تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۴۸۵۰۵۸
بایدن گفت: هرگز قصد ندارم اسرائیل را کنار بگذارم دفاع از اسرائیل امری حیاتی است.
۰
plusresetminus
حمایت از اسرائیل حیاتی است
به گزارش بلاغ به نقل از کیهان؛ نکته مهمی که از بدو شروع جنگ غزه، همواره مطرح بوده، نقش آمریکا در این جنگ است. در همان روزهای نخست آغاز این جنگ، گزارش‌های پراکنده‌ای منتشر شد که نشان می‌داد، صهیونیست‌ها با عملیات تاریخی «طوفان‌الاقصی» سردرگم شده و کاملا گیج شده‌اند و توان اداره امور داخلی و جنگ را ندارند و آمریکایی‌ها با اعزام هزاران نظامی، مستشار و کارشناس، اداره امور این رژیم «گیج» را بر عهده گرفته‌اند. بعدها رسما اعلام شد، ده‌ها هزار تن بمب، سلاح، موشک و... با سرعتی بالا توسط هواپیماها و کشتی‌های آمریکایی برای صهیونیست‌ها فرستاده شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل محبوب حزب‌الله لبنان نیز بعدها تاکید کرد، آمریکا، نقش اصلی را در جنگ غزه بر عهده دارد و بیش از رژیم صهیونیستی، خواهان ادامه این جنگ است. حتی این را هم گفت که، صهیونیست‌ها پس از مدتی از این جنگ -بنا به دلایل متعدد- خسته شدند اما آمریکا اجازه توقف این جنگ را نمی‌دهد.
 
اکنون چند هفته‌ای است که رسانه‌های نزدیک به «صهیونیزم جهانی» مدام در تلاشند تا این‌گونه القاء کنند که آمریکا دنبال آتش‌بس است و این نتانیاهو است که سرکشی می‌کند. این جمله را حتی مقامات رسمی صهیونیست هم گفته‌اند که، آمریکا مخالف جنگ غزه نیست و همچنان از اسرائیل به هر نحو ممکن حمایت می‌کند. 
 
دیروز خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی از بایدن یک سؤال مهم، کلیدی و دقیق پرسید: «آقای رئیس‌جمهور! خط قرمز شما برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل چیست؟ آیا اصلا خط قرمزی دارید؟ مثلا، آیا حمله به رفح یک خط قرمز است؟» و بایدن این طور پاسخ داد: «این[اشاره به رفح] یک خط قرمز است. اما هرگز قصد ندارم اسرائیل را کنار بگذارم.

دفاع از اسرائیل هنوز هم امری حیاتی است. بنابراین، خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم ارسال همه تسلیحات را قطع کنم زیرا گنبد آهنین وجود ندارد که از آنها حفاظت کند.» رئیس‌جمهور آمریکا به کشتار ۳۰ هزار فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها هم این طور پاسخ داد: «نباید در نتیجه تعقیب حماس ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را بکشد. او (نتانیاهو) باید به جان افراد بی‌گناهی که بر اثر اقداماتش گرفته می‌شود، توجه بیشتری کند. نتانیاهو بیش از آنکه به اسرائیل کمک کند به آن صدمه زده است.» بله! درست شنیدید. بایدن گفت نتانیاهو نباید چنین کند!
 
حملات وسیع از زمین و هوا به غزه
اما در حالی که بایدن از «باید» و «نباید» کشتار زنان و کودکان غزه می‌گفت خبر رسید، صهیونیست‌ها با سلاح‌های اهدایی همین آمریکا، شبانه‌روز مشغول بمباران غزه‌اند. «ایرنا» در این باره به نقل از خبرگزاری «سما» نوشت: در یکصدو پنجاه و ششمین روز از جنگ علیه غزه، بخش‌های مختلف این منطقه شاهد حملات هوائی و زمینی صهیونیست‌هاست که طی آن شمار زیادی از غیرنظامیان که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند...در جریان بمباران اردوگاه آوارگان در غرب «خان یونس» ۱۵ نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند... بمباران منزلی در «بیت لاهیا» در شمال غزه به شهادت و زخمی شدن تعدادی دیگر از غیرنظامیان منجر شد...در همین حال، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با ایجاد کمربند آتشین، منازل و اراضی اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را هدف قرار دادند. منابع محلی گزارش دادند که ارتباطات در این اردوگاه قطع شده است... جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی شهر خان یونس را هم به شدت بمباران کردند. مناطق المطاحن، الزوایده و جحر الدیک در شرق «دیرالبلح» در مرکز غزه نیز بمباران شد. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از هوا و زمین غرب شهرک «حمد» در خان یونس را هم زیر آتش قرار داد.
 
همزمان منابع خبری در بیمارستان «شهدای الاقصی» غزه اعلام کردند که پیکر ۳۷ شهید و ۱۱۸مجروح نیز طی ساعات گذشته به این بیمارستان منتقل شده است. به گزارش منابع بیمارستانی، منطقه «المواصی» در خان یونس از روز گذشته زیر بمباران سنگین قرار دارد و به علت کمبود امکانات، توان مداوای مجروحان حملات وجود ندارد. نظامیان صهیونیست همچنین به سمت افرادی که در فلکه «الکویت» در شمال غزه منتظر دریافت کمک بودند، آتش گشودند که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شدند.
 
این اخبار در حالی منتشر می‌شود که طی آخرین آمار اعلام شده، از هفتم اکتبر گذشته تاکنون۳۰ هزار ۹۶۰ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید و ۷۲ هزار و ۵۲۴ نفر نیز زخمی شده‌اند که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و هزاران قربانی نیز ماه‌هاست در زیر آوار هستند.
 
آتش‌بس بی‌آتش‌بس!
اما گزارش‌هایی که از «آتش بس» مطرح می‌شود، کاملا نا امید‌کننده است. پیش از این ابراز امیدواری شده بود تا قبل از ماه مبارک رمضان، طرفین روی آتش‌بسی ولو موقت تفاهم کنند اما به نظر می‌رسد، امیدها برای رسیدن به آن تبدیل به یاس شده است. بایدن به شدت دنبال «آتش بسی» موقت بود تا شاید بتواند با ضمیمه کردن آن به «ارسال کمک‌های کذایی غذایی» به آن-که پرتاب جعبه‌ها با هواپیما جان چندین زن و کودک دیگر فلسطینی را هم گرفت-دستاوردی برای انتخابات به دست آورد. چرا که حمایت از جنایتکاران منفوری مثل نتانیاهو، محبوبیتی برای او باقی نگذاشته است. حتی بایدن گوشی را برداشته و به رهبران قطر و مصر و...هشدار داده بود «من یک توافق آتش‌بس روی میزم می‌خواهم.»

حالا خبر رسیده است، قطر نیز که به شدت تحت فشار آمریکاست، رهبران حماس را تحت فشار قرار داده که «یا آتش‌بس مورد نظر اسرائیل را بپذیرید یا قطر را ترک کنید.» صهیونیست‌ها می‌گویند، حماس ابتدا باید تمام اُسرای صهیونیست را آزاد کند، بعد از غزه خارج می‌شوند و حماس می‌گوید، از کجا معلوم پس از آزادی اُسرای صهیونیست-که بزرگ‌ترین خواسته صهیونیست‌ها از این مذاکره است-این رژیم از غزه خارج شود! مهم‌ترین عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات آتش‌بس در قطر، همین موضوع عنوان شده است.
 
حالا خبرگزاری فارس نوشته است، «حسام بدران»، از اعضای دفتر سیاسی حماس یکشنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفته است، هنوز تاریخی برای بازگشت مذاکره‌کنندگان این جنبش به قاهره برای ازسرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به آتش‌بس در غزه وجود ندارد... نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از پاسخگویی به خواسته‌های منصفانه فلسطینیان درخصوص نیازهای اساسی غزه خودداری می‌کند. 
 
وی «توقف کشتار، عقب‌نشینی، امدادرسانی و بازگشت بدون قید و شرط آوارگان» را به عنوان عواملی که باید در نظر گرفته شود، برشمرد.
 
المپیک: اسرائیل تعلیق نمی‌شود!
نوع واکنش اداره کنندگان المپیک به جنگ غزه در مقایسه با نوع واکنش آن به جنگ اوکراین نیز جالب توجه است. در حالی که تلفات غیرنظامی اوکراین در جنگ روسیه، اصلا قابل مقایسه با کشتار وحشیانه اسرائیل در غزه نیست، روسیه از تمام صحنه‌های ورزشی اخراج شد. حالا خبر رسیده است که رئیس کمیته هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرده که «اسرائیل در المپیک پیش‌رو حضور خواهد داشت.» تا نشان دهد، این کمیته نیز تحت نفوذ صهیونیزم جهانی است و هیچ اراده‌ای از خود ندارد. و این که، چقدر پَرتند کسانی که می‌گویند، ورزش سیاسی نیست!
 
جنگ شهری در تل‌آویو
 جنگ غزه هم مثل حیله‌های قبل از جنگ نتانیاهو نتوانسته است، رژیم صهیونیستی را متحد و جنگ داخلی و شهری جمع و جور کند. صهیونیست‌های مهاجرت داده شده به این سرزمین اشغالی که چشم دیدن دولت نتانیاهو را ندارند، به همراه بسیاری از رهبران سیاسی سابق این رژیم از مدتها قبل، روزهای شنبه را انتخاب کرده‌اند تا با برپایی تظاهرات‌های هفتگی، کابینه نتانیاهو را سرنگون و او را به دادگاه بکشانند. صهیونیست‌ها نتانیاهو را «عامل تمام بدبختی‌های فعلی خود» می‌دانند و می‌گویند باید به جرم فسادهای اقتصادی که همراه با همسرش مرتکب شده، محاکمه شود. اصولا یکی از دلایل موفقیت عملیات الاقصی را، همین به هم ریختگی داخلی اسرائیل می‌دانند. نتانیاهو امیدوار بود بتواند با استفاده از طولانی کردن جنگ غزه، اوضاع را سر و سامان دهد اما تصاویری که دیروز از تل‌آویو منتشر شده است نشان می‌دهد، نتانیاهو این‌جا هم به کاهدان زده است! هزاران صهیونیست که به خیابان‌ها آمده بودند تا آزادی اُسرا و محاکمه نتانیاهو را فریاد بزنند، از سوی پلیس سواره نظام این رژیم سرکوب شدند. تعداد زیادی از معترضان نیز دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده‌اند. دیروز تظاهرات‌های دیگری نیز در فرانسه، انگلیس، ترکیه و آمریکا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار شد. رژیم صهیونیستی امروز نه تنها در شرق، بلکه حتی در غرب و حتی در سرزمین‌های اشغالی منفور است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷