تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۷۶۶۸۱
نخستین فرسودگی و تخریب پایه‌های پل مرکزی شهر فریدونکنار در سال ۱۳۹۳ مشاهده شد و مسئولان باید توجه داشته باشند که فاجعه در کمین آن‌ها و مردم فریدونکنار و مسافرانی که روزانه از این پل عبور و مرور می‌کنند است.
۰
plusresetminus
فاجعه بزرگ در انتظار پل مرکزی شهر فریدونکنار+فیلم
به گزارش بلاغ، پل مرکزی شهر فریدونکنار که به نام شهید خط شکن «مسلم رسولی‌کناری» نامگذاری شده و از سال ۱۳۷۸ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پایه‌های آن دچار فرسودگی شده و بسیار خطرآفرین است.

 
درنظر گرفتن اعتبار 17 میلیاردی برای پل مرکز شهر
کوروش ابراهیم‌نژادگرجی فرماندار فریدونکنار در این باره در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: بنابر بررسی‌های صورت گرفته آثار نخستین فرسودگی و تخریب پایه‌های پل در سال ۱۳۹۳ مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه از همان سال تا پایان دولت قبلی هیچ اقدامی برای ترمیم یا بازسازی پل مرکزی شهر فریدونکنار صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: تنها کاری که مسئولان دولت قبل در فریدونکنار برای این پل انجام دادند، نامه‌ای بوده که در سال ۹۵ از سوی فرماندار وقت این شهرستان به مسئولان استان زده شد که البته در حد مکاتبه ماند و اقدام عملی صورت نگرفت.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اقدامات مسئولان کنونی این شهرستان در رابطه با پل مرکزی شهر، تصریح کرد: ما از سال ۱۴۰۱ موضوع را در دستور کار قرار دادیم و با طرح موضوع و تأکید بر اینکه وضعیت پل بحرانی است از کمیته بحران استانداری مصوبه گرفتیم و امروز این پرونده برای دریافت بودجه به تهران ارجاع شد.

ابراهیم‌نژاد گرجی افزود: همچنین این موضوع در طرح بازآفرینی شهری هم مطرح و ۱۷ میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح هستیم.

یک ریال برای این این پروژه اختصاص داده نشد

رضا جانعلی‌پور سخنگوی شورای شهر فریدونکنار نیز در این رابطه اظهار کرد: طی دو سالی که از مسئولیت شورای ششم فریدونکنار می‌گذرد پیگیری‌ها و مکاتبات لازم را برای حل این مشکل بزرگ انجام داده‌ایم.

وی با ابراز گلایه از عدم تخصیص اعتبار از مصوبه سفر استاندار به فریدونکنار در رابطه با تقویت پل مرکزی شهر، خاطرنشان کرد: این موضوع فقط در حد مصوبه پیش رفت و تا این لحظه هنوز یک ریالی توسط دستگاه‌های دیگر به این پروژه اختصاص داده نشد.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: از اواخر سال گذشته شرکت مشاور و طراح، برای بهسازی پایه‌های پل مرکزی شهر در نظر گرفته شد و این شرکت کارهای خود را انجام داد.

جانعلی‌پور گفت: ترمیم پل شهید رسولی در بودجه سال جدید قرار گرفت و به عنوان سه اولویت اصلی کار شهرداری در سال ۱۴۰۲ شد و درحال حاضر هم در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

به گزارش بلاغ، مسئولان باید توجه داشته باشند که فاجعه در کمین آن‌ها و مردم فریدونکنار و مسافرانی که روزانه از این پل عبور و مرور می‌کنند می‌باشد، بنابراین وقتی خودشان از تعابیری مانند فرسودگی ۱۰ ساله، بحرانی بودن و مشکل بزرگ برای وضعیت این پل استفاده می‌کنند باید اقدامات ضرب‌العجلی مانند مسدودی پل تا زمان انتخاب پیمانکار و اصلاح این وضعیت انجام دهند تا شاهد اتفاق ناگواری نباشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷