تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۸۵۵۳۳
قاطعیت ایران و قطعیت مجازات پشیمان‌کننده، موجب موج بی‌سابقه ترس و وحشت در محافل آمریکایی و صهیونیستی شده است.
۰
plusresetminus
آمریکا و اسرائیل به غلط کردن افتادند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از مشرق؛ دولت آمریکا سعی در تبرئه خود دارد و سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون گفته که: «ما در کانال‌های خصوصی به ایران اعلام کرده‌ایم مسئول حمله‌ای که در دمشق رخ داد، نیستیم. مجدداً تاکید می‌کنم، آمریکا هیچ دخالتی نداشت. آمریکا با ایران تماس گرفت زیرا می‌خواست عدم دخالت خود را در میان تنش‌های بالا در منطقه بیان کند».

اما در حالی که شبکه تلویزیونی اینترنشنال وابسته به موساد، نصب بنرهای «انتقام می‌گیریم» در تهران با تصاویر پنج فرمانده ارشد اسرائیل را نشانه‌ای از جدیت ایران برای انتقام دانسته، یاکوو عامیدرور، رئیس اسبق شورای امنیت ملی اسرائیل گفت: ایران سالهاست در حال ساخت یک استراتژی هوشمندانه برای جنگ است. از جمله ایجاد «حلقه آتش» در اطراف اسرائیل. برای اسرائیل دشوار است که با مجموعه نیروهایی که ایران از هر طرف تشکیل داده، مقابله کند. او همچنین گفته است: بر اساس تجربه، پاسخ ایران، خشن و بی‌رحمانه خواهد بود و بنابراین هر شهروند اسرائیل باید بر اساس نیازها و موقعیت خود آماده شود.

در حالی که موج وحشت از تلافی ایران و پیامدهای آن، موجب فرار چند هزار صهیونیست از اسرائیل و همچنین هجوم به فرروشگاه برای خرید و ذخیره آذوقه غذایی کرده، لیبرمن، وزیر جنگ سابق اسرائیل گفت: نباید کل کشور  را در هراس قرار دهیم. اگر حمله‌ای از سوی ایران صورت گیرد، بدون شک پس از شکست در ۷ اکتبر، دولت اسرائیل نباید دوباره با شلوار پایین گرفتار شویم و باید در اوج آمادگی باشیم. اما ترساندن افکار عمومی و قرار دادن شهروندان در هیستری که عمدتاً در خدمت دشمن است، ممنوع است.

رسانه‌های صهیونیستی: قطع سیستم جی پی اس در مناطق مختلف اسرائیل، ناشی از هشدار شدید امنیتی در‌باره پاسخ ایران است. اما رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل هشدار داد: من بیش از یک بار به شما گفته‌ام که مطمئن نیستیم که بدترین‌ها را پشت سر گذاشته ایم؛ و ما در آستانه روزهای پیچیده هستیم.

کانال ۱۲ اسرائیل در همین زمینه گفت: ایران ممکن است حمله به سفارت خود در سوریه را با پرتاب مستقیم موشک از خاک خود پاسخ دهد. و عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل خاطر نشان کرد: من تعجب نخواهم کرد اگر ایران مستقیماً به سمت اسرائیل شلیک کند.

در همین حال روزنامه «جروزالم پست» نوشت: مقامات اسرائیل اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد ایران احتمالا بخواهد با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین به اسرائیل حمله کند. سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان در پی افزایش تهدیدها مبنی بر حملۀ احتمالی ایران به دیپلمات‌های اسرائیلی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر این، از برخی سفیران خواسته شده به دلیل نگرانی‌های امنیتی، در مراسم عمومی حاضر نشوند.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دیپلمات‌هایی که در خارج از اسرائیل خدمت می‌کنند، ابراز نگرانی کرده‌اند سفارتخانه‌هایشان هدف حملات انتقام‌جویانه ایران قرار گیرد. در ۸ اکتبر، یک روز پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی از سوی حماس نیز سفارت‌خانه‌های اسرائیل در سراسر جهان به حالت آماده‌باش امنیتی درآمدند. این تهدیدها در برخی از سفارتخانه‌ها تحقق یافت. کما این که در ۱۳ اکتبر، یکی از کارکنان سفارت اسرائیل در پکن مورد حمله قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

از سوی دیگر وبگاه آمریکایی «اکسیوس» نوشت: مقامات ایرانی علنا تهدید کرده‌اند اسرائیل را به خاطر حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک مقام ارشد نظامی ایرانی شد، تلافی خواهند کرد. مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند دولت بایدن و دولت اسرائیل بسیار نگران‌اند ایران برای یک حمله قریب‌الوقوع آماده شده باشد. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند اسرائیل حمله خود به سوریه را با دولت جو بایدن هماهنگ نکرده و اسرائیل بدون ارائه جزئیات در مورد هدف، زمانی که جت‌های اسرائیلی برای حمله به هوا برخاسته بودند، بدون اشاره به جزئیات حمله به طرف آمریکایی اطلاع داده‌اند. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند اسرائیل حمله خود به سوریه را با دولت جو بایدن هماهنگ نکرده و اسرائیل بدون ارائه جزئیات در مورد هدف، زمانی که جت‌های اسرائیلی برای حمله به هوا برخاسته بودند، بدون اشاره به جزئیات حمله به طرف آمریکایی اطلاع داده‌اند.

آمریکا سعی کرده از حمله اسرائیل فاصله بگیرد و به ایران گفته «هیچ دخالتی» یا اطلاع قبلی در مورد آن نداشته است. مقامات آمریکایی می‌گویند اسرائیل حمله خود به سوریه را با دولت جو بایدن هماهنگ نکرده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳