مدیرکل اوقاف مازندران اعلام کرد:

هزینه ۱۰۰ میلیاردی برای اجرای نیت واقفان

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۸۵۱۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امسال در اجرای نیت‌ واقفان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
۱
plusresetminus
هزینه ۱۰۰ میلیاردی برای اجرای نیت واقفان
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی پنجشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ترویج فرهنگ و موقوفات و این سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دارای وظایفی هستیم که رسانه‌ها همواره بازوی توانمند ما در اطلاع‌رسانی و ترویج این فرهنگ هستند.

وی افزود: هم‌اکنون در ایام ماه رمضان بیشترین میزبانی از سوی اوقاف و مدیران اماکن متبرکه است که حدود ۳۰۰ امامزاده شاخص و ۳۰۰ مسجد و حسینیه در حال اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی چایخانه امام رضا علیه‌السلام این چایخانه‌ها در اکثر امامزادگان مازندران همراه با افطاری ساده راه‌اندازی شده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مسائلی که جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در قالب طرح یار دوازدهم بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در ۱۲ اسفندماه توزیع شد.

حیدری‌جناسمی بیان کرد: امسال در اجرای نیت‌ها، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای موقوفات هزینه شد.

وی عنوان کرد: تهیه جهیزیه برای ۱۰۲ تن از نوعروسان در استان صورت گرفت که این مراسم‌ها در شهرهای قائم‌شهر و آمل به طور ویژه انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: طرح شمیم خدمت هم‌اکنون در ۱۲ امامزاده استان در حال اجرا است که غرفه‌های رایگان در اختیار برخی بانوان جهت گذران معیشت زندگی قرار داده شده است.

این مسئول اعلام کرد: در ایام شب‌های قدر در سطح امامزادگان استان برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

حیدری‌جناسمی مطرح کرد: در سال‌جاری بیش از هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی اذعان کرد: آموزش سبک زندگی اسلامی نیز در سطح امامزادگان استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تاکید کرد: محافل قرآنی در بسیاری از امامزادگان استان همراه با جزخوانی، تفسیر قرآن و حضور قاریان ملی در سطح استان انجام خواهد شد.

این مسئول افزود: سرمایه‌گذاری با توجه به موقوفات آستان در دست انجام است که در این راستا، ۴۵۴ پروژه در دست انجام وجود دارد که پروژه‌های عظیمی در سطح موقوفات در دست انجام است.

حیدری‌جناسمی تصریح کرد: در سال‌جاری ۱۲ میلیارد تومان درآمد از محل باغات موقوفات حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اوقاف در حوزه زراعت چوب در ۳۸ هکتار از اراضی، سرمایه‌گذاری کرد و در زراعت چوب پیشقدم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: تنها در امامزاده عبدالله آمل ۵ هکتار زراعت چوب انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: گردشگری مذهبی در سطح امامزادگان مورد توجه ویژه است که باید با حمایت نهادهای مرتبط بخش گردشگری را توسعه داد.

حیدری جناسمی بیان کرد: ۳۲ هکتار به ارزش ۱۲۳ میلیارد در حال سرمایه‌گذاری اقامتی و گردشگری هستیم که ۵۰ درصد این پروژه به ویژه در بندپی بابل در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: نرم‌افزار اطلاعات مکانی و توصیفی بقاع متبرکه مازندران به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، اعلام کرد: نهضت ملی مسکن یک دغدغه ملی و استانی است که اوقاف در کنار دیگر نهادها، ایفای نقش می‌کند و در این راستا، در سه شهرستان آمل، گلوگاه و میاندورود اقدام به واگذاری زمین کردیم.

این مسئول افزود: در استان مازندران تعداد موقوفات ۱۴ هزار و ۷۹۳ فقره است که ۱۳ هزار و ۸۷۳ مورد متصرفی و ۹۲۰ مورد غیر متصرفی هستند.

حیدری‌جناسمی بیان کرد: مدیریت تمامی موقوفات در اختیار اداره اوقاف نیست و سایر نهادها و حتی اشخاص نیز مدیریت این موقوفات را بر عهده دارند.

وی افزود: مدیریت در موقوفات محدود به اوقاف نمی‌شود و برخی از موقوفات دارای متولی هستند و یا حتی با سایر نهادها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، متذکر شد: در سال‌جاری، ۳.۵ میلیارد تومان به مساجد و هیأت‌های مذهبی کمک نقدی شده است.

این مسئول ادامه داد: بکارگیری امین موقوفات یکی دیگر از امور کاری اوقاف است که در سال جاری ۱۰۳ نفر به‌عنوان امین موقوفات انتخاب شدند.

حیدری‌جناسمی تصریح کرد: یکی از موادی که در قانون اوقاف است به اجاره باز می‌گردد که اگر در حوزه تغییر کاربری و نقل و انتقالات باشد باید پذیره‌هایی پرداخت شود که مقرر شد تا به‌زودی با پیگیری‌های انجام شده تمامی بندهای پذیره حذف شود.

وی افزود: این مجوز ویژه بنا است که به‌زودی به مازندران داده شود که خبر خوبی برای مردم در بحث پذیره‌ها خواهد بود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷