تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۲
کد مطلب : ۴۷۷۸۲۴
براي صهيونيست‌ها ايران دشمن شماره يك و بازيگر مهم منطقه است كه به‌طور روشن و بي‌پرده هدف خود را پايان اشغالگري و نابودي اشغالگران اسرائيلي اعلام كرده است. حال كه اين روزها جنگ داخلي در تل‌آويو جريان دارد، طرفين جنگ هركدام طرف مقابل را به همكاري با ايران براي نابودي اسرائيل متهم مي‌كنند!
۰
plusresetminus
نتانیاهو: مخالفان من همدست ایرانند
به گزارش بلاغ؛ نزدیک به نیمی از جمعیت رژيم اسرائیل به اصلاحات قضائی که تحت رهبری نتانیاهو دنبال می‌شود، معترض هستند. اين آمار گسترده را در اعتراضات هفتگي عليه نتانياهو مي‌توان ديد، اعتراضاتي كه گاه در برخي شهرها مانند تل‌آويو كه مركز رژیم صهيونيستي است با حضور نيمي از ساكنان آن در خيابان‌ها برگزار شده است و در اين تظاهرات‌ها همه معترضان نسبت به نابودي اسرائيل هشدار داده‌اند. درواقع جامعه صهيونيستي امروز يك جامعه دوقطبي‌شده و دوبخشي است. اين تقسيم‌بندي را در ميان سياستمداران صهيونيست نيز مي‌توان مشاهده كرد و طي حدود يك‌سال گذشته كه نتانياهو بار ديگر قدرت را در تل‌آويو به ‌دست گرفته، ساختار قدرت در رژيم صهيونيستي صحنه جنگ و درگيري ميان موافق و مخالفان او بوده است.
اين دودستگي و اختلاف در جامعه صهيونيستي ناشي از تناقض‌هاي ساختاري در زمان تاسيس رژيم صهيونيستي است. برمبناي اين دوگانگی، رژيم اسرائیل توسط یک ایدئولوژی به نام صهیونیسم پايه‌گذاري شده كه هدفش تركيب دین و ملیت يهوديت با هم است، اما مهم‌ترين پايه‌گذاران و حاميان صهيونيست در انگليس و سپس آمريكا طرفدار سكولاريسم و جدايي سياست از مذهب بوده‌اند. اين دوگانگي امروز در جامعه صهيونيستي زبان باز كرده و به شكاف عميق فعلي تبديل شده است. «اوری اونری»، كارشناس اسرائيلي سال‌ها پيش هشدار داده بود كه صهيونيسم حاكم در تل‌آويو سرانجام دچار سردرگمي و تناقض خواهد شد، چون از يك‌طرف صهيونيسم خود را سكولار مي‌داند، اما مهم‌ترين حاميانش در داخل تل‌آويو، چهره‌هاي تندرو يهودي هستند. «شلومو ساند»؛ كارشناس سياسي در سال 2017 در‌ هاآرتص نوشته بود که صهیونیسم یک جنبش ملی‌گراست که علیه یهودیت تاریخی شورش کرد و اين جنبش عمدتاً الحادی بود، اما امروزه مهم‌ترين حاميان صهيونيسم رهبران تندرو يهوديت ارتودكس هستند و اين وضعيت يك تناقض و دوگانگي عجيب را در صهيونيسم ايجاد كرده است.
اين دوگانگي و اختلاف در ساختار رژيم صهيونيستي را در رفتار و تقابل مقامات صهيونيست در برابر هم مي‌تواند مشاهده كرد، تا آن‌جا كه نتانياهو مخالفانش را به همدستي و خط‌گيري از ايران متهم مي‌كند و در مقابل مخالفان نتانياهو او را عامل فروپاشي رژيم صهيونيستي براي كمك به ايران مي‌دانند. تنور جنگ داخلي در سرزمين‌هاي اشغالي به‌شدت داغ است و كمتر كسي اميد به پايان يافتن درگيري‌ها و اختلافات داخلي ميان صهيونيست‌ها دارد.
بازار داغ ايران!
براي صهيونيست‌ها ايران دشمن شماره يك و بازيگر مهم منطقه است كه به‌طور روشن و بي‌پرده هدف خود را پايان اشغالگري و نابودي اشغالگران اسرائيلي اعلام كرده است. اين هدف بارها در مجامع رسمي جمهوري اسلامي ايران مطرح شده و تهران ابايي ندارد كه يكي از اهداف اصلي سياست خارجي خود را به‌طور آشكار آزادسازي كل سرزمين تاريخي فلسطين اعلام كند. آزادسازي كه به معناي پايان كامل اسرائيل است. حال كه اين روزها جنگ داخلي در تل‌آويو جريان دارد، طرفين صهيونيست هركدام طرف مقابل را به همكاري با ايران براي نابودي اسرائيل متهم مي‌كنند. از جمله براساس گزارش روزنامه معاريو، «بنيامين نتانياهو»،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته پیش از پرواز به سوی نیویورک در واكنش به برنامه مخالفان خود برای برگزاری راهپیمایی در آمریکا، آنها را به همدستی با فلسطیني‌ها و ایران متهم کرد. او سازماندهی تظاهرات در داخل و خارج از اراضی اشغالی را با هدف تخریب آبروی اسرائیل دانست.
پس از آنكه نتانياهو مخالفانش را به همكاري با ايران متهم كرد، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم در مقابل با حمله دوباره به «بنیامین نتانیاهو» مدعی شد كه کودتای کابینه نتانیاهو به ایرانی‌ها کمک کرده است. لاپید افزود كه هيچ‌چیز بیشتر از کودتای کابینه نتانیاهو به ایرانی‌ها کمک نکرده است. البته يك ماه پيش هم، «عوفر بارتل» که زمانی نامزد دادگاه عالی دادگستری و دادستانی تل‌آویو بود در گفت‌وگو با کانال ۱۲ این رژیم نتانیاهو را به خرابکاری و جاسوسی برای ایران متهم کرد و گفت که نتانیاهو به نفع ایران جاسوسی و اقدام می‌کند. البته بارتل كمي بعد گفته‌هايش را اصلاح كرد و گفت كه منظور او حجم خرابي‌هاي گسترده نتانياهو در تل‌آويو بوده كه به نفع ايران تمام شده است.
اعتراف به تكه‌تكه شدن اسرائيل
تشديد و افزايش اختلافات داخلي باعث شده تا خود مقامات صهيونيست نيز به تضعيف و تجزيه رژيم صهيونيستي به‌دليل بحران اختلافات در تل‌آويو اذعان كنند. خبرگزاری شهاب فلسطین نيز در اين ارتباط به نقل قولي از «بني گانتس»، وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي اشاره كرده است. گانتس در آستانه سفر نتانیاهو به نیویورک خطاب به وی گفت: «نخست‌وزیر اسرائیل را از داخل تکه‌تکه كرده است و به فكر امنيت شهرك‌نشينان نيست.»
رؤسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به‌خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.
كار سخت نتانياهو در آمريكا
از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كه نتانياهو در سفر به آمريكا براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل نيز كار سختي را در پيش دارد. برخلاف انتظار نتانياهو، رياست‌جمهوري آمريكا درخواست نخست‌وزير رژيم صهيونيستي براي ملاقات با بايدن در دفتر كاخ‌سفيد را رد كرده و گفته است كه ملاقات نتانياهو با بايدن در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل برگزار خواهد شد. اين بدان معناست كه نتانياهو حتي حمايت مهم‌ترين متحد خارجي رژيم صهيونيستي يعني آمريكا را از دست داده است. از سوي ديگر، همزمان با سفر نتانياهو به آمريكا، انجمن یهودیان آمریکا در همراهی با صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی و در اعتراض به تغییرات قضایی این رژیم، نتانياهو را دیکتاتوري شکست‌خورده توصیف کردند. وب‌سایت والا نیز در این‌باره نوشت: «یهودیان ساکن آمریکا قرار است جمعه آینده قبل از ورود نتانیاهو به نیویورک، علیه وی تظاهرات برگزار کنند و ممکن است این تظاهرات در سان‌فرانسیسکو نیز برگزار شود.»
غوغاي تورم 
همزمان با بحران سياسي و اختلافات داخلي، وضعيت اقتصادي رژيم صهيونيستي نيز چندان مساعد نيست. براساس آنچه دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی گزارش داده است، شاخص قیمت مصرف‌کننده در این رژیم در آگوست گذشته (مرداد) ۰.۵ درصد افزایش یافت. این افزایش بیش از حد انتظار ۰.۳٪  تا ۰.۴٪ بود. بنابراین، سرعت تورم در سرزمین‌های اشغالی به ۴.۱ درصد افزایش یافت در حالی که انتظارات قبلی ۳.۹ درصد بوده است. از جمله اقلامی که باعث افزایش قیمت‌ها در رژیم صهیونیستی شدند، سبزیجات تازه ۱.۹ درصد، حمل‌ونقل ۱.۸ درصد، هزینه فرهنگ و سرگرمی ۱.۳ درصد و مسکن ۰.۷ درصد افزایش قیمت داشتند. اگرچه انتظار می‌رفت پس از تشكيل كابينه ائتلافي در انتخابات نوامبر 2022 (پائيز 1401) و پس از بحران سیاسی 4ساله، اقتصاد رژیم صهیونیستی مسیر رشد و ثبات را دنبال كند، اما کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، در 9 ماه گذشته که به قدرت رسیده در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی باعث تنزل رژیم صهیونیستی شده است. ارزش شِکِل در 8 ماه گذشته بیش از 10 درصد افت کرده و هم‌اکنون در سرزمین‌های اشغالی هر دلار آمریکا 3.8 شکل مبادله می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳