تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۸۴۸۲۱
طی نامه‌ای بیش از ۱۵ هزار استاد دانشگاه برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.
۰
plusresetminus
دعوت ۱۵ هزار استاد دانشگاه برای شرکت در انتخابات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، در متن این دعوت نامه آمده است:

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»

یقیناً خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنچه را در درون شان است تغییر دهند.(رعد-آیه۱۹)

محضر شریف ملت بزرگ و فهیم ایران

سلام علیکم بما صبرتم و نعم عقبی دار

مردم بزرگ ایران چنانچه استحضار دارید انتخابات فرصت و مجال‌ ارزنده‌ای جهت تحقق اراده‌ی عمومی و مشارکت همگانی در سرنوشت کشور است و مشارکت مسئولانه و آگاهانه مسیری مطمئن جهت هر گونه تغییر و تحول به سوی پیشرفت و تمدن نوین اسلامی است. چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم عزیز خوزستان فرمودند: «شکی نیست که انتخابات مهم ترین و موثرترین راه و روش اعمال اراده مردم در اداره امور کشور و نظارت بر کار مسئولان و کارگزاران برای تحقق مطالبات و حل مشکلات بوده و مبدأ و معبر تحول آفرینی در کشور است.»

ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی!

اصل شرکت در فرآیند انتخابات بعنوان حق و تکلیف فردی، ملی و دینی نشان‌دهنده بلوغ اندیشه و عمل در یک جامعه رشدیافته در راستای اعتلای مردم‌سالاری دینی قلمداد می شود که خود بخش بزرگی از راه‌حل مشکلات کشور است. بدیهی است هر چه مشارکت حداکثری و آگاهانه‌تر باشد و در بستر رقابتی سالم و ایمن شکل بگیرد از یکسو کارآمدی مجلس و از سوی دیگر ضریب امنیت کشور افزایش و میزان تهدیدات سخت و نرم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی کاهش می یابد. لذا بر همه اقشار اجتماعی و به ویژه نخبگان و دانشگاهیان فرض است تا نسبت به حضور در انتخاباتی پر شور که مسیر انتخاب نمایندگانی در تراز شایستگی این ملت و انقلاب اسلامی را هموار می سازد، کنش و اهتمام فعالانه داشته باشند.

ما اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور ضمن اعلام حضور فعال در انتخابات یازدهم اسفندماه و گزینش نامزدهای اصلح در ساعات اولیه رای گیری، از آحاد مردم و هموطنان عزیز و فهیم، خصوصاً اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور و همچنین رای اولی ها دعوت می کنیم تا با حضور گرم در پای صندوق های رای و انجام فریضه جهاد تبیین به منظور همراه سازی چهره به چهره نزدیکان، دوستان و آشنایان به تعالی کشور، تعیین سرنوشت جامعه، اصلاح نابسامانی ها، رفع مشکلات و پی گیری مطالبات و آرمان ها  از مسیر کنشگری فعال در انتخابات مدد رسانده و نقش آفرینی نمایند.

ملت مومن و انقلابی ایران

تردیدی نیست که مشارکت و حضور پرشور در پای صندوق های رای هم به گستاخی دشمنان ملت ایران خاتمه بخشیده و هم به افزایش کارآمدی و توان تصمیم سازان کشور بویژه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می افزاید. لذا اصلح گزینی و انتخاب نمایندگانی متخصص و متعهد لازمه حل مشکلات کشور و قدم در مسیر تحول به حساب می آید. از همین رو، نکاتی چند را به استحضار شما ملت شریف می رسانیم:

۱- انتخابات ادوار پیشین نشان دهنده این مهم است که مشارکت تا حدود زیادی تابع میزان آرایی است که پیش از ظهر به صندوق‌های رای ریخته می‌شود، ضروری به نظر می‌رسد تا صبحگاهان در پای صندوق‌های رای حضور یافته و زمینه شادی روح بلند شهیدان بویژه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی را فراهم سازیم.

۲- به منظور ادای دین خویش نسبت به فریضه امروز جهاد تبیین تلاش نمائیم تا دانسته‌ها و اطلاعات خویش را عاشقانه و عالمانه در اختیار عزیزانی که از اطلاعات و شناخت کمتری برخوردارند، قرار داده و زمینه حضور آگاهانه آنها در پای صندوق‌های رای را فراهم سازیم.

۳- در انتخاب نامزدها حداکثر تلاش خویش را برای شناسایی افراد مومن، انقلابی و کارآمد به عمل آورده و مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) چنانچه قادر به انجام این عمل نبوده از دیگران و افراد مورد وثوق سوال کنیم و در شهرهایی که لیست ها جایگزین اشخاص شده‌اند، وفق رهنمودهای معظم‌له به لیست دهندگان توجه کرده و تنظیم کنندگان انقلابی و مومن را ملاک قرار دهیم.

 ۴- در انتخاب اعضای خبرگان رهبری دقت لازم را صورت داده تا نامزدهایی به مجلس راه پیدا کنند که خود مومن، انقلابی، دارای مواضع ضد استکباری و ادامه دهنده راه حضرت امام(ره) و حقیقتا انعکاس دهنده فضائل این ملت بزرگ باشند.

در پایان مطالبه ما و همه آحاد ملت از منتخبین علاوه بر عمل عالمانه در قانون گذاری و نظارت دقیق بر سیستم اجرایی کشور، پیشگامی در شفافیت و پاسخگویی، پیگیری مطالبات به حق مردم، اصلاح ساختارهای معیوب، استفاده نظام‌مند از ظرفیت بدنه‌ نخبگانی و تمرکز بر دغدغه‌های معیشتی خواهد بود. لذا خطاب به منتخبین فردای انتخابات اعلام می‌داریم که در قدرشناسی از این مردم نجیب می‌بایست فرصت حضور، نمایندگی و نقش‌آفرینی در نظام اسلامی را مغتنم بشمارید. ما اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور اعلام می‌داریم که با تمام ظرفیت های تخصصی خود جهت خدمت به مردم و کارآمدی نظام حکمرانی کشور بدون ذره ای چشمداشت در کنار قانونگذاران و دولتمردان خواهیم بود.

به یاری پروردگار متعال با حضور و حماسه آفرینی شما عزیزان در پای صندوق های رای، یازدهم اسفند ماه امسال نیز مانند انتخابات سال های گذشته به روزی ماندگار و پر افتخار برای ملت ایران و مایه سرشکستگی و نومیدی برای دشمنان نظام اسلامی تبدیل خواهد شد. ان شاءالله.

«ومن الله التوفيق وعليه التكلان»

انتهای خبر/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷