مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد:

صدور ۲۵ هزار سند روستایی در مازندران

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۸۵۷۰۹
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: در دولت سیزدهم ۲۵ هزار سند روستایی در استان صادر شد.
۰
plusresetminus
صدور ۲۵ هزار سند روستایی در مازندران
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، علی‌اصغر احمدی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران به‌مناسبت گرامیداشت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) با حضور استاندار و مدیران استانی برگزار شد اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب یادگاران امام راحل است که در سال ۱۳۵۸ جهت رفع محرومیت روستائیان تشکیل شد.

وی افزود: ساخت مسکن محرومین از اهداف اصلی بنیاد مسکن است که در کنار آن بهسازی و نوسازی، اجرای طرح هادی، احداث پل‌ها، نهضت ملی مسکن و سایر امور به این دستگاه اجرایی، محول شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: در سه حوزه نهضت ملی مسکن، مسکن روستایی و سند مالکیت امروز اجرای برنامه خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی که از سال ۸۴ آغاز شد حدود ۱۶۰ هزار واحد ساختیم اما در دولت سیزدهم یازده هزارمین مسکن روستایی را افتتاح خواهیم کرد.

احمدی بیان کرد: در مسکن شهری نیز هزار و ۱۰۰ واحد در دولت سیزدهم ساخته شد.

وی عنوان کرد: پیش از این، ۲۷۵ جلد سند روستایی در ۱۹ شعبه استان داشتیم که در دولت سیزدهم ۲۵ هزار سند صادر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، گفت: از ابتدای دولت تهیه طرح هادی برای ۲ هزار و ۴۰۰ روستا انجام شد و تخصیص اعتبارات در اجرای طرح از ملزومات است.

این مسئول افزود: هم اکنون ۵۰ درصد روستا از ۲ هزار و ۴۰۰ روستا اجرای طرح هادی در یک تا دو فاز اجرا شد و انتظارات بیش از این است.

احمدی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی در دولت سیزدهم با دستگاه‌های مختلف انجام شد که ساخت ۴۰۰ مسکن در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه یکی از آنان است.

وی اعلام کرد: امروز افتتاح ۲۰۰۰ مسکن روستایی را خواهیم داشت که امیدواریم با تامین زمین برای قشر آسیب‌پذیر در احداث مسکن شاهد شتاب بیشتری باشیم.

حجت‌الاسلام محمدصادق سلیمانی مسئول دفتر ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین و امام ما نیز امام مستضعفین بود و خداوند نیز در قرآن کریم، توجه زیادی به مستضعفین دارد.
 
وی افزود: بنیاد مسکن و کمیته امداد جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که امام راحل در بدو انقلاب آن را بنیان‌گذاری کرد.
 
مسئول دفتر ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌های انجام شده اما مع‌الاسف نیاز مسکن در کشور یک نیاز جدی است.
 
این مسئول ادامه داد: در کشور حدود ۳ میلیون مسکن نیاز است هر چند حدود ۳ میلیون مسکن خالی نیز در کشور وجود دارد.
 
 سلیمانی اعلام کرد: در مازندران حدود ۶۰ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده است و بنا است تا سال ۱۴۱۰ تمامی خانه‌‌های روستایی، مقاوم سازی خواهند شد.
 
وی عنوان کرد: امروز بنیاد مسکن دارای کارکردهای فراوانی با توجه به توانمندی‌های متعدد آن است و با جدیت پیگیر موضوع مسکن محرومین در استان هستیم.
 
مسئول دفتر ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران متذکر شد: امید می‌رود طبق آرزوی امام راحل به روزی برسیم که هیچ محرومی بدون مسکن و سرپناه نباشد.
 
انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳