رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

غربالگری ۵۳۰ هزار زوج نابارور در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۸۴۶۰۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۵۳۰ هزار زوج نابارور امسال مورد غربالگری قرار گرفت که ۱۱ هزار نفر شناسایی و ۲ هزار نفر به مراکز معرفی شدند.
۰
plusresetminus
غربالگری ۵۳۰ هزار زوج نابارور در مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ فرهاد غلامی در حاشیه آئین افتتاحیه مرکز درمان ناباروری شهید بهشتی نوشهر در گفتگو با خبرنگار ما با گرامیداشت یاد و نام شهدای سلامت، اظهار کرد: در بحث نرخ رشد در کشور بعد از گیلان قرار داریم و وضعیت بحرانی داریم.

وی افزود: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و پیگیری‌های صورت گرفته با تشکیل قرارگاه جوانی موضوع اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: کاهش موارد سقط و اطلاع‌رسانی به زوجین نابارور در دستور کار است و با جدیت دنبال می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: ۵۳۰ هزار زوج نابارور در سال جاری مورد غربالگری قرار گرفت که ۱۱ هزار نفر شناسایی و ۲ هزار نفر به مراکز معرفی شدند که ۶۰۰ نفر مراجعه و ۲۵۰ فرزند متولد شدند.

غلامی کاهش جمعیت را یک اتفاق هولناک برای کشور دانست و بیان کرد: حرکت آغاز شده و در صدد هستیم نمره رشد را از ۱.۱ به نرخ دو برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در بهشهر ۱۰۰ زوج مراجعه داشتند و مرکز ناباروری در بهشهر فعال شد.

این مسئول اعلام کرد: در این مجموعه تلاش می‌شود تا اتفاقات موثری صورت گیرد.

غلامی تاکید کرد: اعتبارات خوبی برای این مجموعه صورت گرفت و حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

وی اذعان کرد: این مجموعه در سطح دو است که تلاش می‌شود به سطح سه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در تلاش هستیم تا به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه هر روز شاهد ارائه خدمات در حوزه سلامت هستیم افزود: ما پس از گیلان سالمندترین استان کشور هستیم و باید در حوزه جوانی جمعیت اقدامات موثری صورت گیرد.

محمدعلی محسنی با اشاره به اینکه در غرب استان نزدیک به ۴ هزار زوج نابارور داریم که این مجموعه به ما کمک خواهد کرد ادامه داد: باید این مجموعه به سطح سه ارتقا یابد.

وی بیان کرد: هزینه زوج‌های ناباروری بسیار سنگین است و بیمه‌ها نیز در برخی موارد شانه خالی می‌کنند.

محسنی عنوان کرد: در چالوس نیز کف پوش بخش آنژیوگرافی به اتمام رسید و مجمع خیرین بسیار در این مجموعه یاری رساندند و تا ۲۰ روز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه مجوز آنژیوگرافی بیمارستان تنکابن نیز اخذ شد اذعان کرد: حدود ۵۵ درصد بیماران غرب استان در بخش قلب به سایر نقاط استان و کشور مراجعه می‌کنند و با راه‌اندازی این دو مرکز بسیاری از مشکلات بیماران قلب و همراهان مرتفع خواهد شد.

وی گفت: گام گسترده‌ای در حوزه بهداشت و درمان برداشته است و امید می‌رود هیچ بیمار مازندرانی جهت درمان از استان خارج نشود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳