تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۴۸۴۷۱۸
«رابرت اف. کندی جونیور» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صراحتاً اعلام کرد که این آمریکا بود که داعش را ایجاد کرد.
۰
plusresetminus
داعش را ساختیم و عراقی‌ها را کُشتیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به نقل از فارس؛ برادر زاده «جان اف.کندی»، رئیس‌جمهور اسبق ترور شده آمریکا که در حال حاضر با کنار کشیدن از رقابت‌های حزبی ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد مستقل در انتخابات حاضر شده است در مصاحبه با العربیه بار دیگر اعلام کرد که این آمریکا بود که داعش را ایجاد کرد.

وی در این مصاحبه گفت: هر دو حزب آمریکا طرفدار جنگ هستند. من امپراتوری آمریکا را در خارج از کشور نابود خواهم کرد. ما اکنون ۸۰۰ پایگاه در خارج از کشور داریم و هر کدام در حال دعوا با یک گروهی هستند. ما ۱۰ برابر چین و روسیه برای ارتش خود هزینه می‌کنیم. ما بیشتر از مجموع ۱۰ کشور بعدی برای ارتش خود هزینه می‌کنیم. ما از سال ۲۰۰۱ تاکنون
۸ تریلیون دلار برای جنگ‌های بی‌فایده هزینه کرده‌ایم و در عوض این هزینه‌ها چیزی به دست نیاورده‌ایم. تمام دنیا به همین دلیل در هرج و مرج است.

«کندی» در این مصاحبه گفت: ما عراق را با وضعیتی بدتر از زمانی که وارد آن شدیم ترک کردیم. ما بیشتر از صدام حسین عراقی‌ها را کشتیم. عراق امروز یک کشور نامنسجم و محل نبرد بین گروه‌های شیعه و سنی است. این کشور به نماینده‌ای برای ایران تبدیل شده است. ما داعش را ایجاد کردیم. ما با جنگ سوریه ۲ میلیون پناهنده را به اروپا فرستادیم که تمام دموکراسی‌های اروپا را برای دو یا سه نسل بعدی بی‌ثبات کرد. برگزیت در انگلیس احتمالاً نتیجه مستقیم مداخله ما در عراق است. شورش‌های فرانسه با جنگ ما در عراق مرتبط است.

«کندی» اردیبهشت ماه سال جاری نیز طی یک سخنرانی گفته بود ما داعش را ایجاد کردیم. ما دو میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه‌ساز بی‌ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد. این هزینه جنگ عراق است. ۸ هزار میلیارد دلار در آنجا و ۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های ناشی از کرونا هزینه کردیم که در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار هزینه شد. این هزینه‌ها نتیجه‌ای جز ویرانی طبقه متوسط در آمریکا نداشته است و ما باید به این وضعیت پایان دهیم.


انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷