تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۸۴۵۷۳
فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن که کشورش میزبان نشستی برای تامین زیرساخت‌های اوکراین است، اعلام کرد که کمک به بازسازی کی‌یف هرچند راحت نیست اما یک سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.
۰
plusresetminus
توکیو بازسازی اوکراین را سرمایه‌گذاری در آینده خواند
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا، کیشیدا امروز دوشنبه در این نشست با عنوان «ارتقای رشد اقتصادی و بازسازی» به تداوم حمایت از بازسازی کشور جنگ زده اوکراین با همکاری بخش خصوصی وعده داد.
وی در این نشست در توکیو تاکید کرد که وضعیت راحت نیست اما کمک به بهبود اوکراین یک سرمایه گذاری برای آینده است.
نخست وزیر ژاپن که در این نشست از دنیس شمیهال همتای اوکراینی خود میزبانی می‌کرد، شاهد امضای بیش از ۵۰ یادداشت تفاهم همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور در زمینه‌های مختلف بود.
مقام‌های دولت ژاپن گفتند که این اقدام‌ها بازسازی زیرساخت‌ها، مین زدایی، توسعه کشاورزی، بهبود وضعیت بشردوستانه، توسعه بیوتکنولوژی، صنعت و فناوری اطلاعات و ارتقای حکومتداری را شامل می‌شود.
شمیهال نیز در این نشست که در آستانه دومین سالگرد جنگ اوکراین برگزار شده است، گفت که از زمان شروع جنگ، ژاپن بیش از ۱۰ میلیارد دلار حمایت‌های مختلف را به کی‌یف ارائه کرده است.
ژاپن سال گذشته کنترل بر صادرات سلاح را کاهش داد که در نتیجه این امر، خلأهای موجود در تجهیزات دفاعی در میان تامین کنندگان اصلی تسلیحات اوکراین مانند ایالات متحده را برطرف کرد.
توکیو همچنین عرضه کمک‌های غیر مرگبار مانند سامانه‌های تشخیص هواپیما و ژنراتورهای برق سیار ارائه کرده است.
هفته گذشته بانک جهانی، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در گزارشی مشترک هزینه‌های بازسازی اوکراین را در دهه آینده ۴۸۶ میلیارد دلار برآورد کردند که شامل ۱۵ میلیارد دلار تنها در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

     
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱