تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۸۵۵۷۶
استاندار مازندران گفت: مدیران باید نسبت به جذب تمام اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران اهتمام بیشتری داشته باشند.
۰
plusresetminus
مدیران در جذب اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور اهتمام کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور یکشنبه‌شب در جلسه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران، اظهار کرد: در جریان این سفر در اسفند سال ۱۴۰۰، در مجموع برای اجرای ۱۷۶ طرح در طی مدت سه سال ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون بیش از ۹۰ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران را در زمان حاضر ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع اعتبارات مصوب، بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات در نظر گرفته شد که تاکنون ۸۰ درصد آن توسط بانک های عامل بخش خصوصی جذب و به متفاضیان واجد شرایط نیز پرداخت شد.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: با بررسی های صورت گرفته، ۲۰ درصد باقیمانده تسهیلات توسط بانک های خصوصی جذب نشده است که در جلسه امروز علاوه بر هشدار به این بانک ها، مقرر شد گزارشی نیز از عملکرد بانک های خصوصی مازندران تهیه و برای رییس جمهور ارسال شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: در حوزه عمرانی نیز از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته در دور نخست سفر رییس جمهور به مازندران نیز تاکنون ۷۳ درصد آن جذب شد و بخش دیگر اعتبارات نیز باید از محل مولد سازی تامین می شد که این امر تاکنون محقق نشده است.
وی گفت: مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور در پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور عملکرد قابل قبولی داشته است.

حسینی پور از صندوق کارآفرینی امید، معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور و وزارت نفت به عنوان دستگاه هایی نام برد که در دور نخست سفر رییس جمهور به مازندران به تعهدات اعتباری خود به طور کامل عمل کردند.

استاندار مازندران همچنین از سازمان زندان ها با ۹۶.۴، کمیته امداد با ۹۴.۴، وزارت نیرو با ۹۳.۶، وزارت بهداشت با ۹۰.۶، ستاد اجرایی فرمان امام با ۹۰، بنیاد شهید با ۸۳.۹، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۸۲.۸ و وزارت کشور با ۷۴.۸ درصد به عنوان دیگر دستگاه هایی نام برد که به تعهدات مالی خود در جریان دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران عمل کردند.

حسینی پور بیان کرد: مکاتبات لازم با دفتر رییس جمهوری در ارتباط با باقیمانده تامین اعتبارات مصوب سفر باید در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدیران باید نسبت به جذب تمام اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی طرح مولد سازی را یک فرصت بزرگ برای توسعه مازندران دانست و گفت که عملکرد مدیران دستگاه هایی اجرایی در قالب اجرای طرح مولد سازی اموال ارزیابی خواهد شد، چرا که در صورت تحقق این مهم و تامین اعتبارات لازم، بسیاری از طرح های مهم و زیربنایی استان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار مازندران، مولد سازی اموال دستگاه‌های اجرایی را یکی از راهکارهای مهم برای تامین اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور عنوان کرد و با بیان اینکه این مهم باید در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفر دوم رییس جمهور به مازندران هستیم، دستگاه های اجرایی باید نسبت به پیگیری مصوبات سفر و همچنین جذب اعتبارات لازم اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳