نخستین روزهای کاری سال نو را با توکل به‌خدا آغاز می‌کنیم

کار و تلاش جمعی همراه با روحیه‌ای پرنشاط برای توسعه کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
کد مطلب : ۳۵۸۱۴۶
پس از 14 روز تعطیلی و دیدوبازدیدها و صله‌رحم‌ها و سفرها، سرانجام با بازگشایی مدارس، فعالیت‌های عمومی کشور با روحیه‌ای پرنشاط و باطراوت آغاز شد تا به‌حول و قوه الهی کشور در سال 97 به نقطه مطلوب ارتقاء یابد.سعی و تلاش مازندرانی‌ها، اعم از مردم و مسئولان، بر خدمت و میزبانی خوب از مسافران بود تا با خاطری خوب این استان را ترک کنند و برای آغاز سالی سرشار از امید و نشاط به شهر خود بازگردند.
۰
plusresetminus
کار و تلاش جمعی همراه با روحیه‌ای پرنشاط برای توسعه کشور
به گزارش بلاغ، با پایان یافتن تعطیلات 14، 15 روزه نوروزی و بازگشت مسافران از سفر و رفع خستگی‌ها و دورشدن از مرارت‌های سال 96، هموطنان ایرانی با روحیه‌ای تازه و پرانرژی، سال 97 را با نشاط و امیدی درخشان، آغاز کردند تا در سال "حمایت از کالای ایرانی"، بتوانند کشورشان را در همه زمینه‌ها و از جمله در بخش اقتصاد به جایگاه شایسته‌اش برسانند.

میزبان از روحیه مهمانان می‌گوید
مازندران در تعطیلات نوروز 97 ، میزبان بیش از 15 میلیون مسافر بود که از طبیعت زنده و پرطراوت آن در دشت و جنگل و ساحل بهره‌مند شدند و بعضاً مسیر خود را تا مشهدالرضا(ع) ادامه دادند و یا در بازگشت از زیارت امام رئوف خود، به مازندران آمده و از نعمت‌های خدادادی آن استفاده کردند.

سعی و تلاش مازندرانی‌ها، اعم از مردم و مسئولان، بر خدمت و میزبانی خوب از مسافران بود تا با خاطری خوب این استان را ترک کنند و برای آغاز سالی سرشار از امید و نشاط به شهر خود بازگردند.

هموطنان مسافر در مازندران نیز در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن اظهار رضایت از سفر خود به این استان زیبا، از گرمی و مهربانی مردم دیار علویان ابراز خرسندی می‌کردند.

مازندران و مازندرانی از زبان مسافران
عباس عمویی، که کارمند از استان بوشهر است و با خانواده خود به مازندران سفر کرده، به خبرنگار ما می‌گوید: بدون تعارف باید از زحمات پلیس و نیروی انتظامی و هلال احمر و همه دست‌اندرکاران تشکر کنم که تلاش داشتند تا یک سفر خوب و بی‌خطر برای مسافران رقم بخورد.

وی مردم مازندران را خونگرم و مهمان‌نواز توصیف کرد و گفت: در این سفر از امامزادگان طول مسیر استفاده معنوی بردیم و مازندران در این بخش هم از جایگاه خوبی برخوردار است.

همسر این فرد، که مدیر دبیرستان است، مازندران را استانی سرسبز و دیدنی با جاذبه‌های فراوان ذکر کرد و ضعف آن را در فقدان زیرساخت‌های مناسب گردشگری دانست.

مراد غلامرضایی، اهل سیستان، مسافرت امسال خود به مازندران را خاطره‌انگیز توصیف کرد و اظهار کرد: هرچند هوا ابری و بارندگی بود، اما هوای تازه و پاک، طبیعت زیبا و جاذبه‌های قوی، اوقات خوشی را برای خانواده ما رقم زد.

وی با اشاره به نقش مسافرت در تجدید قوا و حفظ سلامتی، استان‌های مسافرپذیر کشور و از جمله مازندران را مستوجب توجه بیشتر دولت برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تاسیسات و امکانات ارزان‌قیمت دانست.

سرحال و آماده برای کار و تلاش
محمد آقامرادی، که با همسر، سه فرزند و والدین خود و همسرش از زیارت امام رضا(ع) به مازندران آمده بود و راهی استان خود، آذربایجان شرقی بود، تعطیلات نوروزی امسال را بسیار مغتنم دانست و گفت: تعطیلات پربرکتی بود. امسال هم توانستیم به راهیان نور برویم و هم به زیارت مولای‌مان امام رضا(ع) نایل آمدیم و هم در مازندران توانستیم نشاط مضافی برای آغاز کار و زندگی بدست بیاوریم.

فرزند او رضای آقامرادی، که دانشجوی پزشکی است، می‌گوید: امسال نیز سال نو شد و امیدوارم از گردش روزگار، ما نیز به خود بیاییم و روح تازه به زندگی خود بدمیم و بر بهترین حال‌ها، که حول محور خداوند است، خودمان را متحول کنیم، که عالی‌ترین تحول همانند بهار، رویش امید و سرزندگی در انسان‌هاست.

رویش درونی، درسی از طبیعت بهاری
فاطمه قزل‌باشی، مادر بزرگ این جوان دانشجو می‌گوید: بهار هر سال به ما درس‌های زیادی می‌آموزد. رویش و نوشدن و خالی شدن از کدورت، آماده زندگی جدید شدن و بازگشت به سوی خدا و تصمیم به پاک زندگی کردن و دور شدن از هرچه که انسان را از خداوند دور می‌کند، درس‌هایی است که خداوند با خلق بهار، بما انسان‌ها یادآوری می‌کند.

وی می‌افزاید: خداوند سایه رهبر معظم انقلاب را بر سر ما مستدام بدارد که هر سال با نامگذاری‌های مناسب، دغدغه کشور را بر آن سال نام می‌نهد تا برای دولت و ملت درس باشد و امیدوارم امسال با این نامگذاری قشنگ، کشورمان بتواند با تقویت تولید و کیفیت‌بخشیدن به تولید ملی، ضعف اقتصادی خود را جبران کند و به شکوفایی برسد.

تشکر از زحمت‌کشان تعطیلات نوروزی
احمد درودگر، که مقیم تهران و بازاری است، قدردانی از پلیس و راهداران و جوانان هلال احمری و نیروی انتظامی و همه مسئولانی، که در تعطیلات نوروزی با سعی و تلاش خود توانستند فضای امن و لذت‌بخشی را برای میلیون‌ها هموطن مسافر فراهم آورند، تشکر کرد و گفت: حجم بی‌نظیر مسافران نوروزی کشورمان، که در جهان بی‌نظیر است، تنها با بسیج همه نیروها و زحمات پلیس راه و نیروی انتظامی و بسیجیان قابل کنترل است و دولت نیز باید روی راه‌ها بویژه در استان‌های مسافرپذیری مثل مازندران و خراسان و...، بیشتر توجه و سرایه‌گذاری کند تا عموم هموطنان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ چرا که ایه راه‌ها مختص مردم استان‌های مربوطه نیست.

وی در پایان برای مردم ایران سالی سرشار از موفقیت، وحدت و انسجام و همدلی را آرزو کرد و گفت: دعای اول و اولین دعای‌مان، تعجیل در ظهور امام زمان (عج‌الله) است تا با آمدن آن حضرت، گره‌های ایجادشده برای بشریت توسط شیاطین زمان، باز شود و دست ظالمان از سر مظلومان کوتاه گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴