تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۸۴۸۹۷
پیوند نتیجه انتخابات خبرگان ۱۱ اسفند مازندران به عدم مقبولیت نفر پنجم، تلقی غیرعلمی و غیرمردمی است و باید واقع‌بینانه به این نتیجه نگریست و تحلیل کرد.
۰
plusresetminus
آملی‌لاریجانی همچنان افتخار مازندرانی‌هاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ نتیجه رسمی انتخابات دوره پنجم خبرگان رهبری استان مازندران حکایت از این دارد که آیت‌الله صادق اردشیر لاریجانی نفر پنجم شد و از راهیابی به مجلس خبرگان باز ماند.

این نتیجه را می‌توان محصول چند مساله دانست. ابتداء اینکه ایشان خارج از مازندران سکونت داشته و حضورشان در طول هشت سال اخیر نمایندگی از حوزه مازندران در مجلس خبرگان معطوف به انتخابات بوده و مردم استان از نماینده مقیم استان و یا حضور تعریف‌شده در مازندران استقبال می‌کنند نه از شخصیتی حتی آیت‌الله لاریجانی که در طول دو دوره نمایندگی ایشان در خبرگان از سوی مردم مازندران، تنها در ماه‌های نزدیک به انتخابات به مازندران سفر کرده و بصورت رسمی و در قالب رئیس تشخیص مصلحت نظام در جمه روحانیون و ائمه جماعات و جمعه سخنرانی می‌کرد و با توده مردم و حضور در سوگ و سرور مازندرانی‌ها فاصله زیادی داشت.

در جریان سفر رسمی ایشان به مازندران، توزیع آنچه که بوی جلب نظر و رأی دریافت‌کنندگان را بدهد، تاثیر منفی از خود بجا گذارده حتی اگر به هر نیت و توجیهی صورت پذیرد که باید با قاطعیت گفت این اقدام ایشان ضربه بزرگی به سیمای انتخاباتی آیت‌الله لاریجانی وارد آورد که واقعاً قابل تأمل است.

عده کثیری از مازندرانی‌ها موضوع اکبر طبری و آنچه را که مردم از آن با عنوان حمایت آیت‌الله از مسئول دفتر خود متعاقب تحت تعقیب قرار گرفتن آن عنصر یاد می‌کنند، ضربه دیگر به آیت‌الله در ریزش آراء بوده است.

خلاء ارتباط با نخبگان و جوانان استان و ضعف در پیگیری مشکلات مازندران در سطوح بالا از سوی همه خبرگان به‌خصوص از ناحیه آیت الله لاریجانی، که از جایگاه ملی و والایی برخوردار است، نقد دیگر مردم به ایشان بود. در مجموع آنچه که مورد اجماع همگان است، شخصیت متین، فاضل، انقلابی و برجسته آیت‌الله حاج صادق لاریجانی می‌باشد که در عدم راهیابی ایشان به مجلس خبرگان، هیچ از ارزش‌های این فقیه و مجتهد برجسته کاسته نمی‌شود چراکه؛ اقتضاء حضور در انتخابات، تن دادن متواضعانه به نظر و رأی مردم است که واقعاً در ایران و مازندران، آنان از ولی نعمتان مسئولان هستند و باید به رأی آنها احترام گذارد و شأن شخصیت‌ها در انتخابات را نبایدبه‌رغم نظر محترمانه مردم، تضعیف کرد.

کلام آخر اینکه با قبول این واقعیت که هیچ شخصیت معصومی را غیر از چهارده معصوم نمی‌توان یافت و نباید به هیچ کسی اجازه داد تا بر چهره نورانی افتخارات کشور و استان فهیم‌پرورمان چنگ بیاندازند و زخمی بر آن وارد آورند.

محمدعلی شیخ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷