نماینده ولی فقیه در مازندران:

اصول شهرسازی در ساری پیاده شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۸۵۷۵۵
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه روزمرگی فایده‌ای ندارد، گفت: اصول شهرسازی در ساری پیاده شود.
۰
plusresetminus
اصول شهرسازی در ساری پیاده شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ساری، ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین سپاه در انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: دغدغه بنده برای مرکز استان بیشتر از شما نباشد کمتر نیست، از همان اولین روزهایی که منصوب شدیم یک روزش را گفتیم روز ساری باشد و جلساتی به‌منظور بررسی مشکلات این شهر تشکیل شد که ادامه پیدا می‌کند.

وی ضمن تقدیر از گرامیداشت و فضاسازی خوب شهرداری ساری در مناسبت‌های دینی و ایام نوروز، افزود: مدیریت شهر باحضور مسافران و حذف برخی چاله‌های معابر و کوچه‌های شهر نیز انجام شد.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه معضلات باقیمانده از گذشته را هم باید مشکل روز ببینید، انتظار داریم مرکز استان الگوی استان شود، مثلا اقداماتش در بحث حل مشکل زباله، مدیریت پارک‌ها، روان شدن ترافیک، مدیریت شهرداری، حفظ محیط زیست، فضای سبز و منابع طبیعی، برخورد با متجاوزین و متصرفین سوءاستفاده‌گر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، صرفه‌جویی در استفاده از آب، برق، گاز، سوخت و امثال اینها چگونه بوده است و بگویند برویم ببینیم ساری چگونه اینها را حل کرده است.

وی یادآور شد: ساری باید برای مراکز استان‌های دیگر حداقل آنانی که در دسته و رده خودش هستند الگو باشد، در نظافت، نبود بیکار، استفاده از تبدیل زباله  به ثروت و سرمایه که الان طلای سیاه را دور می‌اندازیم تازه نزدیک ۹۰ میلیارد تومان هم هزینه دورانداختن این طلاهاست.

محمدی لائینی گفت: این جلسات مخصوص مرکز استان را جدی پیگیری کنید، هر فصلی یک جلسه داشته باشید، علاوه بر این ما در داخل شهر دو سه محله نسبتا آلوده با آسیب‌های بالا، عمران و آبادانی عقب افتاده و بهداشت پایین داریم و برخی هم داخل طرحی قرار دارند که آخرش نمی‌دانیم چه می‌شود، مردم نمی‌توانند منازل خود را بفروشند.

این مسئول درباره پروژه سه راه جویبار گفت: ادامه خطا از خود خطا بزرگ‌تر است، بیایید یک تصمیم جهادی بگیرید، با مسئولان ارشد شهر بنشینید و مسئله و راهکار تبدیل به زیرگذر را که مطرح کردید، کارشناسانه پیگیری کنید.

این مسئول بیان کرد: نسبت به ساخت و سازهای شهر توجه داشته باشید که شهرسازی، شهربانی و شهرداری به هم وصل هستند و شهرسازی هر چه مشکل‌دارتر شود شهرداری دارای مشکل خواهد شد، در بحث نظام مهندسی در ارائه مجوز، برخورد با تخلفات که نباید با جریمه تمام شود دقت کنید، ظاهر شهر همچنان نامناسب است، اصول شهرسازی را در ساری پیاده کنید، طرح‌های کلان و همت بلند در سر داشته باشید، روزمرگی فایده‌ای ندارد.

وی افزود: در رابطه با سفر گذشته رئیس جمهوری ببینید که برای ساری چه تصمیماتی گرفته شده بود و مصوبات را پیگیری کنید که کدام انجام شده و نشده، با متعرضین و متجاوزین شدیدا برخورد کنید، پارک شهید نوبخت با بیش از هزار هکتار، پارک خوبی می‌تواند باشد مردم وقتی فضای سبز، امکانات بهداشتی، زیرساخت‌های لازم برای مسافران و گردشگران را ببینند هزینه هم می‌کنند.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: ساری نقاط میراثی بسیار بسیار خوبی دارد این‌ها بازسازی شود، نورپردازی شود، شما از مازاد حدود ۵ هزار نیرویی که دارید درآمدزایی و مولدسازی کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: در یک سال و اندی زمان باقیمانده نه به خاطر اینکه دوباره رای بیاورید بلکه بخاطر استفاده از دقایق آن برای خدمت به مردم و سربلندی در روز قیامت بهره ببرید، مردم فهیم ما خادم را از غیرخادم تشخیص می‌دهند، امیدواریم در دیدارهای بعدی خبرهای خوش و خوش‌تری از شما بشنویم‌.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳