تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۸۵۴۷۸
امام جمعه نوشهر گفت: مسئولان نیاز است در تحقق شعار سال راهکارهای مشارکت مردم را شناسایی کنند.
۰
plusresetminus
مسئولان زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، حجت‌الاسلام محمود مشایخ بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد، با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری و تلاش در جهت تحقق آن، اظهار کرد: مسئولان نیاز است در این خصوص راهکارهای مشارکت مردم را احصاء و مردم را برای تحقق شعار سال مهیا کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد مانند منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و دریا و جنگل تأکید کرد و گفت: همه مسئولان باید پای کار بیایند زیرا همه آنها برای تحقق شعار سال و جهش تولید مسئولیت دارند.

امام جمعه نوشهر با تأکید بر برنامه‌ریزی جهت به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام، افزود: مقررات دست‌وپاگیر باید حذف و جلوی رانت‌خواری‌ها و ویژه‌خواری‌ها گرفته شود و با فسادهای عام و خاص برخورد قاطع شود تا فضای امنی برای انگیزه بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که در نوشهر فعالیت خوبی دارند موضوع دیگری است که باید این قشر پای کار بیایند تا به رشد تولید و توسعه و رفع مشکلات کمک کنند.

مشایخ  خاطرنشان کرد: بندر نوشهر از یک دهه گذشته نام منطقه ویژه اقتصادی به خود گرفته  تا جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود و صادرات بیشتر شود اما برعکس شده است و واردات بی‌رویه برنج واقعاً نگران‌کننده است.

وی ضمن درخواست همکاری مسئولان معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در چالوس برای تعیین‌تکلیف اراضی کجور، بیان کرد: طرح نیمه‌تمام پرورش دام در بخش کجور بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی آن گذشته است و الان با توجه به صرف این همه زمان مطرح می‌شود که از لحاظ جانمایی مشکل دارد یا زمین‌های ۱۰ هکتاری جنگلی و جلگه‌ای باید برای این اراضی برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه نوشهر با اشاره آنکه سطح حوزه جغرافیایی نوشهر حدود هزار و ۶۰۰ هکتار است، گفت: طبق گزارش‌ها حدود هزار و ۱۰۰ هکتار آن جزو کجور بوده و با این همه ظرفیت خدادادی باید برای بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی شود.

مشایخ یادآور شد: سد انحرافی کانال انتقال آب چالوس که از دهه ۷۰ این طرح برای تأمین آب کشاورزی نوشهر تا شرق مازندران اجرا شده این طرح نیمه‌کاره رها شده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳