تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۷۵۴۶۸
مجتمع فرهنگی نیایش از جمله پروژه‌های نیمه‌کاره دولت در فریدونکنار است که ۱۲ سال از عمر کلنگ‌زنی آن گذشته و پس از این مدت طولانی همچنان حتی فاز نخست آن تکمیل نشده است.
۰
plusresetminus
پروژه ۱۲ ساله مجتمع نیایش فریدونکنار همچنان نیمه‌کاره
به گزارش بلاغ، توجه به مسئله فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود که دشمن در این سال‌ها بسیار بر روی آن تمرکز کرده و متاسفانه در کشورمان نسبت به این موضوعات غفلت صورت گرفته است.

فریدونکنار استان مازندران که یکی از شهرهای فرهنگی و مذهبی با اثرگذاری اجتماعی قوی است متاسفانه دچار ضعف شدید زیرساخت‌های فرهنگی می‌باشد.

مجتمع فرهنگی نیایش از جمله پروژه‌های نیمه کاره دولت در فریدونکنار است که ۱۲ سال از عمر کلنگ‌زنی آن گذشته و پس از این مدت طولانی همچنان حتی فاز نخست آن تکمیل نشده است.
 
در این مجتمع قرار است بخش اداری فرهنگ و ارشاد و همچنین سالن آمفی تئاتر احداث شود تا بخشی از مشکلات سخت‌افزاری فرهنگ، هنر و رسانه فریدونکنار بهبود پیدا کند.

گروه نمایش برون مرزی در شهر خود جای تمرین ندارد!
حمید بصیر از جوانان هنرمند فریدونکناری است که در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به ضعف زیرساخت فرهنگی در فریدونکنار اظهارکرد: متاسفانه در فریدونکنار که دارای ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و هنری است اما مشکلات زیرساختی زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ما در یک راهرو بنا شده و با چند سازه چوبی راهرو را به چند اتاق تقسیم کردند و کارکنان این اداره آنجا مستقر هستند که بسیار ناپسند است.
 
بصیر که تهیه کننده گروه هنری تئاتر یاس می‌باشد که این گروه در زمان اربعین در کشور عراق اجرا بر روی صحنه می‌برد، خاطرنشان کرد: این روزها که گروه یاس برای به اجرا بردن نمایش خود نیاز به فضای تمرین دارد اما هیچ مکانی برای تمرین تئاتر در فریدونکنار وجود ندارد و اعضای گروه در مسجد تمرین خود را انجام می‌دهند.

مجتمع نیایش در رشد فعالیت‌های فرهنگی موثر است
این فعال عرصه هنری تصریح کرد: در فریدونکنار یک سالن آمفی تئاتر عمومی وجود دارد که مربوط به اداره کتابخانه‌های عمومی است که این سالن استانداردهای لازم را برای تمرین نمایش نداشته و همچنین از سیستم سرمایشی برخوردار نبوده و در این گرما کار در این سالن طاقت فرسا است.
 
وی افزود: با آغاز اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری نیایش، اهالی هنر فریدونکنار خوشحال شدیم که می‌توانیم دارای یک مرکز فرهنگی هنری خوب باشیم اما متاسفانه پس از ۱۲ سال هنوز کار این مجتمع تمام نشده و تازه پس از این مدت مسئولان می‌گویند که قرار است فاز نخست این مجموعه که همان بخش اداری است به پایان برسد و سالن آمفی تئاتر آن مشخص نیست که چه زمانی به اتمام برسد.
بصیر یادآورشد: اگر مجتمع نیایش هرچه زودتر به اتمام برسد آنجا پاتوق هنرمندان و فعالان فرهنگی می‌شود و ما شاهد رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فریدونکنار خواهیم بود.

عملیات اجرایی مجتمع نیایش کند است
امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت مجتمع فرهنگی هنری نیایش اظهارکرد: این پروژه مدت زمان طولانی در حال احداث بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته هشت میلیارد تومان برای آن اعتبار درنظر گرفته شده که البته تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه عملیات اجرایی پروژه به کندی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که با حمایت همه مسئولان در اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری نیایش تسریع صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار تصریح کرد: باتوجه به محرومیت‌های این شهرستان در بخش زیرساخت فرهنگی و که موجب شده اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فریدونکنار که دارای ظرفیت‌های بالایی هستند مکانی در شان خود نداشته باشند.
امیرنیا یادآورشد: امیدواریم با تکمیل مجتمع نیایش حداقل‌های نیاز اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تامین شود تا شاهد روند بهتری در این بخش‌ها باشیم.

به گزارش بلاغ، درحالی که نماینده مجلس و فرماندار فریدونکنار تلاش‌های زیادی برای پیگیری مجتمع نیایش فریدونکنار دارند و اعتبارات مختلفی برای این پروژه درنظر گرفته شده و در همین گزارش هم آمده که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آخرین اعتباری است که اختصاص داده شده اما بازهم متولی فرهنگ و ارشاد گلایه دارد که کار کند پیش می‌رود.

نکته جالب ماجرا این است که یکی از مصوبات سفر استاندار مازندران به فریدونکنار تکمیل مجتمع فرهنگی هنری نیایش فریدونکنار از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوده که باید فاز نخست آن شامل ساختمان اداری در سال ۱۴۰۱ و فاز دوم آن تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسید اما آنچه که از ظواهر امر پیداست فاز نخست این مجتمع هم به سختی شاید تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷