشتیبانی از این متحد چنان برای ایالات متحده حیاتی است که مجلس نمایندگان آمریکا پس از تقریباً سه هفته خلأ ریاست، در اولین اقدام خود پس از انتخاب رئیس جدید، قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع آراء برای حمایت از رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

از همان روزهای نخست آغاز تنش اخیر نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به روشنی مشخص کرد که کشورش تمام‌قد در کنار دولت نتانیاهو ایستاده است. تامین مهمات مورد نیاز برای سامانه دفاع هوائی رژیم صهیونیستی معروف به «گنبد آهنین»، ارسال تعداد بیشتری از جنگنده‌های آمریکایی و سامانه‌های دفاع موشکی و ضد هوائی «تاد» و «پاتریوت» به غرب آسیا و حضور همزمان دو ناو آمریکایی «جرالد فورد» و «دوایت آیزنهاور» در منطقه، تا به این‌جا از جمله اقدامات مهم حمایتی دولت آمریکا بوده است.

چند روز قبل جو بایدن از کنگره آمریکا خواست تا بودجه‌ای ۱۴ میلیارد دلاری برای کمک به متحد دیرینه خود تصویب کند تا بیش از پیش مشارکت دولت آمریکا و در جنایت علیه مردم غزه را نمایان کند.

نسل‌کشی آمریکا در زندان عمومی غزه
آمارها نشان می‌دهد که تنها در ۲۰ روز گذشته بیش از ۷ هزار نفر در غزه از جمله ۳ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند، ۴۵ درصد از تمام ساختمان‌های مسکونی در سراسر غزه به طور جدی آسیب دیده‌اند، و ده‌ها بیمارستان، مدرسه، کلیسا و مسجد نیز مورد حمله قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز فلسطینی به شهادت رسیدند، ۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز فلسطینی مجروح شدند و ۲۰۹ معلم شهید شدند و ۶۱۹ معلم و کادر مدارس فلسطینی مجروح.

شهری که تا بیش از این نیز به اذعان بسیاری از مقامات بین‌المللی بزرگ‌ترین زندان باز جهان بود و حالا از بسیاری از نیازهای اولیه انسانی همچون آب و غذا نیز محروم است. جنایاتی که به هیچ عنوان نمی‌توان نقش آمریکا را در آن نادیده گرفت.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز چند روز قبل به آن اشاره کردند و فرمودند: «یک نکته‌ اصلی دیگر هم این است که در این قضیه آمریکا شریک جرم قطعی جنایتکاران است؛ یعنی در این جنایت دست آمریکا تا مرفق در خون مظلومان و کودکان و بیماران و زنها و اینها داخل شده و آلوده است.»

آمریکا، عامل حیات صهیونیست‌های جانی
علاوه‌بر این، نباید از نقش کلیدی ایالات متحده آمریکا در عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی نیز غافل شد. نقشی که در تمامی دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا به خوبی ایفا شده و همواره در واشنگتن عزمی جدی وجود داشته تا بقای این رژیم نامشروع تضمین شود. حمایت سیاسی از گسترش اراضی اشغالی، کمک‌های مالی هنگفت همچون ارسال سالانه ۳ میلیارد دلار به تل‌آویو و پشتیبانی مداوم نظامی و امنیتی گوشه‌ای از نقش پررنگ آمریکا در تداوم حیات صهیونیست‌ها در این منطقه است.

طی سالیان اخیر نیز به جهت ارتقای امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه، دولت ترامپ در ابتکاری مهم موسوم به «پیمان ابراهیم»، طرح عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را به راه انداخت. طرحی که تا پیش از هفت اکتبر و شکست نقشه آمریکایی‌ها، در دولت بایدن نیز تا حدی تداوم داشت.

آمریکا، خود وارد گود جنایت در میدان نبرد شد
حال با خبرهایی که این روزها به گوش می‌رسد، آمریکایی‌ها در تحولات جدید منطقه صرفاً به شراکت در جنایت بسنده نکرده‌اند و مدیریت نبرد اخیر صهیونیست‌ها علیه غزه را نیز برعهده گرفته‌اند. در همین رابطه نیویورک تایمز چند روز قبل در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده هنوز به شکل مشخصی به دولت نتانیاهو نگفته که چه کاری باید انجام دهد ولی همچنان از تهاجم زمینی به داخل غزه حمایت می‌کند.

به همین منظور، پنتاگون یک تفنگدار دریایی سه ستاره به نام سپهبد جیمز گلین را به همراه دیگر افسران آمریکایی، برای کمک و هدایت اسرائیلی‌ها در چالش‌های جنگ شهری به تل‌آویو فرستاده است.

همچنین به نظر می‌آید مدیریت کمپین رسانه‌ای صهیونیست‌ها و سفیدشویی جنایات آن‌ها نیز این روزها برعهده آمریکایی‌هاست. در نخستین روزهای آغاز تنش اخیر بود که رسانه‌های آمریکا دروغ بزرگ سر بریده شدن ۴۰ کودک توسط حماس را منتشر کردند.

سپس هفته گذشته جو بایدن و بسیاری از مقامات آمریکایی صریحاً ادعای دروغ سقوط راکت حماس در بیمارستان المعمدانی غزه را مطرح کردند. و حالا نیز رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که فلسطینی‌ها پیرامون تلفات انسانی خود در بمباران‌های غزه آمار غلط ارائه می‌دهند تا به این وسیله بتواند ذره‌ای از جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل را پنهان کند.

اسرائیل بدون آمریکا حتی یک قدم نمی‌تواند بردارد
زمانی نورمن فینکلشتاین، تاریخ‌نگار و نویسنده مشهور یهودی آمریکایی گفته بود: «اسرائیل بدون حمایت آمریکا هیچ قدمی نمی‌تواند بردارد. بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند نفس بکشد. ایالات متحده همه چیز اسرائیل را تامین می‌کند و این احمقانه است که فکر کنیم اسرائیل بدون حمایت آمریکا می‌تواند کاری انجام دهد.» این واقعیت امروز تحولات منطقه است.

رژیم صهیونیستی که به اذعان بسیاری از تحلیلگران کابوس‌وارترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کند و شاید بزرگ‌ترین شکست خود را از بدو اشغال فلسطین متحمل شده است، باز هم برای تداوم حیات نامشروعش، به سراغ متحد دیرینه خود رفته است. متحدی که امروز اتاق اصلی مدیریت جنگ را از تل‌آویو به واشنگتن منتقل کرده و به طور قطع شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

گزارش - محمدمهدی عباسی

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷