مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

توزیع ۸۰۰ تن شکر برای تنظیم بازار ایام پایان سال

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۸۵۰۴۷
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ۸۰۰ تن شکر برای تنظیم بازار ایام پایانی سال با مشارکت بخش خصوصی، ذخیره‌سازی و به‌زودی توزیع می‌شود.
۰
plusresetminus
توزیع ۸۰۰ تن شکر برای تنظیم بازار ایام پایان سال
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، عباسعلی وفایی‌نژاد ظهر امروز در بازدید از سیلوی نکا اظهار کرد: امروز یک فضای جدیدی را با بازدید میدانی از سیلوی نکا برای خبرنگاران حاضر درنظر گرفته‌ایم و در واقع سیلوی شهید میرزاپور مرکز ثقل ذخیره‌سازی دو محصول استراتژیک استان مازندران است.

وی افزود: محصول گندم از اقصی نقاط کشور وارد این مرکز شده و در صورت تایید سلامت محصول از سوی آزمایشگاه این مرکز، در سیلوها تخلیه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، خاطرنشان کرد: گندم‌های متفاوت به‌دلیل گلوتن و کیفیت متفاوت در سیلوهای متفاوت نیز نگهداری می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین بخش هر سیلو، تخلیه و بارگیری است که از دو مسیر ریلی و ترانزیتی انجام می‌گیرد.

وفایی‌نژاد بیان کرد: گندم شاید به مدت حتی یک‌سال در کندوها و سیلوها می‌ماند و حفظ کیفیت و شرایط سیلو مرتبا در حال بررسی و سنجش است.

وی عنوان کرد: امسال یکی از بهترین سال‌های موجودی گندم استان مازندران بوده است و دولت امسال یکی از سال‌های موفق تامین گندم را پشت سر گذاشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: سیلوی شهید میرزاپور نکا در زمره مهم‌ترین سیلو و دارنده بیشترین میزان تخلیه و بارگیری گندم کشور قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: جابه‌جایی کالای دریا پایه از اولویت‌های ما در سالیان اخیر است که این مرکز در واقع پایلوت تحقق این موضوع است.

وفایی‌نژاد اذعان کرد: تولید مصرف گندم ما ۲۰ درصد نیاز ما است که امسال با ثبت رقم ۱۱۸ هزار تن به بالاترین سطح خود رسید.

وی مطرح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن گندم وارداتی از سایر استان‌های کشور وارد مازندران شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: باید از هر فرصتی برای خدمت به کشور و استان‌مان استفاده کنیم و بنده تلاش کردم سرباز خوبی در دوره مسئولیتم در این سمت باشم و در دوره سه ساله حضورم تمام تلاشم را برای بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد مخازن بکار بستم.

این مسئول افزود: مازندران دچار ضعف زیرساخت‌ها است و دلالان و سوءاستفاده‌کنندگان از همین فقر برای لطمه و ضربه و تخلف بهره می‌برند.

وفایی‌نژاد بیان کرد: مازندران دارای ظرفیت کم‌نظیری در حوزه ترانزیت و مرکز ثقل واردات و صادرات کالاها به کشورهای همسایه است و باید از این ظرفیت، حداکثر بهره را برد.

وی عنوان کرد: فراهم کردن زمینه تهاتر یکی از راهکارها برای استفاده از این ظرفیت استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران متذکر شد: دولت باید به‌نحوی حرکت کند که بخش خصوصی با فراغ بال به این حوزه ورود کند و این گره باید باز شود.

این مسئول گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای احداث مخازن روغن جدید، پیش‌بینی شده است و امیدواریم مسئولان استانی این مهم را یک اولویت ببینند.

وفایی‌نژاد اعلام کرد: نزدیک به ۸۰۰ تن شکر برای تنظیم بازار ایام پایانی سال با مشارکت بخش خصوصی، ذخیره‌سازی و به‌زودی توزیع می‌شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷