استاندار مازندران اعلام کرد:

ایجاد شهرک سینمایی در شهر شیرگاه

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۸۵۵۲۹
استاندار مازندران با بیان اینکه همدلی بین هنرمندان استان تقویت شود، گفت: به دنبال ایجاد شهرک سینمایی در شهر شیرگاه هستیم.
۰
plusresetminus
ایجاد شهرک سینمایی در شهر شیرگاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور پنج‌شنبه‌شب همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در نشست صمیمی با هنرمندان حوزه هنری استان اظهار کرد: نقدها و پیشنهادهای اهالی فرهنگ و هنر را برای تعالی استان پذیرا هستیم.

وی افزود: مازندران با وجود شهرت ملی و جهانی اما در درون خود مظلوم است و هنوز در گفتمان حاکم مردم استان، جایگاه اصلی مازندران را نمی‌بینیم و این یکی از مسائل استان است.

استاندار مازندران با اشاره به فعالیت ۷۲۰ مازندرانی در رده‌های بالایی و میانی قوای سه‌گانه و دستگاه‌های حاکمیتی، اظهار کرد: بیشترین مدال‌آوران ورزشی، المپیادهای علمی، فعالیت‌های نخبگان و در فرهنگ و هنر مازندران جزو استان‌های برتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه نیما یوشیج در حوزه ادبیات دست به تحول اساسی و بنیان گذاری شکلی پیشرو زد، افزود: در آن مقطع کسی این جسارت را نداشت تا شکل تازه‌ای از شعر را در دفتر شعر این سرزمین رقم زند و منجر به تولد شعر نو شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان و نویسندگان از اقشار مهم برای مردم و جامعه هستند، گفت: مسئله هنرمندان و نویسندگان مازندران، نداشتن انسجام در درون هنرمندان استان است، باید این همدلی را تقویت کنیم.
 

استاندار مازندران، تصریح کرد: استانی با این حجم گردشگر نیازمند توجه به تئاترهای خیابانی است تا تاریخ و فرهنگ این سرزمین برای گردشگران به نمایش درآید و بخشی از اقتصاد این حوزه هم تامین شود.

این مسئول ادامه داد: به دنبال ایجاد شهرک سینمایی در شهر شیرگاه هستیم و مقدمات آن فراهم شده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه تلاش ما باید در پیگیری مسیر رو به جلو باشد، خاطرنشان کرد: از اهالی فرهنگ و هنر حمایت می‌کنیم و به دنبال ایجاد اتاق فکر هستیم و معتقدیم درباره هنر استان باید چاره‌ای اندیشید چرا که اکنون این حوزه رضایت‌بخش نیست.

استاندار مازندران گفت: هنرمندان و نویسندگانی که مسکن ندارند از طریق مسکن ملی، صاحب خانه می‌شوند.

*مکتب شهید آوینی؛ الگویی برای هنرمند انقلابی

رئیس حوزه هنری مازندران نیز در این نشست با تبریک هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی الگوی جامعی به عنوان هنرمند متعهد و انقلابی است.

مهدی معصومی گرجی بیان کرد: هنر بهترین راه و زبان برای بیان ارزش های انقلاب اسلامی و آگاهی بخش، تعالی بخش و آرام بخش است و هنر و هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی می‌تواند نجات بخش جامعه باشد.
 

وی تصریح کرد: مازندران ویترینی از ارزش های انقلاب اسلامی همچون تاریخ، تمدن، اصالت، فرهنگ، آداب و رسوم و .. است و هنرمندان با خلق آثار می توانند مفاهیم انقلاب اسلامی را در جامعه جاری و ساری کنند.

معصومی گرجی با بیان اینکه مازندران دارای فرهنگ کهن و تاریخ کهن و حکومت علویان است، خاطرنشان کرد: با همه تاریخ و فرهنگ کهن در مازندران اما نتوانستیم یک فیلم سینمایی فاخر در استان رقم بخورد و سالهاست که‌پیگیری می شود، اما به سرانجام نرسید و نیازمند تلاش همگانی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.

رئیس حوزه هنری مازندران به نقش زبان هنر برای تبیین اندیشه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اصالت، هنر، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آداب و رسوم و ...تحت تاثیر فرهنگ بیگانه است باید با کمک هنر در حوزه های فرهنگی جریان سازی شود.

به گزارش بلاغ، در این نشست از ۱۰۰ هنرمند فعال حوزه هنری در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

اجرای زنده موسیقی(امیرخوانی) در وصف حادثه تروریستی چابهار، شعرخوانی، گفتگوی صمیمی هنرمندان با استاندار مازندران و ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳