مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:

اقامت ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار نفرشب در مازندران

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۸۵۲۹۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار نفرشب مسافر تا چهارم فروردین‌ماه در استان اقامت کردند.
۰
plusresetminus
اقامت ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار نفرشب در مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، حسین ایزدی عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در دبیرخانه این ستاد برگزار شد، با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان ستاد اجرایی سفر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، اظهارکرد: همه اعضاء دبیرخانه از توان و جدیت خود برای خدمات‌رسانی به مسافران و مردم استفاده می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: با توجه به ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی برای ورود گردشگران و مردم برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار مازندران درخصوص ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، مساجد و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، افزود: در تمام محورهای مواصلاتی استان اقدامات خوب و نظارت جدی بر همه تاسیسات گردشگری و پذیرایی صورت گرفته است.

ایزدی خاطرنشان کرد: باید کرامت ماه مبارک رمضان در همه واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها حفظ شود و تمام نمازخانه‌های بین‌راهی برای آحاد جامعه فعال باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به برپایی نوروزگاه‌های نوروزی با همکاری جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: در تمامی نوروزگاه‌های استان خیمه‌های برپایی نماز، نماز جماعت و افطاردهی ساده انجام می‌شود.

ایزدی اقامت مسافران در اقامتگاه های مازندران را از ۲۳ تا ۴ فروردین ماه سال جاری را ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۲۱۶ نفر شب اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۳۵ نفر شب در مراکز رسمی اقامت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را ۶۲۹ فقره برشمرد.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۱۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر، تفریحی را ۶۳ هزار و ۴۶۸ نفر، طبیعی را ۷۰۰ هزار و ۵۷۹ نفر و اماکن مذهبی را ۴۸ هزار و ۵۹۶ نفر اعلام کرد.

ایزدی همچنین ادامه داد: ۱۳ هزار و ۱۲۸ نفر از کارگاه‌های صنایع‌دستی بازدید کردند‌.

مدیر اقامه نماز مازندران نیز در این جلسه یکی از دغدغه‌های همه مردم به‌ویژه ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان مسئله توجه به نماز عنوان کرد و افزود: مسئله نماز مربوط به همه آحاد جامعه است که باید به آن توجه جدی شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی ادامه داد: توجه کردن به امر نماز باید برای نسل جوان بسترسازی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به تعطیلات نوروز و ستاد اجرایی خدمات سفر، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مازندران با داشتن مواهب الهی، طبیعی و تاریخی گردشگران و مسافران بسیاری به این استان سفر می‌کنند که باید در امر خدمات رسانی برنامه ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

مدیر اقامه نماز مازندران ادامه داد: مازندران با داشتن این هم ظرفیت‌ و پتانسیل‌ نیازمند توجه ملی در کنار حمایت منطقه‌ای به این استان است.

ابراهیمی تاکید کرد: باید زیرساخت‌های نمازخانه‌ها و مساجد در سواحل و محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گیرد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد:گردشگری و توریسم یکی ازجایگاه های موثر برایدسرمایه‌گذاری و اشتغالزایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷