مدیرعامل هلال‌احمر مازندران خبر داد:

مساعدت ۴۰ میلیاردی دارویی و درمانی به مددجویان

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۸۵۱۶۹
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از ارائه مساعدت ۴۰ میلیارد ریالی دارویی و درمانی به مددجویان و تهیه و توزیع ۳ هزار بسته معیشتی خبر داد.
۰
plusresetminus
مساعدت ۴۰ میلیاردی دارویی و درمانی به مددجویان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، غلامعلی فخاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه آموزش‌های کوتاه امدادی با حضور ۹۰ مربی مجرب و همچنین راه‌اندازی کارناوال شادی متناسب با ماه رمضان در چهار شهرستان را از دیگر برنامه‌های هلال احمر مازندران در ایام نوروز برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته هلال‌احمر مازندران به ۷ هزار حادثه امدادرسانی کرد که این میزان ۱۷ درصد مجموع عملیات امدادو نجات کشور بوده است.

 فخاری گفت: در همین راستا ۱۳ هزار و ۶۵۶ نفر بصورت سرپایی  خدمات مورد نیاز  خود را از عوامل امداد ونجات هلال‌احمر مازندران  دریافت و بیش از ۲ هزار و ۱۰۲ نفر از مصدومان حوادث مختلف نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران با بیان اینکه در هشت حادثه از ظرفیت بالگرد امدادی نیز استفاده شد تصریح کرد: هلال‌احمر مازندران از نظر پاسخگویی به فوریت‌ها و انجام عملیات‌های امدادونجات در شمار استان‌های برتر کشور قراردارد.

فخاری گفت: امسال ۲۵۹ برنامه کاروان سلامت، چادر سلامت و پروژه داوطلبی از سوی داوطلبان نیک‌اندیش هلال‌احمر مازندران اجرا شد که ارزش این خدمات بیش از ۹۰ میلیارد ریال بوده است.

این مسئول افزود: اجرای ۷۰ کاروان سلامت با مشارکت ۴۹۸ نفر و بهره‌وری ۵ هزار و ۶۸۶ نفر از ساکنان نیازمند مناطق کم‌برخوردار استان، اجرای ۶۸ پروژه داوطلبی با مشارکت ۱۳۹ نفر از داوطلبان نیک‌اندیش و بهره‌وری ۱۳ هزار نفر و برپایی ۱۲۱ چادر سلامت با مشارکت ۵۱۲ نفر داوطلب و بهروری ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از جمله خدمات داوطلبان هلال‌احمر مازندران در سال جاری بوده است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران از ارائه مساعدت ۴۰ میلیارد ریالی دارویی و درمانی به مددجویان ،تهیه و توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی و اهدای دو میلیون سی‌سی خون را از دیگر خدمات داوطلبان هلال‌احمر مازندران برشمرد و تصریح کرد: در همین مدت بیش از ۱۶ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز از سوی داوطلبان هلال‌احمر مازندران جمع‌آوری و به حساب های ویژه هلال‌احمر جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله در افغانستان، سیل در سیستان و بلوچستان و همچنین مردم بی‌دفاع غزه واریز شد.

فخاری با بیان اینکه چهار پایگاه خیرساز در استان ایجاد شد، بیان کرد: پایگاه‌های دنگسرک نکا، بندپی بابل، جوارم و کلیج سوادکوه شمالی با عنوان پایگاه مادر از جمله این پایگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان زمین از سوی خیرین به هلال‌ احمر مازندران اهدا شده است گفت: نقش خیرین و داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر مازندران بسیار برجسته است.

این مسئول به فعالیت ۳۸۹ خانه هلال در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد این خانه‌ها در روستاها فعالیت دارند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران به رویکرد مردمی‌سازی هلال احمر ذیل خانه‌های هلال اشاره کرد و گفت: تعداد خانه‌های هلال مازندران باید تاپایان امسال به ۴۰۰ خانه برسد.

فخاری با بیان اینکه ۳۲.۵ میلیارد تومان از سفر دور اول ریاست جمهوری به اعتبارات هلال‌احمر مازندران تزریق شد، تصریح کرد: عمده پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر مازندران با پیشرفت ۶۰درصدی مواجه‌اند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷