مدیرکل منابع طبیعی مازندران خبر داد:

بازداشت ۵ مظنون قطع درختان در جنگل‌های بهشهر

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۴۸۵۶۸۵
مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: تخریب‌کنندگان جنگل در منطقه بهشهر و گلوگاه شناسایی شده و با حکم قضایی پنج نفر از مظنونین بازداشت شدند.
۰
plusresetminus
بازداشت ۵ مظنون قطع درختان در جنگل‌های بهشهر
به گزارش پایگا خبری تحلیلی بلاغ؛ در سحرگاه چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، افرادی ناشناس با هدفی نامعلوم، ۷۰ اصله درخت جنگلی را در محدوده جنگل‌های شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه قطع و در اقدامی عجیب با قرار دادن این درختان قطع شده در چند مسیر ارتباطی مانند جاده پاسند رز، سرخ او و مهدیرجه این مسیر‌ها را مسدود کردند.

سیدعلی علوی مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران-ساری در خصوص قطع  ۷۰ اصله درخت در جنگل‌های بهشهر، اظهار کرد: قطع این تعداد درختان همزمان در ۴ ناحیه  صورت گرفته و بررسی‌ها حاکی‌است این کار، کاملا انتقام‌جویانه بوده است.

وی افزود: هرگاه در مقابله با قاچاقچیان و تخریب کنندگان جنگل از سوی نیروهای اداره کل منابع طبیعی  استان عملیاتی صورت گرفت در مقابل با اقدامات  تخریبی آنان مواجه شده‌ایم که مطمئناً این اقدامات تأثیری بر انجام وظایف ذاتی ما نخواهد داشت و بر اساس قانون، با متعرضین و متجاوزین به انفال برخورد قاطع و مستمر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران-ساری، ضمن قدردانی از همکاری دستگاه قضایی استان با منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: تمامی تخریب کنندگان جنگل در منطقه بهشهر و گلوگاه شناسایی شده و با حکم قضایی پنج نفر از مظنونین احضار و در اختیار پلیس آگاهی استان  قرار گرفته‌اند و سایر افراد مرتبط نیز تحت تعقیب مراجع قضایی قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: یک باند سازمان یافته از قاچاقچیان چوب، ۷۰ اصله درخت را در جنگل‌های بهشهر قطع کردند که پنج نفر از مظنونین در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

علوی عنوان کرد: طی هفته گذشته  تعدادی از قاچاقچیان چوب و تخریب‌کنندگان جنگل  توسط مامورین ما دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که رصد همکاران ما حاکی از آن است که قطع  ۷۰ اصله درخت نیز توسط همدستان این افراد انجام شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-ساری با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه جنگل و مقابله با قاچاقچیان چوب، منابع طبیعی استان  با چالش‌های زیادی مواجه شده و بارها جنگلبانان ما مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؛ متذکر شد: طی بیست روز اخیر، هشت مورد تعرض به منازل همکاران و حمله به خودروی آنان را از سوی قاچاقچیان چوب شاهد بودیم و بارها با  اسلحه به خانه همکاران ما تیراندازی و به منازل‌شان خسارت وارد شد که پرونده مربوطه در محاکم قضایی در دست پیگیری‌ است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳