نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کرد:

نظارت دولت و نهادهای مردمی بر ارزاق ماه رمضان

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۸۵۱۴۳
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئولان و نهادهای مردمی بر قیمت اجناس و به‌ویژه ارزاق در ماه رمضان نظارت جدی‌تر داشته باشند.
۰
plusresetminus
نظارت دولت و نهادهای مردمی بر ارزاق ماه رمضان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ»، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) ساری، با سفارش بر رعایت تقوا، اظهار کرد: خدای بزرگ در آیه ۴۵ سوره مبارکه بقره فرمودند از دو چیز در زندگی کمک بگیرید یکی نماز است، هر وقت گره در زندگی افتاد بلند شو دو رکعت نماز بخوان از خدای بزرگ حاجت خود را بخواه، دیگری هم صبر است، صبر در زندگی بسیار راهگشاست.

وی با بیان اینکه موفقیت در پرتو صبر است، افزود: انسان باید در همه زمینه‌ها صبر داشته باشد یک مصداق بارزش در روزه‌داری است، پس در زندگی باید صبر، نماز و روزه بدرخشد تا بتوانیم بر مشکلات فائق بیائیم.

محمدی‌لائینی ضمن بیان سفارش‌هایی برای ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: این ماه مهمان ما و ما هم مهمان خدا هستیم، ما از خدا به‌خاطر میزبانی توقع تکریم داریم، پس ما هم که میزبان ماه رمضان هستیم باید با آن خوش‌برخورد بوده و هنجارشکنی نکنیم، عذر هم داشته باشی دلیل نمی‌شود که حرمت این ماه را ندیده بگیری.

امام جمعه ساری گفت: پیامبر اکرم (ص) سفارش زیادی به افطار دادن داشتند، اما افطاردهی ما بعضا خیلی سنگین، گران، پرهزینه با زرقو برق و تشریفات است، افطاردهی را سنگین و پرزحمت نکنیم، خیلی ساده است، پیغمبر (ص) فرمودند یک عدد یا نصف خرما، یک جرعه آب حداقلش است حال اگر می‌توانیم یک غذا درست کنیم لازم نیست چند مدل غذا درست کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: برخی‌ها نگاه می‌کنند به اطراف که مجالس آنچنانی می‌گیرند و می‌گوید زورمان نمی‌رسد، اینطور نباشد که کسانی را دعوت کنیم که یکی از یکی سیرتر هستند و به‌خصوص ادارات که هم گاهی افطاردهی دارند نباید از کیسه خلیفه ببخشند اگر اجازه ندارند که نباید از بودجه دولت سفره بی‌‌اندازند خیلی از جاها هزینه را جمع کارکنان تقبل می‌کنند، نباید در ادارات سفره‌های افطاردهی آنچنانی پهن شود.

این مسئول گفت: به انس با قرآن در ماه رمضان تاکید شده، قرآن زیاد بخوانید و حداقل تا پایان ماه رمضان یک دور قرآن را تمام کنیم و توجه داشته که قرآن دو جور است، قرآن مکتوب و قرآن ناطق، این جلد قرآنی که داریم مکتوب است بالای سر و در دلهای ما باید باشد اما قرآن ناطق وجود نازنین حجت عصر است، باید در ماه رمضان بیشتر با امام زمان (عج) حرف بزنیم به او متوسل شده و برایش دعا کنیم.

وی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه مسئولان بر نرخ اجناس و به‌خصوص ارزاق در این ماه نظارت جدی داشته باشند خدایی‌اش شاهد یک گرانی‌های بی رویه هستیم که خارج از معمول است و نظارت از طرف دولت و نهادهای مردمی بازار باید جدی گرفته شود.

محمدی‌لائینی ضمن بیان این سوال که حال اگر دولت بی رویه گران کند چه کسی باید بر دولت نظارت کند، گفت: در اسفند ماه جاری قیمت نسبت به سال گذشته متفاوت و نامتعارف شد یک مقدار تفاوت طبیعی است اما زیادش نه، باید بر نرخ‌ها هم نظارت وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شعار شهر ما روزه‌دار است شعار خوبی است، بیان کرد: این جمله را بنویسید، نهادها بنویسند مسافران و گردشگران می‌آیند بدانند که شهر و استان ما روزه‌دار است و حرمت روزه و روزه‌داری را باید حفظ کنند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: سال نو در پیش است، به امید خدا وارد سال ۱۴۰۳ می‌شويم با عنایت خدا و ولی‌اش سال پرخیر و برکتی باشد، منتظریم که پیام مقام معظم رهبری را بشنویم و مسئولین و مردم در راستای این شعار حرکت کنیم.

این مسئول عنوان کرد: خود فصل عید نوروز با دیدوبازدیدهایش اگر درست مدیریت نشود آسیب‌های خودش را دارد، خیلی از بعد بی احترامی از ماه رمضان هم مورد توجه خواهد بود، تفریح و شادی سالم با حفظ احترام به این ماه و روزه گرفتن بگذرد، به هیچ بهانه‌ای روزه از کسی که روزه بر او واجب است نباید سلب شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید احترام طبیعت و ایام قدر را حفظ کنند، گفت: باید احترام روز شهادت امام علی (ع) حفظ شود، همچون زمانی که پدر یا مادر ما از دنیا رفته است، علی (ع) پدر امت است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: متاسفانه در آخرین چهارشنبه سال شاهد حوادث ناگواری بودیم ۱۵ فوتی و ۴هزار و ۷۰۰ مصدوم که چهارشنبه‌سوزی شده است، چه کسی گفته که اینجوری ترقه بازی کرده و خود و خانواده خود را غصه‌دار کنیم‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سالروز وفات خدیجه کبری (س) ام‌المومنین که هم اسوه ایمان، هم اسوه صبر و هم سخاوت و کرم بود، ثروت فراوان خودش را در اختیار اسلام قرار داده و به گردن همه ما بسیار حق دارد، این مناسبت را تسلیت گفت.

امام جمعه ساری اعلام کرد: سالروز ارتحال یادگار حضرت امام (ره) و محرم راز انقلاب مرحوم آقا سید احمد آقا خمینی (ره) در پیش است آن کسی که در دهان بدخواهان ولایت فقیه زده و برخلاف خواسته‌های آنان از ولایت فقیه جانانه حمایت کرده است درود خدا بر او، برادر برزگوارش حاج آقا مصطفی و پدر و مادرشان این بیتی که برای ما این‌چنین عزت آفریدند.

نماینده خبرگان رهبری اعلام کرد: در سال ۱۳۲۹ صنعت نفت ملی و گام بزرگی برداشته شد بعد از ملی شدن در دوران آیت‌الله کاشانی و بعد از نخست وزیری مصدق در پرتو تعامل این دو شخصیت توانستیم صنعت نفت را از دهان اژدهایی مثل انگلیس بیرون آورده و ملی کنیم بعد این صنعت در اختیار انگلیس و آمریکا قرار گرفت چون خود شاه  نوکر اینها بوده است.

این مسئول افزود: هنر حضرت امام (ره) این بود که نیامده بخش بخش را ملی کند آمده اصل نهاد حکومت و نظام حاکم را ملی کرده و انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و آن نوکرهای جیره‌خوار، ترسو، مرعوب غرب رفتند کنار، این هنر حضرت امام روح الله خمینی (ره) بوده است که این مهمترین کار بود.

وی اعلام کرد: یک قلم از جنایات رژیم پهلوی شاهنشاهی حمله به مدرسه فیضیه و کشتار طلاب بی پناه و بی گناه بود که این هم یکی از مناسبت‌های هفته آینده است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه شعار سال جاری شعار تولیدی بود، یادآور شد: سالی که رو به اتمام است مسئولان باید توضیح بدهند که در راستای تحقق این شعار چه گام‌هایی برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: به‌طور کلی ۷ هزار شرکت‌های تولیدی و مراکز صنعتی که راکد بودند در دولت حضرت آیت‌الله رئیسی فعال و احیا شدند که بخشی از تحقق شعار سال بود البته کمی کاستی و نقد و مطالباتی وجود دارد که به جای خودش محفوظ است.

این مسئول تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با اهمیت ماه مبارک رمضان فرمودند که اگر یک روز را بدون روزه بگذارند روح ایمان از جلد او بیرون می‌رود.

وی در پایان اذعان داشت: مردم غزه پرغصه ما این روزها در ماه مبارک رمضان زیر آوارها و بمباران‌های دشمن هستند در ۶۰ روز گذشته بیش از ۳۱هزار نفر به شهادت رسیدند که ۱۴ هزار نفرشان کودک و ۹هزار نفر زن بودند الان ۶۰هزار خانم باردار به‌خاطر نبود شرايط بهداشتی در معرض خطر جدی قرار دارند، ۷۰ هزار تن بمب در این مدت روی مردم غزه ریخته شده اما به دنيا اعلام می‌کنیم مردم غزه با الهام از خداوند تا پیروزی نهایی به نبرد خودشان ادامه می‌دهند و ما هم برای همیشه از آنها حمایت خواهیم کرد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷