گزارش بلاغ از مراسم روز دانشجو در مازندران؛

دانشجوی مطالبه‌گر، منشا تحولات

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۸۲۴۶۱
مطالبه‌گری و مسئله‌محوری از جمله موضوعاتی هستند که باید در فضای دانشگاهی توسط دانشجویان گسترش یابد.
۰
plusresetminus
دانشجوی مطالبه‌گر، منشا تحولات
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ»، شانزدهم آذر روز دانشجویان ضد آمریکا و ضد استبداد است، امروزه که دشمن در تمامی مباحث علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور را تحت فشار قرار داده است، دانشجوی انقلابی تعلیم دیده باید علم مطالبه‌گری و مبارزه با استبداد را در تمامی این عرصه‌ها به دست گیرد و در جامعه جریان‌ساز باشد.

در ۱۶ آذر سال ۳۲ دانشجویان در خفقان بعد از کودتا صدای مردم شدند و علیه استکبار قیام کردند، حالا هم دانشجویان به عنوان زبان گویای مردم باید در برابر غربزدگی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و کم کاری‌ها بایستند زیرا که دانشجو موذن جامعه است و جامعه را زنده و پویا نگه می‌دارد همچنین در مسیر پیشرفت و تحقق آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب لحظه‌ای ناامید نمی‌شود.

برخلاف چند سال اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا گرامیداشت روز دانشجو چندان رونق نداشت اما بعد از پایان این ویروس منحوس، نشاط و شادابی بین دانشجویان پررنگ‌تر شده است.

مراسم روز دانشجو در حالی عصر امروز با حضور گسترده دانشجویان در سالن مصباح مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار شد، که جای سوزن انداختن نبود.

در این مراسم دانشجویان مطالبات، چالش‌ها و مشکلات خود را با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه مطرح کردند و مسئولان مربوطه پاسخگوی آنان بودند.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو با بیان اینکه این روز را به مناسبت شهادت دانشجویان ۱۶ آذر این روز را گرامی می‌داریم ، اظهار کرد: دانشجو در کنار نقش اصلی مطالبه علم و دانش، باید در ارتقای فرهنگ دانشگاهی و سطوح معنوی خود تلاش فراوانی کند.

وی تصریح کرد: آینده از آن شما دانشجویان است زیرا از دل همین دانشگاه است که دانشجویانی در آینده کرسی‌های مهم کشوری را تصاحب خواهند کرد

این مسئول تاکید کرد: فضای امروز دانشگاهی به نسبت گذشته هم از نظر افزایش دانشجو، کیفیت آموزش، استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش مقالات علمی و تولید علم بسیار رشد پيدا کرده است.

غلامی با اظهار این مطلب که این دانشگاه یک دانشگاه جوانی است که از سال ۶۵ آغاز بکار کرده که هم اکنون دارای جایگاه خوبی در کشور است اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور و مرکز کلان منطقه یک آمایشی سلامت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه مسئول دبیرخانه این کلان منطقه است و علاوه بر خدمات استانی در حال ارائه خدمات ملی نیز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی آموزشی درمانی و تحقیقاتی و همچنین توسعه بخش‌های آموزشی، ساخت کتابخانه، راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و ورود به نسل سه و چهار هستیم، خاطرنشان کرد: گام به گام به سمت جلو حرکت می کنیم و با جدیت در حوزه بین‌الملل نیز در حال فعالیت هستیم.

غلامی با اعلام اینکه هم اکنون، بیش از ۱۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه مشغول تحصیل هستند و بدنبال تبادل اساتید و دانشجو با دانشگاه‌های کشورهای دیگر هستیم، خطاب به دانشجویان متذکر شد: نگاه دانشگاه یک نگاه بین‌المللی و جهانی است و باید با این تفکر تحصیل کنید.

سیدحسین حسینی کارنامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: نامگذاری روزها معرف جایگاه اقشار است و در میان این روزها برخی ویژه هستند.

وی افزود: روز دانشجو یک روز ویژه است و این روز را به شما تبریک عرض می‌کنم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با بیان اینکه ظرفیت کشور و فضای آموزشی ما بسیار ارزشمند است و عمده دانشجویان ما در کشور تحصیل می‌کنند، ادامه داد: کشور ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی دارد که ۲۱ هزار عضو را بانوان تشکیل می‌دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه فضای کشور یک فضای پویا برای حرکت برای توسعه و پاسخگویی به نیازهای کشور است، بیان کرد: دانشجو باید در مدت کوتاه دانشجویی سه گام تحصیل، مهارت حرفه ای و فضیلت اخلاقی را طی کند.

این مسئول تاکید کرد: اکنون رتبه ۱۶ دنیا را در عرصه علمی داریم و علی رغم اینکه در تولید مقالات رتبه نخست منطقه را داریم اما این تحقیقات کمتر تبدیل به فن می‌شود و روی سفره مردم نمی‌آید.
 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر لزوم توسعه و ترویج دانشگاه‌های اخلاق محور در کشور تاکید کرد و با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام در دانشگاه در روزهای آینده خواستار حضور پرشور اساتید، دانشجویان و کارکنان در این مراسم معنوی شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اظهار کرد: این مراسم برای تجلیل از مقام و شان دانشجویان برگزار شده و در این روزها اجرای چندین برنامه نیز تدارک دیده شده است.

سروی خاطرنشان کرد:  در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای افزودن امکانات رفاهی  برای ایجاد  فضای مطلوب‌تر برای دانشجویان این دانشگاه انجام شد.

وی افزود: تعمیرات کامل موتورخانه خوابگاه‌ها، سمپاشی و شستشوی فرش و موکت تمامی خوابگاه‌های دانشگاه، تعویض ۱۸۵ تخت، رنگ آمیزی و نصب دزدگیر، تعویض نئوپان اتاق‌های دانشگاه، اضافه کردن فایل، اضافه شدن صندلی و تجهیز سالن مطالعه پسرانه، ترمیم فضای آشپزخانه، امکانات ورزشی و پارکی، شارژ کپسول آتش‌نشانی، هرس نیزارهای حاشیه خوابگاه‌های هفت و هشت و فضاسازی، تجهیز و ترمیم خوابگاه طوبی، آماده سازی اتاق‌ سلاخی و جداسازی از اتاق مطبخ، راه‌اندازی نانوایی در دانشگاه، خرید کباب‌پز تابشی، افزایش کیفیت تغذیه، برگزاری جشنواره غذا و اتمام ساختمان ابنیه استخر دانشگاه از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی یک‌سال اخیر است.
 

وی ادامه داد: تعویض کف پوش سالن ورزشی، ساخت باشگاه ورزشی در خوابگاه طوبی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و اردوهای تفریحی ویژه دختران و پسران، برگزاری کلاس‌های معارف و قرآن، همایش ذوالفنون و برگزاری پیاده روی دانشجویان و مراسم ویژه دانشجویان جدیدالورود، از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت ویژه دانشجویان نیز به‌زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش بلاغ، تجلیل از دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پایان‌بخش مراسم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷