مدیرکل استاندارد مازندران خبر داد:

افزایش نظارت بر کیفیت کالاها در طرح ویژه عیدانه

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۸۵۰۸۹
مدیرکل استاندارد مازندران گفت: طرح ویژه عیدانه با هدف نظارت و بازرسی بر کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری آغاز شده است.
۰
plusresetminus
افزایش نظارت بر کیفیت کالاها در طرح ویژه عیدانه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، محمد ملاعلی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل استاندارد طرح عیدانه و ماه مبارک رمضان است که در قالب بازرسی از مراکز مختلف انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موارد مورد مطالبه و ارزیابی حوزه کمیت فراورده‌های پیش‌بسته‌بندی است که در سال جاری نتایج خوبی داشته‌ است.

مدیرکل استاندارد مازندران بیان کرد: ۵۰۰ فراورده مورد آزمون کمی شامل ۴۰ هزار نمونه از لحاظ کمی مورد ارزیابی قرار گرفته است و در سال آینده این طرح جدی‌تر اجرا می‌شود.

ملاعلی‌پور تصریح کرد: طرح ویژه نظارت بر مصالح ساختمانی در ساخت‌وسازها در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی گفت: در ۱۱ ماهه امسال واردات در بنادر سه‌گانه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است و نظارت‌ها بر روی ورودی و خروجی کالاها افزایش یافته است.

مدیرکل استاندارد مازندران از اجرای طرح ویژه عیدانه تا ۱۵ فروردین سال آینده خبر داد و گفت: در این طرح کالاها، خدمات، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خدماتی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران، نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با افزایش تقاضای عمومی جهت تهیه بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی، انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی و لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی و پایش مستمر بازار عرضه از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، پایانه‌های مسافری(فرودگاه‌ها، اتوبوس و قطار)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تفریحی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی‌ها و مراکز عرضه شیرینی و آجیل از سوی این اداره کل مورد نظارت و بازرسی ویژه و دقیق قرار می‌گیرند.

ملاعلی‌پور خاطرنشان کرد: شهروندان برای بررسی اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده، کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی‌هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد در کمترین زمان، آگاه شوند.

وی با اعلام اینکه جریمه نقدی واحدهای متخلف در سال آینده افزایش می‌یابد، گفت: براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی اداره‌کل استاندارد اقدام به بررسی وضعیت خالص‌فروشی در قنادی‌های سطح استان کرده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷