رئیس‌کل دادگستری مازندران تاکید کرد:

لزوم سلامت و کارآمدی در دستگاه قضایی مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۸۴۷۴۴
رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: ضرورت سلامت دستگاه قضایی بر همگان روشن است و هرکسی در هر جایگاهی باید به بهترین شکل انجام وظیفه کند.
۰
plusresetminus
لزوم سلامت و کارآمدی در دستگاه قضایی مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ»، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری تنکابن اظهار کرد: دستگاه قضایی مسئولیت‌ها و ماموریت‌های بسیار مهمی برعهده دارد که اگر به درستی انجام شود مردم از برکات فراوان برقراری عدالت و گسترش عدل و داد برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: درگذشته دادگستری استان مازندران از استان‌هایی محسوب می‌شد که درصد نارضایتی مردمی بالایی داشت و مردم از اطاله دادرسی و اجرانشدن احکام به شدت گله‌مند بودند اما هم‌اکنون با تلاش جهادی، نظارت‌های مستمر بر عملکردها، برنامه‌ریزی، قاطعیت  و تعامل مناسب با ضابطان خاص و عام جز پنج استان برتر از جهت رضایت‌مندی مردمی و شاخص‌های عملکردی کمی و کیفی است.

رئیس کل دادگستری مازندران رسیدن به این رتبه را مرهون تلاش جهادی و اقدامات موثر قضات و کارکنان دانست و گفت: در زمینه اجرای احکام هم اقدامات خوبی صورت گرفت تا مردم طعم عدالت را با اجرای درست وبه موقع حکم بچشند البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب دراجرای احکام فاصله داریم اما برنامه‌ریزی و اقدامات مهمی صورت گرفته است.

اکبری به منویات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های ایشان اشاره کرد و گفت: دو ویژگی مهمی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی است، ضرورت سلامت دستگاه قضایی بر همگان روشن است هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید به بهترین شکل انجام وظیفه کند چون فساد قضایی و آسیب‌پذیری مراجع قضایی موجب ناامیدی مردم از وصول به حق خود می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: از طرفی ممکن است افراد از همه جهت سالم باشند اما کارامدی لازم برای انجام امور را نداشته باشند کارکرد و کارایی افراد باید نمایان و به صورت مستمر بررسی و نظارت شود همچنین با برنامه‌ریزی، نظرسنجی و اقدامات کاربردی زمینه افزایش کارایی و اثربخشی مجموعه قضایی و اداری فراهم شود.

علی ادبی فیروزجایی رئیس سابق دادگستری چالوس به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تنکابن معرفی شد.

شایان ذکر است  دراین مراسم نبی محسنی‌بندپی رئیس سابق دادگستری تنکابن به افتخار بازنشستگی نائل و از خدمات وی نیز تقدیر شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳