منتخب مردم ساری و میاندورد در مجلس دوازدهم تأکید کرد:

لزوم ساماندهی مطالبات مردمی در حوزه سلامت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۸۵۴۶۴
منتخب مردم ساری و میاندورد در مجلس دوازدهم بر لزوم پیگیری مجلس جهت رفع موضوعات و چالش‌های حوزه سلامت تأکید کرد.
۲
plusresetminus
لزوم ساماندهی مطالبات مردمی در حوزه سلامت
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، عالیه زمانی عصر امروز در ديدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: در حوزه سلامت در واقع دو چالش درون سازمانی و بیرون سازمانی وجود دارد.

وی افزود: سلامت، مطالبه عدیده مردم در تمامی شهرهای استان است و لذا اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

منتخب مردم ساری و میاندورد در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی از این مطالبات، علمی و منطقی نباشد که لازم است این مطالبات، ساماندهی شوند و البته خیلی از این موارد مطالبات خرد است که به راحتی قابل حل است.

زمانی گفت: برخی از این مطالبات نیازمند اعتبارات است و بخشی نیز با کمک و مشارکت خیرین قابل حل است.

وی متذکر شد: در برخی روستاها تنها مطالبه مردم بیتوته پزشکان در مرکز جامع سلامت روستایی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم، یادآور شد: می‌بایست این توجیه در بین مردم صورت گیرد که مطالبات آنان دارای جایگاه است یا خیر؛ و باید این مطالبات ساماندهی شوند.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با تاکید بر لزوم تعامل مجموعه دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت رفع موانع موجود، موضوعاتی نظیر  ارتقای حوزه سلامت استان، کمبود منابع مالی، وجود پروژه‌های نیمه تمام، مشکلات پرستاران، میزان پرداختی به پرسنل و توسعه، تجهیز، ترمیم و احداث دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه را از جمله مشکلات موجود برشمرد.
 
وی با بیان اینکه در پویش ملی سلامت ارزیابی دیابت و فشار خون،  مشارکت بالای مازندران در این برنامه نسبت به سطح کشور برجسته بود، تصریح کرد: کادر دانشگاه علوم پزشکی مازندران همواره در حال تلاش جهادی هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر حمایت از مراقبین حوزه سلامت خانواده با توجه به اهمیت نقش آنان در اجرای برنامه‌های پیشگیری و مراقبت بهداشتی تاکید کرد و خواستار تحت پوشش کامل قرار گرفتن این نفرات در دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.
 
این مسئول با بیان اینکه در حوزه پژوهش، دانشگاه در حال طی روند منطقی است؛ گفت: متاسفانه زیرساخت‌های پژوهشی در دانشگاه بسیار ضعیف است و فاقد یک  فضای متمرکز و فیزیکی هستیم.
 
غلامی با بیان اینکه حل معضلات موجود دارویی نیازمند توجه جدی است؛ یادآور شد:علیرغم وجود دانشکده داروسازی و وجود دانشجویان خبره در این حوزه، اما از داشتن یک کارخانه تولید دارو محروم هستیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳