دلدادگان در شهرهای مازندران «یا حسین(ع)» سر دادند؛

خروش جاماندگان اربعین در دیار علویان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۷۷۰۰۷
عاشقانِ جا مانده از کاروان های کربلا، با حضور در مسیرهای پیاده‌روی در جای‌جای استان مازندران، دل و جانشان را به قلب زمین پیوند زده و ارادت خود را با نوای روح‌بخش «یا حسین» نشان دادند.
۰
plusresetminus
خروش جاماندگان اربعین در دیار علویان
به گزارش بلاغ، باز هم اربعین فرا رسید، چهل روز از آن رویداد پر از حزن و اندوه گذشته است، تاریخ ورق می‌خورد، اما سوگواری برای حسین و یارانش و آن خاندان پاک هیچ گاه پایان نمی‌یابد، اربعین که می‌شود دلم پر می‌کشد برای کربلا و بین الحرمین و نخل‌های سر به فلک کشیده اش، آنجاست که می‌شود غم دل را با دلدار گفت و چشم‌ها را با اشک برای مرثیه سرایی آن سلاله پاک شست، آری امروز اربعین است و باز جامانده ایم از قافله زائران کوی کربلا.

امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، اربعین حسینی است. به همین مناسبت در جای‌جای کشورمان به ویژه استان مازندران مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

از ساعات ابتدایی صبح روز اربعین، جمعیت جاماندگان از پیاده‌روی اربعین، به عشق سیدالشهدا، در مسیرهای از پیش تعیین‌شده در جای جای استان ، حاضر شدند تا سیل خروشان حسینیان رقم زده شود.

در این مراسم مردمی، علاوه بر جاماندگان، خیلی از زائرانی که طی روزهای گذشته به کربلا مشرف شده‌اند اما در در روز اربعین فرصت و امکان حضور نداشته‌اند نیز شرکت کردند.
 

در مسیرهای راهپیمایی مردمی جاماندگان اربعین موکب، ایستگاه صلواتی و غرفه‌های فرهنگی برپا شده است.

مراکز امدادی امروز در آماده باش هستند و تأمین امنیت نیز به خوبی در مسیرهای راهپیمایی در شهرهای مختلف، برنامه ریزی شده است.

دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی امروز همزمان با اربعین حسینی در خیابان‌های اصلی شهر عزاداری کردند.
 

امروز شهرهای مازندران مملو از عاشقانی است که از قافله کربلا جامانده اند اما دل در گرو سالار شهیدان دارند و به خیابان آمده اند تا به یاد کربلا و نجف راهپیمایی کنند، راهپیمایان از هر قشر و سن و سالی هستند، پیر و جوان و زن و مرد و کودک همه حاضر شده اند تا بیعتی دوباره با اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

چهل روز از مصیبت جانگداز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سپری شد و در این روزها مردم عزادار نقاط مختلف استان آئین‌های مختلفی به یاد شهدای دشت نینوا برگزار کردند.
 

حجت الاسلام محمد محمدیان کارشناس مسائل دینی و ذهبی نیز اظهار کرد: رزمایش مهدوی و راهپیمایی اربعین نشانه عشق به اهل بیت (ع)، بیعت با شهیدان کربلا و کلاس محبت و مودت است، پیام اخوت و برادری است، پیام همکاریست، زیارت اربعین نماد حب اهل بیت (ع) است. محور دفاع از اسلام و دفاع از مظلوم و مقاومت و مقابله با کفر و شرک و استکبار محور عزت و شرف است.

وی ادامه داد: اربعین میدان جهاد و اجتهاد و مبارزه با ظلم و استبداد در راه آزادی و آزادگی و حیات طیبه جامعه بشری و تشنگان وادی معرفت است.

در این مسیر جاذبه عشق، همه را به سوی حرم خون خدا می‌کشاند و محدثه بابایی از جاماندگان پیاده روی اربعین می‌گوید: امسال از دوستانم جاماندم و برای التیام این فراق راهی این مسیر شدم که ارادتم به امام حسین (ع) را نشان دهم و همپا و هم قدم امام زمان (عج) برای یاری او در این مسیر قدم گذاشتم.
 

یکی از جلوه‌های حضور آحاد مختلف مردم در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در دیار علویان حضور خانواده‌ها در این مراسم است.

تمامی افرادی که در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی حضور داشتند همراه با خانواده‌های خود در این مراسم حاضر شده و در تلاش برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و عاشورا به نسل‌های جدید جامعه هستند.

علاوه بر حضور خانواده‌ها در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی، افرادی که خانه‌های آنان در مسیر این مراسم قرار داشت نیز در ابتکاری نوآورانه نسبت به برپایی موکب در درب‌خانه‌های خود اقدام کرده و با توزیع آب و شربت به جاماندگان اربعین حسینی خدمات مختلف ارائه کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷