سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:

طرح آمایش سرزمینی ملاک اجرای برنامه‌ها باشد

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۸۵۶۷۹
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ضرورت دارد تا برای برون‌رفت از مشکلات، برنامه‌ها با ملاک طرح آمایش سرزمینی اجرا شود.
۰
plusresetminus
طرح آمایش سرزمینی ملاک اجرای برنامه‌ها باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ احمد توکلی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه نیاز است تا برنامه‌های اجرایی براساس طرح آمایش سرزمینی در مازندران اجرایی شود، اظهار کرد: به دلیل عدم توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی، عمده طرح‌های مغایر با آن که اجرا شد با چالش مواجه است و ضرورت دارد تا برای برون رفت از مشکلات، این طرح اجرایی بشود.

وی شناخت وضع موجود مازندران را برای سیاست‌گذاری در اجرای طرح‌ها بسیار مهم برشمرد، افزود: در تصویب طرح‌هایی از جمله تفصیلی، طرح هادی و دیگر طرح‌ها عدم شناخت دقیق و درست  وضع موجود نمایان است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه پلاک اول و دوم سواحل دریا بر اساس طرح، بنا بود تا واحدهای دو طبقه ساخته شود، یادآورشد: با توجه به تغییر ذائقه شهروندان و تمایل برای سکونت در آپارتمان‌های ساحل، ساخت برج در پلاک یک رونق گرفت و نیاز است تا مصوبات این بخش امکانسنجی و  همگون بشود.

توکلی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های با توان اکولوژیک درجه سه به بالا را ملاک ساخت قرار دادند، تصریح کرد: زمین‌های با این قابلیت عمدتاً در ارتفاع بالای هزار متر قرار دارند و در حالی که جمعیت در شهرها و نزدیک به شهرها ساکن هستند و دوری ساخت مسکن از محل تجمع جمعیت توجیه و استقبال ندارد.

وی با اشاره به اینکه در آمار جمعیتی مازندران نفوس ملاک است در حالی که در بازه زمانی فشرده دو هفته‌ای ایام تعطیلات نوروز ۲۰ میلیون اقامت در استان ثبت شد، خاطرنشان کرد: عمده ثبت اقامت مربوط به خانه دومی است و نیاز است تا در اعلام جمعیت مازندران، مسکن ملاک ارائه آمار قرار بگیرد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳