تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۷۶۵۴۲
استاندار مازندران با اشاره به اینکه سالانه ۴۰ میلیون مسافر وارد استان می‌شوند، گفت: مازندران نتوانسته از این جمعیت برای رونق گردشگری بهره‌مند شود.
۰
plusresetminus
بهره‌وری مازندران از گردشگری باید افزایش یابد
به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی‌پورنوری در آیین افتتاحیه تجمیعی ۵۵ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در اقامتگاه بوم‌گردی خوش او در روستای لزیر بخش مرکزی شهرستان نور با گرامیداشت هفته دولت اظهارکرد: هفته دولت به مناسبت شهادت شهدای والامقام رجایی و باهنر نامگذاری شد و راهپیمای بزرگ اربعین وعظمت آن به برکت خون شهدا و رهبری، رهبری فرزانه است که دنیا را متحیر کرده است.

وی گفت: مجموعه گردشگری یکی از اماکن انتقال سنت‌ها، تمدن‌ها،  اخلاقیات، معنویات، فرهنگ مردم و ...است و مازندران با تمدن و تاریخی کهن است که نخستین حکومت علویان در این منطقه شکل گرفته است.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه صنعت بوم‌گردی مورد توجه دنیا قرار دارد، افزود: ده‌های گذشته در اروپا حوزه‌های صنعتی نظر گردشگران را جذب می‌کرد اما در حال حاضر در اروپا گردشگران به سمت روستاها و دهکده‌های کشاورزی گرایش دارند و بشر پس از یک دوره بسیار توسعه پذیر صنعتی و گرایش به صنعت، دوباره به طبیعت رو آورده است.
 
این مسئول بیان‌کرد: گردشگران در اروپا از بازدید دهکده کشاورزی، دامداری صنعتی، رودخانه‌های مصنوعی، نمایشگاه گل و گیاه و ... استقبال می‌کنند اما در منطقه مازندران خداوند  طبیعت زیبایی را عنایت کرد که فقط باید بتوانیم با تشکیل بوم‌گردی به سبک زیبا و طبیعی در مناطق از همه مواهب الهی بهره ببریم و ظرفیت‌های شهرستان نور و دیگر شهرستان‌های استان‌ برای بومگردی بسیار بی‌نظیر است که مورد غفلت واقع شده است.
 
حسینی پور نوری با اشاره به اینکه سالانه ۴۰ میلیون مسافر وارد مازندران می‌شوند، تأکیدکرد: مازندران نتوانسته از این جمعیت برای رونق گردشگری بهره‌مند شود و در این حوزه  بهره‌وری استان به پنج درصد نمی‌رسد.
 
وی در ادامه یادآورشد: شهرستان نور منطقه ویژه است و بخش مرکزی و روستاهای زیبا در دل طبیعت می‌تواند به هاپ بوم گردی مازندران تبدیل شود و گردشگران با فاصله کمتر از نیم ساعت با درجه هوای متفاوت از دریا، جنگل، مناطق کوهستانی و ... بهره‌مند شوند و برای جوانان منطقه اشتغالزایی و روستاها در حوزه اقتصادی فعال شوند.
 
استاندار مازندران خاطرنشان‌کرد: باغداری باید در منطقه برند شود که نخست اراده و همت مردم روستاها برای آبادانی و سپس برنامه‌ریزی مسئولان را می‌طلبد و با توجه به اینکه ۵۰۰ روستای مازندران هدف توانمندسازی اقتصادی قرار دادیم باید تمام روستاهای مازندران مقصد گردشگران قرار بگیرد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه گردشگری پردرآمدترین صنعت در دنیا است، اظهارکرد: موانع پالایشگاه لبنیات مازندران با دستور رئیس جمهور رفع شد که این پالایشگاه دوهزار واحد ۱۰۰ راس گاوداری و روزانه پنج میلیون لیتر شیر نیاز دارد که روستاهای مازندران می‌توانند مولد باشند و با قراردادی که با شرکت کاله بسته شد این شرکت تجهیزات، غذای دام وخرید محصولات را انجام می‌دهد و روستاهای مازندران باید دهکده‌های کشاورزی، باغداری، تولید دام به ویژه صنعتی ایجاد کنند و مسئولان نیز در این راستا با تسهیلات لازم، امکانات و تجهیزات این مسیر را برای مردم هموار کنند.
 
حسینی پور نوری با اشاره به مقصد گردشگری در مازندران تأکیدکرد: مجموعه بومگردی خوش او الگویی برای روستای مازندران است که دو برادر اسکندری با پشتیبانی و حمایت خانواده توانستند مجموعه زیبای بوم‌گردی را در این روستا راه اندازی کنند و تمام اراده‌ها، تفکرات و امکانات باید در مسیر سازندگی قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به ۳۶۰۰ روستای مازندران یادآورشد: زمین، آب، نیروی انسانی و ... در روستاها با ایجاد اشتغال پایدار سبب آرامش و صمیمیت در زندگی به ویژه برای جوانان می‌شود و در رشد جمعیتی نیز تاثیرگذار است و تمام مسئولان در شهرستان‌ها باید فعالیت خود را به کارهای بزرگ معطوف و با کارهای راهبردی برای هر منطقه برنامه داشته باشند.
 
استاندار مازندران با ضرورت ترویج صنعت گردشگری در منطقه خاطرنشان‌کرد: با رونق صنعت گردشگری در منطقه، گردشگران صنایع دستی، محصولات دامی، کشاورزی، باغی و ... بهره می‌برند و سبب رشد اقتصادی منطقه می‌شوند و مسئولان باید زیرساخت‌ها را در روستاها مهیا کنند.
 
این مسئول با اشاره به آب شرب مازندران گفت: امسال برای رفع مشکل ۱۳۰۰ روستای مازندران با قرارگاه امام حسن مجتبی قرارداد بستیم و سال گذشته یک هزار کیلومتر در مسیر روستاها لوله کشی آب شرب شد و امسال هم در ادامه لوله کشی در روستاها اجرایی شد.
 
حسینی‌پور نوری تاکیدکرد: توسعه و سازندگی زیرساخت‌ها در روستاهای مازندران در اولویت کارهاست و باید در این زمینه همه کمک کنیم تا مازندران قوی داشته باشیم.
 
وی بیان‌کرد: مازندران از نظر امکانات طبیعی از همه استان‌ها برتر است اما در بهره‌وری از امکانات از استان‌های آخر کشور است و ظرفیت‌ها باید در استان ارتقا پیدا کنند و با راه‌اندازی بنادر باید محصولات باغی، کشاورزی و ... به کشور
های اطراف صادر شود.
 
استاندار مازندران گفت: امسال برای نخستین بار قرارداد ۱۲۰ کالای مازندران با روسیه بسته شد که در ۳ فروشگاه مهم زنجیره‌ای با برند مازندران قرار می‌گیرد و جهاد کشاورزی باید مشکلات تولید کنندگان در روستاها را با آموزش و همکاری رفع کنند تا روستاها محور صادرات شود.
 
این مسئول با اشاره به ضرورت صنعت بسته‌بندی محصولات برای صادرات افزود: کشور چین با ایران برای واردات ۵ قلم کالای خوراکی قرارداد بسته که باید بسته‌بندی مناسب برای صادرات داشته باشیم.
 
حسین پور نوری با اشاره به معرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در صنعت گردشگری افزود: فرهنگ اصیل و بومی مازندران، شهدای منطقه و بزرگان در بوم گردی به گردشگران معرفی شود و این فرهنگ اصیل بومی است که سبب جذب گردشگران می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کشور در حال رشد و توسعه است، اظهارکرد: ایران به جایگاه اصلی خود در تمام حوزه‌ها می‌رسد و امید مردم بزرگترین سرمایه در این راه است.
 
صادق برزگر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در آیین افتتاحیه ۵۵ پروژه گردشگری مازندران اظهارکرد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۹۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۵۶ نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار باشد.
 
وی‌گفت: در این افتتاحیه ۳۴ پروژه در حوزه گردشگری است و تاکید ما بر ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در مازندران است که توانستیم در یک سال گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار باشیم.
 
مدیر کل گردشگری مازندران بیان کرد: تعداد اقامتگاه‌های بومی استان از لحاظ کمی ۲۶۳ اقامتگاه بود که تعداد آن به ۳۸۶ اقامتگاه افزایش یافت و در این مراسم ۲۴ اقامتگاه بومگردی افتتاح می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به افتتاح دو پروژه گردشگری سلامت و مزرعه افزود: در این مراسم ۲۰ پروژه در حوزه صنایع دستی افتتاح می‌شود که این صنعت در اشتغالزایی بسیار تأثیرگذار است.
 
بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور در آیین افتتاحیه با اشاره به اقامتگاه بومگردی خوش او اظهارکرد: این مجموعه بوم گردی و گردشگری یک مجموعه تلفیقی در حوزه تولید فندق در این منطقه است و منطقه میانبند بخش مرکزی سالانه ۶۰۰ تن تولید فندق دارد که می‌توانیم  از تلفیق این ظرفیت و تولیدات دامی در حوزه گردشگری بهره‌مند شویم.
 
وی گفت: هدف ما در حوزه گردشگری گسترش بومگردی با جذابیت کشاورزی، دامی، صنایع دستی و ..‌ است و تولیدات کشاورزی شهرستان نور رتبه سوم در استان است.
 
فرماندار نور افزود: شهرستان نور با ۱۹۷ هزار رأس دام سبک، ۶۰ هزار رأس دام سنگین، اراضی زیر کشت، باغات و... می‌تواند در حوزه صادرات و تأمین مواد غذایی کشور نقش ‌آفرین باشد.
 
حمیدرضا اسکندری مدیر مجموعه اقامتگاه بوم‌گردی روستای لزیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اقامتگاه با حدود ۱۲۰۰ متر مساحت و ۸۰۰ متر بنا فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ با سرمایه ۱۸ میلیارد آغاز کرد.
 
وی گفت: اقامتگاه خوش او با سه سوئیت همراه با امکانات رفاهی روز و اتاق سنتی در دو طبقه ظرفیت پذیرش ۳۵ نفر در شبانه روز را دارد و رستوران این مکان پذیرای گردشگران است که می‌توانند از غذاهای محلی و مازندرانی نیز بهره‌مند شوند.
 
مدیر مجموعه اقامتگاه بومگردی خوش او با اشاره به اینکه این بومگری به صورت مستقیم برای ۱۲ نفر اشتغالزایی کرد، افزود: هدف ما احیای سنت بومی اصیل منطقه و معرفی آن به گردشگران است و تلاش می‌کنیم با استفاده از تولیدات منطقه و محصولات کشاورزی به ویژه لبنی از گردشگران پذیرایی کنیم.
 
اسکندری گفت: گردشگران در این روستا با آب و هوای دلپذیر و مناطق طبیعی همراه با محصولات کشاورزی به ویژه فندق و محصولات دامی زندگی روستایی همراه با آرامش را تجربه می‌کنند و اقامتگاه بومگردی و زیبای خوش او پذیرای گردشگران است.
 
برادران حمیدرضا اسکندری و روح الله اسکندری اقامتگاه بوم‌گردی را با حمایت پدر و مادر و به صورت خانوادگی مدیریت می‌کنند و لحظات به یاد ماندنی و آرام‌بخشی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
روستاهای زیبا در دل طبیعت می‌تواند به هاپ بوم گردی مازندران تبدیل شود !!!!!!!!! قله دماوند نماد ایران رو ول کردی چسبیدی به بلده؟!!
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷