تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۸۴۵۷۶
منابع صهیونیستی از سفر قریب الوقوع مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا به مصر و رایزنی در مورد جنگ غزه خبر دادند.
۰
plusresetminus
مشاور ارشد بایدن به قاهره می‌رود
به گزارش بلاغ به نقل از مشرق، «برت مک گورک» مشاور ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی کاهش احتمال ایجاد آتش‌بس در غزه به منظور رایزنی درباره جنگ در این منطقه و رسیدن به توافق تبادل‌اسرا به مصر می‌رود.
شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که سفر مک‌گورک به پایتخت مصر در پی مخالفت «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم برای ارسال هیاتی دیگر به منظور مشارکت در گفت‌وگوهای قاهره و افزایش نگرانی آمریکا و مصر از حمله به رفح انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه جو بایدن قرار است طی روزهای آتی به مصر برود و گفت‌وگوهایش در این کشور بر روی دو محور متمرکز خواهد بود؛ مساله رفح و احتمال حمله نظامی به آن و دیگری پرونده اسرای صهیونیست موجود نزد مقاومت فلسطین و تمایل واشنگتن برای ایجاد توافق تبادل اسرا میان رژیم اسراییل و جنبش حماس.
در همین حال، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسرا تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.
چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسیران و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.
هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.
این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در «خان یونس» را تکمیل کند و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.
این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول، مدت زمان توقف درگیری فاصله دارند.
همزمان نیز رژیم صهیونیستی به حماس فشار وارد می‌کند تا شمار زندانیان فلسطینی را کاهش دهد.


بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱