تاریخ انتشاريکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۸۵۲۷۳
استاندار مازندران گفت: باید مدیریت در جاده کندوان با توجه به حجم زیادی از ترافیک که دارد به‌درستی انجام شود.
۱
plusresetminus
مدیریت جاده کندوان همت جهادی می‌خواهد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور شنبه‌شب در جلسه بررسی وضعیت ترافیک سفرهای نوروزی در جاده‌های مازندران که در سالن جلسات ساختمان آزادراه در جاده چالوس برگزار شد، با اشاره به اینکه جاده کندوان به عنوان یکی از پرترددترین جاده‌های مازندران و در کنار آن محدودیت‌های زیرساختی که وجود دارد، اظهار کرد: باید مدیریت در جاده کندوان با توجه به حجم زیادی از ترافیک که دارد به درستی انجام شود.

وی با تاکید براینکه باید با کمترین هزینه بیشتر خدمات به مردم ارائه شود، افزود: در مسیر جاده کرج به چالوس صدها هزار نفر تردد می‌کنند و جان و مال اینها با مسئولان مرتبط است و کوچک‌ترین کوتاهی، بزرگ‌ترین مسئولیت را برای ما به همراه دارد بنابراین برای مدیریت در این جاده باید جهادی عمل کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعامل و همدلی بین دستگاه‌ها در این مسیر موجب کاهش آسیب‌ها و تصادفات خواهد شد، تصریح کرد: طبق آمار راهداری استان، بیشترین انباشت خودرو در طی این چند روز در مازندران اتفاق افتاده است و این امر نشان می‌دهد  مسافران زیادی در این استان اقامت دارند.

این مسئول با ابراز خرسندی از کاهش ۶۵ درصدی میزان تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته نیز در روزهای نخست تعطیلات روند کاهشی بود اما در روزهای پایانی افزایشی شد بنابراین باید خیلی دقت کرد که این آمار حفظ شود.

حسینی‌پور با اشاره به زمان‌بر بودن تکمیل قطعه سه آزادراه تا پنج سال آینده بیان کرد: از پل زنگوله به بلده جاده‌ای وجود دارد که برای زمان ترافیک سنگین و یک‌طرفه شدن، مسیر خوبی است اما نیازمند بهسازی است که باید در دستور کار راهداری قرار گیرد زیرا تنها جاده پدافند غیرعامل در این منطقه است.

وی بر نظافت در جاده چالوس کرج تأکید کرد و یادآور شد: بخشدار منطقه باید تمام وقت خود را برای این جاده بگذارد و با توجه به حجم مسافر زیادی که تردد دارند در طول روز چند مرحله زباله‌ها تخلیه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تردد در جاده‌های استان گفت:طی این چند روز ۱۷ میلیون و ۶۰۰ تردد در استان مازندران ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

حسن جهانیان به رتبه نخست مازندران به لحاظ انباشت خودرو اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۷۸ هزار خودرو در استان ثبت شده است که استان‌های گیلان،همدان و خراسان رضوی بعد از مازندران قرار دارند و این امر نشان می‌دهد میزان تردد مسافران و اقامت انها زیاد بوده است.

مدیرکل راهداری مازندران تصریح کرد: طی این چند روز ۶۸ هزار نفر از طریق وسایل نقلیه عمومی به استان مازندران سفر کردند و افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

فرماندار چالوس نیز با بیان اینکه برپایی نمایشگاه سوغات و راه‌اندازی سایت چالوس گرد و هچیرود گرد از برنامه‌های نوروزی بوده است، بیان کرد: ۲۵ واحد هتل و ۱۸ بوم گردی، ۹۰ کلاس و ۹۶۵ خانه مسافر پذیرای مسافران نوروزی هستند.

محمد شریفی افزود: ۱۵۰ واحد پذیرایی جاده کندوان آمادگی دارند تا در صورتی که در محور حادثه‌ای روی دهد مسافران را در خود جای دهند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷