تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۸۵۶۴۸
پلیس فرانسه شهردار یکی از شهرهای این کشور را پس از کشف ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در منزل مسکونی وی، بازداشت کرد.
۰
plusresetminus
شهردار فرانسوی با ۷۰ کیلو مواد مخدر دستگیر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از مهر؛ بازداشت یکی از شهرداران فرانسه به جرم قاچاق مواد مخدر این کشور خبرساز شده است. گزارش‌ها حاکی است پلیس فرانسه شهردار شهر «اولون» را پس از کشف ۷۰ کیلوگرم «ماریجوانا» در منزلش، بازداشت کرده است. «جمیله ‌هابساوی» از سال ۲۰۲۱ شهردار شهر ۶ هزار نفری بوده است و علاوه‌بر این، در شورای منطقه بورگونی-فرانش‌-کنته نیز عضویت دارد.
پلیس فرانسه به عنوان بخشی از تحقیقات اولیه در ارتباط با قاچاق مواد مخدر، به منزل وی یورش برد. روزنامه «لیون ریپابلیکن» نوشته است که او سه سال پیش این خانه را خریداری کرده ‌اما در آن سکونت نداشته است. همچنین به نوشته این روزنامه، شهرداری شهر «اولون» نیز مورد تفتیش قرار گرفته است. به نوشته «ای‌اف‌پی»، در مجموع هفت نفر از جمله دو تن از برادران «هابساوی» در ارتباط با این مسئله بازداشت شده‌اند. دادستانی عمومی فرانسه همچنین از کشف ۹۸۳ گرم کوکائین، ۷ هزار یورو پول نقد و حدود ۲۰ شمش طلا در چندین موقعیت مکانی خبر داده است.
قطع همکاری‌های اطلاعاتی فرانسه و روسیه
خبر دیگر این که سفیر روسیه در فرانسه اعلام کرد که پاریس در فاصله چند ماه تا المپیک ۲۰۲۴، تمام همکاری‌های ضدتروریستی خود با مسکو را قطع کرده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هفته‌نامه «لو ژورنال دو دیمانش»، اظهارات « آلکسی مشکوف»  دو هفته پس از حمله تروریستی به سالن کنسرت «کروکوس» در حومه مسکو که بیش از ۱۴۰ قربانی برجا گذاشت، مطرح شده است. فرانسه که در جولای و آگوست(تیر و مرداد) میزبان بازی‌های المپیک تابستانی است، پس از حمله تروریستی مسکو، سطح هشدار تروریسم را به بالاترین حد افزایش داد و تدابیر امنیتی در پاریس را تشدید کرد.دیپلمات روس افزود: روسیه چند سال پیش تخصص و تجربه امنیتی را که در جریان المپیک ۲۰۱۴ سوچی کسب کرده بود در اختیار فرانسه گذاشت. با این وجود، مقامات فرانسوی با راه‌اندازی سازوکاری ویژه با تمام سفارت‌های خارجی مستقر در پاریس، همکاری امنیتی می‌کنند اما سفارت روسیه به این سازوکار دعوت نشده و حتی از این طرح مطلع هم نبوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳