مدیرکل دیوان محاسبات مازندران:

مقابل تخلفات چشم‌پوشی نمی‌کنیم

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۸۵۱۱۸
مدیرکل دیوان محاسبات مازندران گفت: مقابل تخلفات چشم‌پوشی نمی‌کنیم و خط قرمز ما از بین رفتن، حیف و میل بیت‌المال است.
۰
plusresetminus
مقابل تخلفات چشم‌پوشی نمی‌کنیم
به گزارش پایگاه خبرنگار تحلیلی «بلاغ»، حسن بابایی‌کشتلی در مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات استان که با حضور بیش از یکصد عضو این مجموعه مردم‌پایه از سراسر استان در مجتمع شهید بهشتی فرح آباد ساری برگزار شد با اشاره به ساختار دیوان محاسبات مازندران برای نظارت بر دستگاه‌ها اجرایی و شرکت‌های دولتی اظهار کرد: دیوان محاسبات با عمری بیش از یکصد سال براساس اصل ۵۵ قانون اساسی مسئول بررسی عملکرد دستگاه‌هایی است که از بودجه کشور و انفال استفاده می‌کنند، است.

وی افزود: براساس ساختار دیوان محاسبات فعالیت‌های این مجموعه نظارتی در دو بخش حسابرسی و رسیدگی است و دادسرای دیوان پس از رسیدگی همانند دستگاه قضایی مبادرت به صدور حکم برای افراد متخلف می‌کند.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با اشاره به تعداد پرونده‌های تشکیل شده از تخلفات و انحرافات صورت گرفته از بودجه عمومی کشور در دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: سال گذشته از هزار و ۵۰۰ پرونده تشکیل شده در دیوان محاسبات ۱۱۶ پرونده مربوط به استان مازندران است که از حسابرسی ۱۴۹ دستگاه اجرایی، شرکت‌های دولتی و شبه دولتی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ما در دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه خود را درکنار دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری، هدایت‌گری و راهنمایی در جهت حل مشکلات مردم هستیم اما در مقابل تخلفات چشم‌پوشی نمی‌کنیم و خط قرمز ما از بین رفتن، حیف و میل بیت‌المال است.

بابایی حسابرسی عملکرد را در جهت کارآیی مدیران دستگاه‌ها موثر دانست و تصریح کرد: مدیران براساس حقوقی که از بیت‌المال دریافت می‌کنند متعهد به افزایش بهره‌وری و بالارفتن کارایی در مجموعه خود هستند و در صورت عدم انجام این امور باید پاسخگو باشند.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران راه‌اندازی مجمع ناظران یک اقدام موثر در جهت بالا بردن سطح نظارتی در دیوان دانست و گفت: راه‌اندازی مجمع ناظران مردمی به دستور رئیس کل دیوان محاسبات جهت مردمی‌سازی نظارت و استفاده از ظرفیت‌های مردم از جمله گروه‌های متخصص، جهادی، دانشگاهی و حوزوی به منظور صیانت از بیت‌المال، تقویت رویکرد حسابرسی، شناسایی نظام مسائل در راستای شعار شفافیت و انضباط مالی تشکیل شده است.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌ها در نیروی انسانی و در جهت پوشش بهتر و موثرتر، دیوان محاسبات قصد دارد تا از ظرفیت نخبگان و عناصر مردمی برای حوزه نظارتی خود بهره بگیرد.

موسوی مشاور معاون امور هماهنگی و اجرایی دیوان محاسبات در این مجمع، انقلاب اسلامی را یک حرکت متعالی مردم‌پایه دانست و گفت: در گفتمان امامین انقلاب اسلامی مردم نقش موثر و اساسی را در شکل‌گیری و تحکیم انقلاب اسلامی دارند و تقویت نظارت‌های مردمی به منظور از صیانت از انقلاب اسلامی یک راهبرد کلیدی به ویژه در گام دوم انقلاب است.

وی نگاه مجموعه قوه مقننه را در راه‌اندازی مجموعه‌های مردمی مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان مردم در قوه مقننه عصاره نخبگانی ملت و برخاسته از دل آنها محسوب می‌شوند و لذا رویکرد قوه مقننه ایجاد ارتباط تنگاتنگ و نظام‌مند با مردم است.

مسئول راه‌اندازی مجامع استانی ناظران مردمی دیوان محاسبات کشور راه حل مشکلات را در گرو بهره‌گیری از آرا و نظرات مردم دانست و اظهار کرد: به منظور احصاء مسائل مهم در هر منطقه و راهکارهای رفع آن در قالب نظام مسائل، مجامع استانی ناظران مردمی راه‌اندازی شده است و این ساختار مردمی در شهرستان‌های هم به صورت شورایی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات به هیچ وجه دنبال گسترش تشکیلات اداری خود نیست و اهتمام ما براین است تا شاکله این مجموعه به صورت مردمی حفظ شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷