تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۴۸۵۳۸۷
اولین همایش ترخیص بهبودیافتگان مرکز بازپروری صیانت فلق «امید رهایی» با حضور استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا و دیگر مسئولان برگزار شد.
۰
plusresetminus
ترخیص اولین بهبودیافتگان مرکز بازپروری «صیانت فلق»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، اولین همایش ترخیص بهبودیافتگان مرکز بازپروری صیانت فلق «امید رهایی » با حضور استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی و مدیر کل بازرسی و امور استان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور جمعی از فرماندهان و مدیران کل دستگاه‌های اجرايی و همچنین خانواده‌های بهبودیافتگان این مرکز در بابل برگزار شد.

استاندار مازندران در این مراسم گفت:در ایامی که متعلق به امام مسلمین حضرت علی (ع) هست شاهد اولین دوره ترخیص بهبود یافتگان از این مرکز هستیم.

سید محمود حسینی‌پور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این مرکز درمانی به ویژه سپاه کربلا که در احداث و نگهداری این مرکز تلاش کردند، افزود: استان مازندران به عنوان مقصد گردشگری و دیار علویان باید عاری از اعتیاد باشد و مردم متمدن مازندران نمی‌توانند در زیست اعتیاد زندگی کنند.
 

حسینی‌پور تصریح کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی ما در استان مازندران این است که این مرکز تا ظرفیت ۱۰۰۰ نفر ارتقاء پیدا کند  با حمایتی که  سردار مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از این مرکز دارند این اتفاق مهم خواهد افتاد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: به هم استانی‌ها نوید می‌دهیم با همکاری مردم و خانواده‌های این بیماران تلاش خواهیم کرد تا مازندرانی عاری از اعتیاد داشته باشد.

فرمانده سپاه کربلا نیز گفت: امروز مورد انتظار است که ما بتوانیم در کنار مردم و با مردم باشیم برهمین مبنا این مرکز با مساعدت و پیگیری‌های استاندار مازندران شکل گرفت.
 

سردار سیاوش مسلمی از ظرفیت این مرکز خبر داد و عنوان کرد: در مرحله اول ظرفیت این مرکز بازپروری ماده ۱۶ حدود ۲۰۰ نفر است اما با توجه به زیرساختی که آماده شده تا سقف هزار نفر را در فاز دوم و سوم ظرفیت خواهد داشت.

مسلمی به ویژگی‌های شاخص مرکز بازپروری اشاره کرد و گفت: بیمارانی که به این مرکز ورود پیدا کردند در طول دوران درمان حتی یک قطره از متادون استفاده نکردند و این یکی از ویژگی‌های برجسته و بارز این مرکز است.

وی گفت: از جمله کارهایی که در این مرکز به‌عنوان اولویت برنامه‌ریزی شده و براساس آن کارها را تطبیق می‌دهیم رصد مداوم افراد بعد از آزادسازی است این رصد با همکاری فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها انجام می شود تا مجدد این افراد گرفتار مواد مخدر نشوند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳