غرب در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها، حقوق بشر را به ابتذال کشاند؛

ذبح وحشتناک حقوق بشر در غزه

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۸۱۲۴۳
مگر می‌توان وجدان بشریت با جنایاتی که این روزها و شب‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود را دید و از زندگی در کنار غرب، که از جنایات این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کند، متنفر نشد و هزاران لعن و نفرین را نثار این حامیان دروغین حقوق بشر نکرد که حقوق بشر را به ابتذال کشاندند.
۲
plusresetminus
ذبح وحشتناک حقوق بشر در غزه
به گزارش بلاغ؛ بسیاری از مردم دنیا با مشاهده رفتار نژادپرستانه سیاستمداران غربی با مسئله حقوق بشر و برخورد دوگانه غربی‌ها با این موضوع انسانی را عامل اصلی جرأت‌یابی صهیونیست‌ها در ارتکاب به جنایات هفت دهه اخیر بویژه جنایات این روزهای غزه مظلوم می‌دانند.

میزان نقض اصول اولیه انسانی در غرب و سرزمین‌های اشغالی به آن حدی رسیده که صدای مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز درآمده و اعتراضات و تجمعات زیادی علیه استانداردهای دوگانه را به همراه داشته است.

حقوق بشر برای غربی‌ها نه به معنای عام آن، بلکه به شکل گزینشی از اصول حقوق بشر کاربرد دارد. حقوق بشر مفهومی اصیل، ارزشمند و حقوقی است که به صورت جامع حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دربر می‌گیرد.

این اصل ارزشمند و صلح‌ساز ساخته دست بشر در مسیر تاریخ پرفراز و نشیب خود دچار تحولات و تحریف‌هایی شده است؛ شدت این تغییر و تحریف‌ها به موازات استفاده ابزاری به حدی بوده که حقوق بشر در دهه‌های اخیر معنای درونی خود را تا حد زیادی از دست داده است و برخی کشور‌ها تلاش کرده‌اند به شیوه‌های مختلف حداکثر بهره را از مفهوم حقوق بشر در عین کمترین الزام به اصول آن ببرند.

معیارهای دوگانه در برخورد با حقوق بشر

حقوق بشر دارای تعریف ساده و معنادار برای جهانیان است ولی در دنیای غرب و برخوردهای ظالمانه با مردم و انسان‌ها، دچار تحریف وحشتناکی می‌شود و در مواجهه با معیار دوگانه، آنچنان فاجعه بار می‌آورد که در نقطه مقابل ارزش‌های انسانی قرار می‌گیرد آنچنانکه بزرگ‌ترین و دهشتبارترین فجایع بشری از سوی غرب با عنوان حقوق بشر به جهانیان معرفی می‌شود و بشریت را دچار انزجار از حتی لفظ حقوق بشر می‌کند.
 

غربی‌ها دیدگاه خاص و گزینشی خود را از حقوق بشر به‌ عنوان تنها دیدگاه مثبت و درست از این مفهوم قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند آن را بر همه کشور‌های جهان ورای تفاوت‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و... تحمیل کنند.

همان دیدگاه خاصی که نقض حقوق بشر در غزه را پاسخ به حمله حماس عنوان و جای ناقض حقوق بشر با مورد ظلم را جابه‌جا می‌کند تا حقوق بشر از غزه تا تل‌آویو را به گونه‌ای دلخواه نشان دهد.

چرا دولت‌های غربی، حق ملت فلسطین برای دفاع از حقوق خود را به رسمیت نمی‌شناسند اما با اندک تحرک جریان مقاومت فلسطین علیه منافع رژیم صهیونیستی، سیلی از حملات و اقدامات تبلیغاتی را علیه فلسطینی‌ها روانه می‌کنند و با گفتن این مسئله که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، نوعی چراغ سبز را به رویه‌های مجرمانه و جنایتکارانه تل‌آویو علیه ملت فلسطین نشان می‌دهند؟

غربی‌ها که مدت‌هاست در برابر درخواست‌های به حقِ فلسطینی‌ها خود را به خواب زده‌اند، بلافاصله پس از آنکه جریان مقاومت فلسطین، عملیات طوفان اقصی را عملیاتی و اجرا کرد، به نحوی گسترده وارد میدان شدند و مقاومت فلسطین را محکوم و از رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت‌های گسترده‌ای را انجام دادند.

پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» با اشاره به رویکردهای منافقانه و استانداردهای دوگانه دولت‌های غربی در این باره می‌نویسد؛ نیروهای اسرائیل تقریبا به صورت روزانه به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های پناهجویان فلسطینی در کرانه باختری، حمله می‌کنند. آنها به خانه‌های فلسطینی‌ها یورش می‌برند و هر کسی را بخواهند بازداشت می‌کنند و در اغلب موارد، فلسطینی‌ها از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده را می‌کُشند.
 
حقوق بشر برای غربی‌ها تنها لقلقه‌ زبان است

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و اظهار می‌دارد: این روزها جهان اسلام، عزادار ملتی است که مورد بدترین جنایات تاریخ قرار گرفته است. ملت مظلوم فلسطین و خصوصا مردم غزه این روزها شاهد شهادت و زخمی‌ شدن هزاران کودک و پیر و جوان هستند که بر اثر جنایات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و مجروح شده‌اند.
 

وی افزود: جنایاتی که در چند روز اخیر صهیونیست‌های غاصب کودک‌کش مرتکب شده‌اند، آن‌قدر هولناک است که تحمل آن برای انسان شریف دردمند واقعا ممکن نیست. وقتی انسان ملاحظه می‌کند کودکی در آغوش پدر یا مادرش جان می‌دهد یا کودکی شاهد جان‌ دادن خواهر یا برادر خود است، بسیار دردناک است.

رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بر اساس قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، ارتکاب این جنایات، قطعا جنایات جنگی است. دولت خبیث آمریکا و اشرار اروپایی تابع آن، به جای حمایت از مظلوم، حامی ظالم شده‌اند، تا جایی که انسان یقین می‌کند که خودشان شریک همه‌ این جنایات هستند.

آملی لاریجانی گفت: حقوق بشر برای اینها لقلقه‌ زبان است و دائماً ادعای حقوق بشر می‌کنند اما شرم را بر چهره حقوق بشر نشانده‌اند.

وی افزود: بیمارستانی که محل مداوای بیماران است و مأمنی برای زنان و کودکان و مردان بی‌پناه، مورد حمله هوایی واقع و صدها نفر در آن شهید می‌شوند. بمباران بیمارستان، مساجد و کلیساها، مخالف نص صریح قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.
 
در بحبوحه وضعیتی که جهان صرفا نظاره‌گر آن است، مقام‌های رژیم اشغالگر قدس ادعا می‌کنند که آنها به اصطلاح، افراد تحت تعقیب را هدف قرار می‌دهند و یا خانه تروریست‌ها را خراب می‌کنند. در این چهارچوب، دولت‌های غربی به عنوان حامیان اصلی رژیم اسرائیل نیز بهانه خوبی را کسب کرده‌اند و مدام می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد!
 
 
تناقض‌های حقوق بشری آمریکائی‌ها

اندکی قبل از آغاز عملیات طوفان اقصی، «استفانی‌هالِت»، کاردار سفارت آمریکا در اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس به این نکته اشاره کرده و می‌نویسد: "با دیدنِ تصاویر مجروحان و کشته‌شدگان اسرائیلی در جریان حمله حماس به اسرائیل بدحال و ناراحت شدم."
این اظهار نظر درحالی است که او به نقش سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی که در مجامع و نهادهای حقوق‌بشری به عنوان مجرمان جنگی شناخته می‌شوند، درشکل‌دهی به اراده جریان مقاومت فلسطین برای انجام یک عملیات گسترده در اراضی اشغالی نکرده است. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز تاکید کرده که آمریکا هر آنچه اسرائیل نیاز داشته باشد را در اختیار آن قرار خواهد داد. او مدعی شده که آمریکا حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد.

"جیمز کلورلی" وزیر خارجه انگلیس نیز در شبکه اجتماعی ایکس، حمله حماس به اراضی اشغالی را محکوم کرده و مدعی شده بود؛ انگلیس از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند. او هم شبیه دیگر همتایانش نسبت به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سکوت کرده است.

رئیس ‌اتحادیه اروپا نیز جریان مقاومت فلسطین را تروریست می‌خواند و معتقد است؛ حق دفاع از خود از سوی صهیونیست‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز موضع‌گیری مشابهی را در دستورکارقرارداده و از همبستگی خود با اسرائیل سخن گفته است. او خواستار آزادی سریع اسرای اسرائیلی شده و اقدام حماس را مخالف با حقوق بین‌الملل توصیف کرده است.
همه این اظهارات در حالی است که غربی‌ها نمی‌خواهند جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را ببینند. آنها شهرک‌نشینان اسرائیلی را افرادی معصوم و بی‌گناه معرفی می‌کنند و در مقابل، چشمانشان از دیدن قتل عام حدود ۸ هزار فلسطینی در غزه، که نیمی از آنها کودکان و زنان هستند، عاجز است.
 
لالمونی سران غربی در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها

فاجعه تلقی دوگانه با حقوق بشر آنجا خود را نشان می‌دهد که سران غرب و اروپا چشم بر جنایات سبعانه صهیونیست‌ها فرو می‌بندند و خود را همچون کور و کر و لال می‌نمایانند ولی در قبال پاسخ اندک رزمندگان فلسطینی، حنجره خود را پاره می‌کنند و در تمام رسانه‌های خود، رزمندگان فلسطینی را تروریست نامیده و رژیم ددمنش صهیونیستی را به کشنده‌ترین و مخرب‌ترین بمب‌های کشتار جمعی مجهز می‌کنند و به خاک و خون کشیده شدن ۱۰ هزار بیگناه با بمب‌های جدید و اهدایی به سفاکان صهیونیستی را حق مسلم قاتلان و چلادان اعلام می‌کنند.
 

در تخریب صددرصد بیمارستانهای غزه و شهیدشدن هزاران بیمار لالمونی می‌گیرند و جرأت محکوم کردن این اقدام را به خود نمی‌دهند و حتی در مقابل بیانیه بی‌خاصیت شورای امنیت در محکومیت این اقدامات جنایتکارانه، دست به وتو می‌زنند و به این سازمان بی‌ملل اجازه حتی صدور بیانیه محکومیت جنایتکاران صهیونیستی را نمی‌دهند؛ چراکه خود عامل اصلی بروز فاجعه انسانی در غزه هستند.

نشریه «دی سایت» در مطلبی به مواضع دو گانه و سکوت غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخته و می‌نویسد؛ بعد از فاجعه در بیمارستان المعمدانی غزه هیچ اعتراض جمعی (از طرف غرب) وجود ندارد. در این منطقه دیگر مطابق با استانداردهای سایر نقاط جهان رفتار نمی‌شود. تعداد بالای تلفات نیست که انفجار در بیمارستان المعمدانی غزه را به یک تراژدی خاص تبدیل می‌کند، بلکه تراژدی، این جان‌ها و زندگی‌هایی است که از دست می‌روند و این واقعیت است که غیرنظامیان غزه در این جنگ محافظت نمی‌شوند. تراژدی ویژه این است که طرف‌های متخاصم، قوانین کمی را که در جنگ نیز اعمال می‌شود و آن محافظت از غیرنظامیان، و همچنین امکانات پزشکی است را نادیده می‌گیرند. این امری مسلم است که این بی‌اعتنایی در سطح بین‌المللی پذیرفته شده است.

خبرنگار دی سایت ادامه می‌دهد؛ بیمارستان المعمدانی احتمالاً به عنوان یک حادثه ناگوار در منطقه‌ای تأسف‌آور در تاریخ ثبت خواهد شد و مشکل دقیقاً در این‌جاست که جهان به وحشت در نوار غزه عادت کرده است. دقیقا حدود یک سال پیش در اکتبر ۲۰۲۲ من از بیمارستان المعمدانی بازدید کردم. من به غزه آمدم تا تصویری به روز از وضعیت به دست بیاورم، با فروشندگان خیابانی و نمایندگان سازمان ملل، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران، از جمله نمایندگان حماس، صحبت کردم. در بیمارستان المعمدانی با سر پزشک، سهیلا طرازی آشنا شدم. طرازی که زنی باهوش و پرانرژی بود توضیح داد که آنها فقط چند ساعت در روز بیماران را پذیرفته و عمل می‌کنند، زیرا اکثر روزها برق ندارند.

وی می‌افزاید؛ حدود یک‌سوم کودکان غزه به دلیل سوء تغذیه از کم خونی رنج می‌برند. دو جراح قلب در تمام غزه وجود دارد. طرازی که ۷۰ ساله است و ۳۵ سال در این‌جا پزشک بوده است، گفت که این بدترین سالی است که بیمارستان المعمدانی تا به حال تجربه کرده است. در حالی که شرایط غزه بدتر و بدتر می‌شود، از زمان جنگ اوکراین هم این منطقه کمک‌های کمتری دریافت کرده است. اکثر مردم غزه دنیا را فقط از روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود می‌شناسند.
 

به گزارش بلاغ، سرانجام ظلم و جور، ذلت و نابودی است و دیر نخواهد بود که صهیونیست‌ها با تمام قوا پا به فرار بگذارند و سرزمین مقدس فلسطین با همت الهی صاحبان اصلی خود، آزاد شود که نتیجه هر دشواری و ایثار صبورانه، فتح و پیروزی است؛ نکته بارز حوادث تلخ غزه، اثبات این حقیقت است که حقوق بشر ذره‌ای نزد سران غربی دارای ارزش و اعتبار نیست و همواره از سوی آنان به عنوان ابزاری قتاله مورد سوء استفاده قرار گرفته و می‌گیرد که حوادث غزه، نقاب نفاق خجلت‌آور را از سیمای کثیف غربی‌ها فرو افکند.

گزارش - یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳