تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۸۴۵۹۹
چندی است که مسئولان فریدونکنار انگار با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری قهر کرده‌اند و مناسبت‌ها یکی پس از دیگری از پس هم می‌آیند و می‌روند، اما خبری از برگزاری یک جشن و رویداد قوی که بتواند موجب نشاط عمومی مردم فریدونکنار شود، نیست.
۰
plusresetminus
قهر مسئولان فریدونکنار با اجرای برنامه‌های فرهنگی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، یکی از عوامل مهمی که بی‌شک می‌تواند در نشاط اجتماعی بسیار موثر باشد، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط متولیان مربوطه برای مردم است.

این موضوع آنقدر اهمیت دارد که امروزه در دنیا به‌عنوان یکی از مولفه‌های توسعه شناخته می‌شود و نقش به‌سزایی در زیست شهروندان دارد، به‌ نحوی که بسیاری از سیاست‌گذاران شهری و شهروندی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را در برنامه‌های اصلی خود قرار می‌دهند؛ چراکه معتقدند این رویدادها به‌عنوان میان‌بر و اقدام کوتاه‌مدت برای زیست بهتر شهروندان و کاهش معضلات فرهنگی نقش اثرگذاری دارد.

اما چندی است که مسئولان فریدونکنار انگار با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری قهر کرده‌اند و مناسبت‌ها یکی پس از دیگری از پس هم می‌آیند و می‌روند، اما خبری از برگزاری یک جشن و رویداد قوی که بتواند موجب نشاط عمومی مردم فریدونکنار شود نیست.

شاید آخرین برنامه فرهنگی و هنری بزرگ در فریدونکنار را بتوان برگزاری ارکستر سمفونیک دانست که اواخر آبان ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار شد و شاهد حضور پرشور مردم بوده‌ایم، اما پس از آن دیگر سایه رخوت برنامه‌های فرهنگی بر سر این خطه سنگین شده است.

ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و زن، ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، مبعث پیامبر اکرم(ص)، ولادت امام حسین(ع)، ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ولادت امام سجاد(ع) و ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از شاخص‌ترین برنامه‌هایی بوده که طی ۴۰ روز گذشته تاکنون به‌عنوان مناسبت‌های جشن، پشت سر گذاشته‌ایم اما مسئولان و متولیان فرهنگی فریدونکنار به راحتی از آن‌ها عبور کردند و با نصب چند پارچه و بنر ارزش این برنامه‌ها را تنزل داده‌اند.

البته برخی از هیئت‌ها، مجموعه‌ها و همچنین موسسات فرهنگی هنری اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌هایی با محوریت جشن و شادی کرده‌اند که باید قدردان آن‌ها بود، اما باید گفت چون مسئولان شهرستان به خوبی پای کار این برنامه‌ها نیستند، شاهد حضور پرشور مردم در این برنامه‌ها نبوده‌ایم.

نکته قابل تاملی که وجود دارد این است که بر روی کاغذ شاید نزدیک به ۱۰ سازمان و مجموعه فرهنگی در فریدونکنار وجود دارد، اما برای مناسبت‌های مهمی همچون ولادت حضرت زهرا(س) و یا تولد امام حسین(ع) به راحتی چشم‌پوشی صورت می‌گیرد.

درحالی که امسال انتخابات را در پیش داریم و همه مسئولان دم از مشارکت حداکثری می‌زنند و بازهم خودشان اذعان دارند که یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم، ایجاد نشاط اجتماعی است اما در عمل هیچ اتفاقی را شاهد نیستیم.

آقای فرماندار که به تازگی به این مسئولیت رسیده چندین بار اعلام کرده که ما در پی برگزاری جشن انقلاب بوده‌ایم، اما قصدمان این است که جشن انقلاب را در روز ۱۲ اسفند که یک روز پس از انتخابات است برگزار کنیم، که باتوجه به اینکه شرایط آن روز غیرقابل پیش‌بینی است، وقوع چنین کاری بعید به‌نظر می‌رسد.

اما آقای فرماندار به‌عنوان عالی‌ترین فرد اجرایی شهرستان، شهرداران و شوراهای شهر به‌عنوان سیاست‌گذاران شهری و دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی، که در لاک خود فرورفته‌اند، باید بدانند که گرامی‌داشت ایام ولادت و جشن ائمه بسیار مهم بوده و حق ندارند به راحتی از آن عبور کنند؛ چراکه برای این برنامه‌ها سرفصل و اعتبار فرهنگی دارند.

متاسفانه شهردار جدید فریدونکنار، که حدود ۶ ماه از انتصابش گذشته، هیچ توجهی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام جشن و سرور ائمه نداشته و فقط خود را سرگرم کارهای روزمره و عمرانی کرده، اما ایشان و اعضای شورای شهر باید بدانند مردم فریدونکنار از ارادتمندان ویژه به ائمه هستند و این بی‌توجهی را به هیچ عنوان فراموش نخواهند کرد.

تنها فرصتی که مسئولان فریدونکنار برای جبران این عملکرد ضعیف دارند، سالروز ولادت امام زمان(عج) است که می‌توانند با برگزاری یک جشن بزرگ، هم ارادت خود را به حضرت ولی عصر(عج) نشان دهند، و هم زمینه شور و نشاط را در مردم ایجاد کنند.

سید مرتضی رضویان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷