تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۲۱۹۱
بخشنامه صادره، وضع قانون نبوده است که بستر اعتراض را فراهم کند، بلکه یک تکلیف قانونی در ذیل یکی از بندهای قانون برگزاری انتخابات است.
۱
plusresetminus
وحدت سیاسی نتیجه انتخابات آینده
به گزارش بلاغ؛ برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در چند روز گذشته در صحن علنی مجلس  و از تریبون ملت به بخشنامه‌ی معاون محترم سیاسی وزارت کشور، که درخصوص رعایت انصاف و عدالت و جلوگیری از شائبه های احتمالی در برگزاری انتخابات سال جاری صادر شد، واکنش سختی نشان دادند.
البته این نخستین بار نیست که نمایندگان محترم مجلس که تعداد آنها زیاد هم نیست به اسم ملت ولی برای رسیدن به خواسته های خود و استمرار در کرسی قدرت اینگونه بر اعضای محترم هیئت دولت سیزدهم می خروشند و با تمسک به اختیارات نظارتی، از اصل تفکیک قوا عبور می کنند و بدیهی‌ترین وظایف یک تصمیم در یک وزارتخانه را به چالش می کشند.
براساس قانون، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و مهمترین صحنه مبارزات سیاسی برای کسب قدرت در جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات می باشد و انتخابات برای ملت یعنی فرمان دادن به هیئت حاکمه سیاسی برای رسیدن به اهداف و منافع جامعه، و در حقیقت اراده عمومی در تعیین سرنوشت کشور است و بعنوان یک پیچ حیاتی و گردش قدرت قابل گذشت نیست و وزارت کشور بعنوان یک مجری امین، صادق و شفاف و در چارچوب قانون باید به تکلیف خویش عمل نماید.
بخشنامه صادره، وضع قانون نبوده است که بستر اعتراض را فراهم کند، بلکه یک تکلیف قانونی در ذیل  یکی از بندهای قانون برگزاری انتخابات است که مجری مکلف است برای پیشگیری از ظن بی طرفی و جلوگیری از فرصت های ایجاد شده از ناحیه دولت در زمان انتخابات در افتتاح پروژه های عمرانی و عدم رکود در فعالیت های دولت صادر شد. مبنای این امر اصل بر حفظ امانت و حق الناس و آرای ملت بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. مردم نسبت به عملکرد نمایندگان محترم مجلس در حوزه انتخابیه واقف هستند و می دانند که آنان برای توسعه، جذب و ایستادگی حامیان از شیوه ها و ابزارهای متعددی بهره می برند و در ادوار گذشته متاسفانه مسائل و مشکلات زیادی در این رابطه برای مشارکت مردم در انتخابات بوجود آورده‌اند که منجر به یادآوری و تذکر رهبری معظم انقلاب گردید.
نمایندگانی از این رویکرد وزارت کشور نگران خواهند بود که آینده را برای خود آنچنان روشن نمی بینند و چاره‌ای جز پراندن رگباری از شعارها و تهدیدها ندارند و آحاد نمایندگان شایسته و وزین و انقلابی مجلس شورای اسلامی باید بدانند که مردم ولایتمدار و دلسوز  انتظار دارند که  انتخابات پیش رو را با شکوه و در تراز جمهوری اسلامی برگزار نمایند و مجلسی در سال آینده شکل گیرد که تجسم وحدت و همدلی باشد تا کشور بتواند در عرصه های مختلف از گذرگاه های سخت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به خوبی عبور کند چون ملت می داند که یک انتخابات خوب و تشکیل مجلس قوی و حضور نمایندگان سالم و پاکدست می تواند این نکته را به کرسی بنشاند که قانون هرگز نور چشمی ندارد.
 دکتر سید جواد موسوی- مدرس دانشگاه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷