گزارشی از عملکرد صادق درودگر؛

«مارکوپولوی مدیران» با کارنامه‌ای ناموفق

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۸۲۴۹۵
مدیرعامل سابق باشگاه نساجی که حضور در تیم‌های مختلفی را تجربه کرده است، در شرایطی از مسئولیت خود استعفا کرد که نتوانست انتظارات را برآورده کند و با ناکامی از نساجی رفت.
۱
plusresetminus
«مارکوپولوی مدیران» با کارنامه‌ای ناموفق
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از مهر؛ تیم‌های فوتبال نساجی و الهلال در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ شامگاه دوشنبه ۱۳ آذر در ریاض عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود تیم الهلال خاتمه یافت. در پایان این بازی، صادق درودگر با انتشار نامه‌ای از سمت خود در این باشگاه کناره گیری کرد.
در همین رابطه اعضای هیأت مدیره باشگاه نساجی با استعفای درودگر موافقت کردند و حمیدرضا بایندریان نایب رییس هیأت مدیره را با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیرعاملی این باشگاه منصوب شد. در ادامه نگاهی به کارنامه صادق درودگر در باشگاه نساجی مازندران انداخته‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.
بازگشت درودگر به نساجی پس از ۶ سال
در ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ و پس از تشکیل جلسه در هیأت مدیره باشگاه نساجی، با تصمیم اعضا صادق درودگر به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب و جایگزین ایزد سیف الله پور شد. این برای نخستین بار نبود که درودگر به عنوان مدیرعامل این باشگاه معرفی می‌شد و پیش از این در سال ۹۴- ۱۳۹۳ هم به این عنوان انتخاب شده بود که یکسال در این سمت باقی ماند.
درودگر یکی از مدیران مارکوپلویی ورزش کشور است. او سابقه حضور در ریاست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، معاون توسعه و پژوهش اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران، مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال، مدیریت باشگاه‌های تراکتور و ملوان، سرپرست و مشاور مالک باشگاه استیل آذین را در کارنامه کاری خود دارد.
او در مجموع فعالیت‌هایی که در باشگاه‌های مختلف داشته نتوانسته آمار قابل قبولی را از خود به جای بگذارد و دوام چندانی در پست‌های خود نداشته است. طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ او به عنوان مدیرعامل باشگاه ملوان خدمت می‌کرد که این تیم در پایان فصل ۹۲-۱۳۹۱ در رده سیزدهم جدول قرار گرفت. درودگر در ابتدای فصل ۹۱- ۱۳۹۰ هم در صندلی مدیریت این تیم نشسته بود و ملوان در آن سال در رده پانزدهم جدول قرار گرفت. درودگر در دی ماه ۱۳۹۲ به کار خود در این تیم پایان داد و از ملوان جدا شد.
«مارکوپلوی مدیران» با کارنامه‌ای ناموفق/ کسی به او اعتماد می‌کند؟
معرفی اسکوچیچ به فوتبال ایران
درودگر نقش پررنگی در ورود دراگان اسکوچیچ به فوتبال ایران داشت و با انتخاب او به عنوان سرمربی قوی های سفید انزلی باعث شد تا این مربی کروات به باشگاه‌های ایرانی معرفی شود. البته چند وقت بعد به دلیل شکایت اسکوچیچ، باشگاه ملوان که در آن زمان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد محکوم به پرداخت ۶۰ هزار دلار شد.
پس از جدایی درودگر از ملوان اتهاماتی در خصوص فعالیت‌های او مطرح شد که این مدیر خبرساز طی نامه‌ای در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به تمامی اتهامات وارد شده سمت خود، پاسخ داد و به دفاع از عملکرد خود پرداخت.
عملکرد ضعیف درودگر در نساجی
در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، درودگر به عنوان مدیرعامل تیم دسته یکی نساجی مازندران انتخاب شد. در آن زمان مسابقات لیگ دسته اول در دو گروه الف و ب برگزار می‌شود و تیم نساجی در پایان فصل پس از فولادنوین و مس کرمان با ۳۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و نتوانست به لیگ برتر راه یابد. در ابتدای سال ۱۳۹۴ نساجی کار خود را با مدیریت درودگر آغاز کرد اما نتایج این تیم باب میل هواداران نبود و پس از اینکه «پائولو آلوز» سرمربی پرتغالی وقت نساجی را از سمتش برکنار کرد عمر مدیریتی اش در این باشگاه دوام چندانی نیاورد، او در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ از سمت خود کناره گیری کرد.
پس از جدایی از نساجی، درودگر به عضویت هیأت رییسه سازمان لیگ و پس از آن به عنوان مدیر بازاریابی این نهاد انتخاب و معرفی شد. پس از مدتی و در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۹۷ با حکم محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور، درودگر به عنوان مدیرعامل این باشگاه معرفی شد. در زمان مدیریت درودگر در تراکتور او «جان توشاک» سرمربی مطرح ولزی را برای هدایت تراکتور به تبریز آورد و با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه قرارداد بست.
در آن زمان بحث حضور مهدی ترابی بازیکن تیم پرسپولیس به عنوان بازیکن - سرباز در تیم تراکتور بی نهایت داغ بود که درودگر نتوانست ترابی را به تراکتور بیاورد. پایان کار درودگر در تراکتور خیلی زودتر از حد انتظار بود و او در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ از سمت خود استعفا کرد.
«مارکوپلوی مدیران» با کارنامه‌ای ناموفق/ کسی به او اعتماد می‌کند؟
رفت و برگشت‌ها به فدراسیون فوتبال
پس از تراکتور درودگر بار دیگر به فدراسیون فوتبال بازگشت و در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۸ به عنوان رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال منصوب شد. در زمان ریاست درودگر بر این نهاد، مشکلات توپ‌های مسابقات لیگ برتر مطرح شد و اکثر بازیکنان و مربیان از کیفت های آن ناراضی بودند که بارها درودگر از موضوع خود بابت انتخاب این توپ‌ها دفاع کرد. درودگر در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ طی اظهارت جنجالی احتمال تبانی را در یکی از دیدارهای تراکتور مطرح کرد که با واکنش تند مدیران وقت این باشگاه همراه شد و آنها از این مدیر فوتبالی به مراجع فدراسیون فوتبال شکایت کردند.
درودگر در ۲۱ تیر ۱۴۰۱ و زمانی که به عنوان مدیر کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال مسوولیت داشت بابت تبلیغات محیطی و حق پخش بارها با مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چالش داشت. پس از انتخاب مجدد مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، درودگر از سمت خود در هیأت رییسه سازمان لیگ کناره گیری کرد. نام درودگر به عنوان نایب رییس دوم یکی از نامزدهای فدراسیون فوتبال دیده می‌شد که با رأی آوردن مهدی تاج او هم از سمت خود کنار رفت.
«مارکوپلوی مدیران» با کارنامه‌ای ناموفق/ کسی به او اعتماد می‌کند؟
تکمیل نا کارآمدی با حذف نساجی از آسیا
در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ او به عنوان نامزد پست ریاست هیأت فوتبال استان تهران نام نویسی کرد و چندی بعد به عنوان مدیرعامل نساجی مازندران انتخاب شد. در مدت ۶ ماهه درودگر در دوره دوم ریاست خود بر این باشگاه تیم نساجی اوضاع خوبی را سپری نکرد، تیمی که برای اولین بار در رقابت‌های آسیایی حضور می‌یافت با کسب ۶ امتیاز و حذف در مرحله گروهی به کار خود پایان داد و در ۱۱ هفته از مسابقات لیگ، نساجی با ۶ امتیاز از ۹ بازی در رده پانزدهم جدول قرار دارد و باید دید در مدیریت حمیدرضا بایندریان بر نساجی این تیم می‌تواند به روزهای خوب خود بازگردد یا خیر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷