ندای «اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ» در دیار علویان طنین‌انداز شد؛

اقامه نماز عید فطر در شهرهای مازندران+ عکس و فیلم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۸۵۶۲۴
مردم مومن و خداجوی مازندران با حضور در مصلا‌ها و مساجد به پاس توفیق یک ماه شب زنده ‌داری و راز و نیاز با معبود یکتا نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.
۰
plusresetminus
اقامه نماز عید فطر در شهرهای مازندران+ عکس و فیلم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، ماه خوب خدا، ماه بندگی و استغفار به درگاه الهی به پایان رسید و امروز در روز اول شوال و عید سعید فطر، بسیاری از مؤمنان به نماز ایستادند تا به شکرانه پشت سر گذاشتن این ماه به بهترین شکل، دعای «اللهم اهل الکبریا» را بخوانند و از خدای خویش بخواهند همه آن خیر و برکتی را که نصیب اولیایش کرده، به آنانان نیز عطا کند.

مردم مؤمن و روزه‌دار استان مازندران پس از یک ماه روزه‌داری و صیقل روح و جسم خود و برای تقرب به درگاه الهی، نماز عید فطر را همزمان با روز عید سعید فطر در مصلاها، مساجد، امامزادگان و حسینیه‌های مناطق مختلف استان برگزار شد.

در ساری مرکز استان مازندران نیز پس از قرائت دعای ندبه، به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی بر درگاه الهی، نماز عید سعید فطر را به امامت آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و همچنین مردم مؤمن و خداجوی دیار علویان در جای جای نقاط پهناور استان نماز باشکوه عید سعید فطر به امامت امامان جمعه این استان اقامه کردند.

قرائت دعای ندبه و قرائت قرآن و همخوانی تواشیح از دیگر برنامه‌های روز عید سعید فطر بوده است.

طبق سنت، مردم بعد از اقامه نماز عید و زیارت اهل قبور به دید و بازدید همسایگان و آشنایان می‌روند تا این سنت که نمادی از وحدت مسلمانان است را به نمایش بگذراند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: راهکار رسیدن به ایمنی و امنیت این است که به تقوا پناه ببریم و اهل تقوا باشیم، فلسفه روزه‌داری بزرگداشت خداوند و شکر نعمت‌های خداوند است که موجب اهمیت به واجبات خداوند، دوری از حرام و شکرگزاری از خداوند می‌شود

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر نماز وحدت مسلمین است، اظهار کرد: دعای قنوت اظهار ارادت به اهل بیت بوده و سبب وحدت و الفت امت اسلام می‌شود.

دانلود

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳