نایب رئیس کمسیسون عمران مجلس خبر داد:

بررسی استخدام رسمی دهیاران مازندران در مجلس

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۸۵۶۶۷
نائیب رئیس کمسیسون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی و جذب دهیاران مازندران در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می‌شود.
۰
plusresetminus
بررسی استخدام رسمی دهیاران مازندران در مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، کمال علیپورخنکداری امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهیاران از قشر بی‌پناه هستند که امنیت شغلی آنها تضمین شده نیست، اظهار کرد: دهیاران به عنوان نیروهای وزارت کشور هستند اما به‌دلیل اینکه رسمی و استخدام نیستند، آینده شغلی آنها در خطر است.

وی با اشاره به اینکه ناامن بودن شرایط شغلی دهیاران موجب شد تا بسیاری از این افراد زحمتکش از آینده کاری خود نا امید باشند، افزود: در نظام مسائل محلی نیاز است تا مدیران روستاها همانند مدیران شهری شرایط شغلی تضمین‌شده داشته باشند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از تنظیم طرح ساماندهی و جذب دهیاران مازندران خبر داد و یادآور شد: باتوجه به شرایط مناسب بودجه ۱۴۰۳ طرح استخدام دهیاران را در کمیسیون عمران مجلس آغاز کردم تا پس از بررسی نهایی به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

علیپور با بیان اینکه این طرح را برای شتاب دادن به توسعه روستاها پیگیری خواهم کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای مازندران خدمات بیشتری در قیاس با دیگر استان‌ها ارائه می‌کنند، بر اساس برنامه در فاز نخست دهیاران مازندران جذب و به عنوان کارمند رسمی وزارت کشور خواهند شد و اگر شرایط مهیا باشد، طرح جامع کشوری نیز در همان فاز نخست قابلیت اجرایی دارد.

وی جذب دهیاران را شامل تمام‌وقت و حتی پاره‌وقت دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت فکری دهیاران نیز استفاده خواهیم کرد تا طرح به صورت جامع از کمیسیون عمران در صحن مطرح و به عنوان قانون مدون به دولت ابلاغ شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳