وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

بهره‌مندی ۱۸ میلیون خانوار از طرح کالابرگ

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۸۵۱۲۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدفمان از یارانه طرح کالابرگ استفاده کردند.
۰
plusresetminus
بهره‌مندی ۱۸ میلیون خانوار از طرح کالابرگ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به نقل از فارس، سید صولت مرتضوی گفت: در حوزه اشتغال قولی که توسط دولت داده شده بود عملیاتی شده است و هم سال ۱۴۰۱ هم سال ۱۴۰۲ به روایت آمار و مستندات موجود بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ناترازی صندوق‌هایمان را قدری به همترازی رسانده‌ایم و بدهی‌های صندوق‌ها به بانک‌های عامل به شدت کاهش یافته است و ان‌شاءالله به صفر خواهد رسید، منابع در آمدی را مستحکم کردیم، ضریب پشتیبانی صندوق‌ها تصویب شده و رو به افزایش است و در حوزه‌های مختلف مانند رسیدگی به دعاوی، فرآیند آن‌ها کوتاه شده است و مدت رسیدگی کاهش پیدا کرده است.

وزیر کار گفت: بالغ بر ۴ میلیون نفر در دوره‌ای که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده است شرکت کرده‌اند.در سازمان بهزیستی هیچ مدد جوی پشت نوبتی نداریم و افزایش ۴۰ درصدی حقوق مستمری بگیران را در سازمان بهزیستی را داشتیم.

مرتضوی درباره میزان افزایش حقوق سال آینده و این‌که «پیشنهاد دولت روی چند درصد است»، اظهار کرد: ما پیشنهاد خاصی نداریم و ما باید قانون را اجرا کنیم. قانون دقیقا فرآیندها را مشخص کرده است. تلاش ما این است که ضریبی که همه ساله نسبت به سبد معیشت دیده و معادل آن ضریب پرداخت می‌شد امسال بتوانیم یه تکانی به آن بدهیم یعنی افزایش پیدا می‌کند.وی در پاسخ به میزان سبد معیشتی گفت: قرار است انستیتو تغذیه پیشنهادات خود را بیاورد و بعد از آن محاسبه خواهیم کرد.

وی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: خوشبختانه مرحله دوم شروع شده و با استقبال خوبی مواجه بوده است. کالابرگ کار بسیار کارستانی بود و نزدیک به ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدفمان از این یارانه استفاده کردند و اگر ضریب ۳.۳ که ملاک است به خانوارها بدهیم تقریبا بالغ بر ۵۴ میلیون نفر از جامعه ۶۰ میلیونی هدف از کالابرگ استفاده کرده‌اند.

وزیر کار ادامه داد: در این طرح فرآیندها بسیار خوب بوده است و در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه انجام می‌شود و معطلی، صف و کمبود کالا نداریم و مردم هم در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده است با یک شیب ملایم در حال استفاده هستند. کسانی که مشمول کالابرگ و یارانه اضافی می‌شوند قطعا بدانند که منابع آن را تامین کرده‌ایم و مشکلی برای اجرای طرح نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افزایش میزان یارانه گفت: الان این بحث کالابرگ الکترونیک را برای سه ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد و بعد قرار شد مجددا در صحن دولت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نه برای افزایش یارانه فعلا تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شد حتما خواهیم گفت.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴